عوارض متعدد ویروس زیکا برای جنین

بررسی‌ها حاکی از آن است که وجود ویروس زیکا در بدن مادر احتمال ابتلا به عارضه میکروسفالی و بروز مشکلات دیگر در سیستم عصبی نوزاد را افزایش داده و حتی در مواردی به مرگ نوزاد هم منجر می‌شود. در این مطالعه آمده است در جنین نزدیک به یک سوم زنانی که در طول بارداری به …

بررسی‌ها حاکی از آن است که وجود ویروس زیکا در بدن مادر احتمال ابتلا به عارضه میکروسفالی و بروز مشکلات دیگر در سیستم عصبی نوزاد را افزایش داده و حتی در مواردی به مرگ نوزاد هم منجر می‌شود.

در این مطالعه آمده است در جنین نزدیک به یک سوم زنانی که در طول بارداری به ویروس زیکا آلوده بوده‌اند نارسایی‌هایی دیده شده که می‌توانند کشنده باشند.

دکتر «کارین نیلسن سینس» یکی از متخصصان این مطالعه از دانشکده پزشکی «دیوید گفن» در آمریکا گفت: قطعا ویروس زیکا مشکلات متعددی برای جنین به وجود می‌آورد.

این مطالعه شواهد کامل‌تری را نسبت به بررسی‌های پیشین در مورد تاثیرات ویروس زیکا در دوران بارداری ارائه کرده چراکه از زنان شرکت کننده در آن تست زیکا گرفته شده و این زنان برای مدتی تحت بررسی قرار گرفتند.

به گزارش لایوساینس، علاوه بر این، اطلاعات ژنتیکی ویروس مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به آزمایش روی آنتی بادی‌ها یا پروتئین‌های تولید شده توسط سیستم ایمنی برای واکنش به ویروس زیکا قابل اعتمادتر هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا