دو نسخه جی ۵ ال جی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

موبنا- دفتر روابط عمومی ال‌جی در ایران اعلام کرده است که دو نسخه‌ی مختلف جی ۵ ال‌جی از اواخر فروردین ماه وارد ایران خواهند شد. یکی از این نسخه‌ها همان نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است و دیگری دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ خواهد بود. اما تفاوت این دو نسخه در چیست؟ تفاوت‌ها: تنها در …

موبنا- دفتر روابط عمومی ال‌جی در ایران اعلام کرده است که دو نسخه‌ی مختلف جی ۵ ال‌جی از اواخر فروردین ماه وارد ایران خواهند شد. یکی از این نسخه‌ها همان نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است و دیگری دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ خواهد بود. اما تفاوت این دو نسخه در چیست؟

تفاوت‌ها: تنها در پردازنده و مقدار حافظه رم

در یک جمله می‌توان تفاوت این دو نسخه را بیان کرد. جی ۵ دارای پردازنده‌ی اسنپدارگون ۸۲۰ مجهز به پردازنده‌ای چهار هسته‌ای است و البته ۴ گیگابایت رم دارد. اما نسخه‌ی دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ دارای ۳ گیگابایت رم خواهد بود.

هر چند پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ چهار هسته و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ هشت هسته‌ دارند اما پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ از نظر عملکرد بسیار بهتر بوده و حتی بهتر از پردازنده‌ی A9 اپل عمل می‌کند. همان طور که در نتایج بنچمارک انتوتو نیز دیدید، اسنپدراگون ۸۲۰ امتیاز ۱۳۰ هزار را بدست آورده و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ نیز امتیار ۸۰ هزار را کسب کرده بود.

هر چند اختلاف در امتیاز بنچمارک‌ها زیاد است اما با مقایسه‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ با اسنپدراگون ۸۰۸ و اسنپدراگون ۸۱۰ می‌توان پی برد که این پردازنده در حد و اندازه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ بوده و البته از اسنپدراگون ۸۰۸ قوی‌تر است، به این معنا که در انجام بازی‌های حتی سنگین و البته انجام اعمال روزانه هیچ گونه مشکلی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ نیز نخواهید داشت.

دیگر تفاوت‌های جزئی نیز وجود دارند. برای مثال اسنپدراگون ۶۵۲ به رم LPDDR3 محدود بوده اما پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ توانایی پشتیبانی از رم LPDDR4 را نیز دارد. همچنین پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ از نظر گرافیکی بسیار بهتر از اسنپدراگون ۶۵۲ عمل می‌کند.

تفاوت به ظاهر کوچک دیگر نیز در عدم پشتیبانی نسخه‌ی دارای اسنپدراگون ۶۵۲ از هدست VR 360 است که شاید در آینده بتواند نکته‌ی منفی بزرکی به شمار رود. البته تفاوت عمده‌ی دیگر به احتمال زیاد در قیمت دو نسخه خواهد بود.

شباهت‌ها: همه چیز مشابه غیر از قدرت پردازشی

شباهت‌های دو گوشی بسیار زیاد است. هر دو گوشی دارای بدنه‌ی فلزی و صفحه نمایش ۵.۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل هستند. هر دو نیز ساختار ماژولار داشته و باتری قابل تعویض دارند. به علاوه شاهد نرم‌افزاری مشابه و قابلیت‌های مشابه نظیر صفحه نمایش همواره روشن نیز خواهیم بود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که دو نسخه‌ی جی ۵ ال‌جی تفاوت زیادی نداشته و تنها قدرت پردازشی آن‌ها متمایز خواهد بود. با این حال ذکر این نکته بار دیگر ضروری است که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ نیز بسیار با قدرت است و اگر گوشی با قیمت پایین‌تر و مناسب‌تر عرضه شود قطعا ارزش خرید بالایی خواهد داشت.

هر دو نسخه نیز دارای دوربین دوگانه بوده و عمکرد مشابهی نیز خواهند داشت که می‌توانید مقایسه‌ی این دوربین آن را با دوربین آیفون ۶ اس پلاس مشاهده کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گوشی می‌توایند نگاه نزدیک زومیت به جی ۵ ال‌جی را تماشا کنید.

منبع:زومیت|نویسنده:میعاد بافراست

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا