فیلترینگ هوشمند به فاز سوم رسید؛ فلیترینگ از درگاه ورودی ایران برداشته می‌شود

موبنا- واعظی وزیر ارتباطات‌ وفناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به خروجی‌های فاز اول و دوم فیلترینگ هوشمند اعلام کرد: «فاز سوم فیلترینگ به نوعی از هفته پیش شروع شده. بدین معنا که دیگر فیلترینگی که در ورودی کشور انجام می‌شد، وجود ندارد؛ بلکه با طراحی‌های انجام شده این فیلترینگ تحت نظر دانشگاه‌ها، شرکت‌های FCP و …

واعظی در مورد پهنای باند ایران اعلام کرد: «در این دو سال گذشته پهنای باند از ۶۲۰ گیگابیت بر ثانیه به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده و امیدواریم اینترنت طوری در اختیار مردم قرار بگیرد که با تولید محتوای فاخر از آن بهتر استفاده کند.»

استفاده خوب مردم از اینترنت در انتخابات ۹۴

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با بیان این‌که سال ۱۳۹۴ خاطره تلخی نداشته، زیرا همه‌ی زندگی بر مبنای تلاش است، اعلام کرد که مردم ما به این بلوغ فکری رسیده‌اند که در دوران انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از فضای مجازی و اینترنت استفاده خوبی برای اطلاع‌رسانی کردند.

او ادامه داد:

ما شاهد بودیم بسیاری از کاندیداها، احزاب و گروه‌ها از نظر تبلیغات، مصرف کاغذ کمتری داشتند و به گفته‌ی وزارت کشور و نیروی انتظامی امنیت ما در انتخابات از سال‌های قبل به مراتب بیشتر شده بود و درگیری‌ها بین رقبا در شهرها کمتر شده و آرامش برقرار بود؛ این موضوع برای من بسیار شیرین بود که زحمات همکاران من در وزارت ارتباطات در خدمت یک انتخابات سالم قرار گرفت.

رونمایی از شبکه‌ی ملی اطلاعات با ارتقای ۳ برابری شبکه

محمود واعظی افزود: «فضای مجازی باید باعث ارتقاء آگاهی مردم شود تا مردم بتوانند از این فضا در راستای سرعت‌ بخشیدن به زندگی فعالیت و حرفه‌ی خود استفاده کنند. در خصوص شبکه‌ی ملی اطلاعات کارهای زیادی انجام شده و امیدوارم سال ۱۳۹۵ از این شبکه رونمایی کنیم. همچنین توسعه‌ی شبکه انتقال در سال ۹۵، ۴برابر و هر آنچه که برای شبکه IP انجام شده ۳ برابر خواهد شد. دولت در برنامه‌هایش تلاش می‌کند شبکه‌ی ملی اطلاعات را سریع‌تر عملیاتی و دولت الکترونیک را زودتر راه‌اندازی کند و امیدوارم در آینده نزدیک، گام اول دولت الکترونیک برداشته شود.»

بررسی خرید حجم اینترنت در رگولاتوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خرید حجم اینترنت اشاره کرد و گفت :«در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات کمیته‌ای برای بررسی مجدد و نگاه به اقتصاد اینترنت تشکیل شده و امیدوارم در نیمه‌ی اول سال آینده این بررسی‌ها تمام شده و در کمیسیون تنظیم مقررات بتوانیم در این مورد تصمیم بگیریم.»

منبع:زومیت|نویسنده:حامد قاسمی نراقی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا