بهترین لپ‌تاپ‌های بازار با قیمت ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان

موبنا- با اینکه برای مدتی تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و  هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند. برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه …

موبنا- با اینکه برای مدتی تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و  هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند.

برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه، برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب کرده‌اند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. حضور لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های لمسی، گیمینگ، مالتی‌مدیا و اولترابوک‌‌‌ها، انتخاب مناسب را برای ما سخت می‌کنند. معمولا در فهرست خرید لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف‌، بیشتر از همه شاهد محصولات لنوو هستیم که علت آن در تنوع بالای دستگاه‌های این کمپانی چینی است.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها به جز انجام کارهای روزانه اعم از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام امور حسابداری، تایپ و… به یک لپ‌تاپ قوی‌تر برای کارهای سنگین یا بعضا بازی کردن نیاز دارند و از طرفی می‌خواهند در مقابل هزینه‌ی پرداختی خرید خوبی داشته باشند. بنابراین راهنمای خرید امروز که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، می‌تواند مناسب این افراد باشد. در ادامه همانطور که لیست لپ‌تاپ‌ها را مشاهده می‌کنید، در توضیحات هر کدام گفته شده که این لپ‌تاپ برای چه قشری از افراد جامعه تولید شده و مناسب است. البته یادتان باشد ترتیب قرارگیری این لپ‌تاپ‌ها نشان از برتری یک مدل بر دیگری نیست.

بروزرسانی اسفند ماه ۹۴:

بازار لپ‌تاپ نیز همچون بازار موبایل به ثبات خوبی رسیده و مدل‌های مختلف کاهش قیمت قابل توجهی داشته‌اند. معمولا در بین محصولات میان‌رده تنوع زیادی وجود دارد که انتخاب بهترین‌ها را دشوار می‌کند. در راهنمای خرید اسفند ماه ۹۴ که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، تقریبا محصولات خوش‌قیمتی حضور دارند و با توجه به آرامش نسبی بازار در یک ماه گذشته سعی کردیم تنوع همیشگی را حفظ کنیم. محصولات بسیاری از لنوو، اچ‌پی، ایسوس و ایسر را می‌توان در این بازه‌ی قیمتی پیدا کرد که شاید مشخصات فنی نستبا یکسانی داشته باشند؛ ولی قطعا از طراحی و امکانات متفاوتی بهره می‌برند. گرچه با توجه به استقبال و میزان بودجه‌ی کاربران، بازار لپ‌تاپ‌های میان‌رده بسیار شلوغ است و باید براساس نیاز و بودجه‌ی خود بهترین نمونه را انتخاب کنید. در راهنمای خرید این ماه لپ‌تاپ جی ۵۰۷۰ لنوو حذف شده و به جای آن مدل Ideapad 500‌ لنوو و K550JX ایسوس را اضافه کردیم که محصولاتی جدیدتر و بهتر هستند.

نکاتی که در زمان خرید لپ‌تاپ‌های بین ۱.۵ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان باید توجه کنید:

۱. لپ‌تاپ‌هایی با قیمت ۱.۵ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان معمولا دارای پردازنده‌های Core i اینتل هستند. با توجه به قیمت این دستگاه‌ها، مشخصات فنی آنها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، بیشترین آمار فروش به این بخش تعلق دارد. بسیاری از کاربران برای انجام کارهای خود نمی‌خواهند لپتاپی ضعیف داشته باشند و از طرفی بودجه‌ی زیادی هم برای هزینه کردن ندارند. در این بخش می‌توانید از لپ‌تاپ‌های Core i3 گرفته تا Core i7 انتخاب کنید.

۲. لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی معمولا وزن و ضخامت بیشتری در مقایسه با لپ‌تاپ‌ ۱۴ یا ۱۳ اینچی دارند. تجربه نشان می‌دهد حتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم نیز در وزن لپ‌تاپ تاثیر گذار است، مخصوصا اگر قرار باشد تا همواره لپ‌تاپ خود را همراه داشته باشید. هر چقدر که ضخامت و وزن دستگاه بیشتر باشد، قطعا از قابلیت حمل و نقل آسان کم خواهد شد.

۳. جنبه مهم دیگر خرید یک لپ‌تاپ، میزان نگه‌داری باتری آن است. با اینکه لپ‌تاپ‌های معرفی شده در ادامه ظرفیت باتری زیادی ندارند، اما باز هم سعی کنید، بهترین لپ‌تاپ با بیشترین زمان نگه‌داری شارژ را برگزینید. ما تلاش کردیم تا لپ‌تاپ‌هایی را پیشنهاد دهیم که طول عمر باتری بالاتری در مقایسه با رقبای هم قیمت خود داشته باشند.

۴. بسیاری از ما ممکن است در زمان خرید و انتخاب یک لپ‌تاپ به تعداد یا نوع پورت‌هایی که آن دستگاه پشتیبانی می‌کند توجه نکنیم؛ اما پس از مدتی از خرید یک لپ‌تاپ متوجه اهمیت بسیار بالای آن‌ها خواهیم شد. لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه خواهید دید همگی از یک یا دو پورت USB 3.0 و دیگر پورت‌های ضروری پشتیبانی می‌کنند. اما باز هم‌ سعی کنید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که پورت‌های USB 3.0 بیشتری داشته باشد و از هر دو پورت دیگر VGA و HDMI نیز پشتیبانی کنند.

۵. لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید باید کیبوردی بسیار ارگونومیک، خوش طراحی و راحت برای تایپ داشته باشد و از تاچ‌پدی بزرگ برای کار بهتر با لپ‌تاپ برخودار باشد. به همین دلیل حتما به طراحی لپ‌تاپ بسیار توجه کنید.

۶. برخی لپ‌تاپ‌های این لیست دارای نسخه ۱۴ اینچی نیز هستند. انتخاب بین نمایشگر ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی کاملا به نیاز شما از یک لپ‌تاپ باز می‌گردد. اگر به کار‌های مصرف محتوا همچون تماشای فیلم، وبگردی، خواندن مقالات و کتاب و چنین موارد بیشتر علاقه دارید، قطعا نمایشگر بزرگ‌تر در لذت بردن شما از یک دستگاه بسیار کمک خواهد کرد. اما از آن طرف اگر حمل و نقل راحت‌تر و طراحی ظریف‌تر نیاز دارید و به میزان اندازه نمایشگر هم توجه‌ی نمی‌کنید، انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی می‌تواند بسیار بهتر باشد.

۷. لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده Core i اینتل بهره می‌برند، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده پنتیوم یا سلرون، قدرت پردازشی بالاتری دارند و در کار‌های سنگین‌تر قطعا بهتر از پنتیوم یا سلرون عمل می‌کنند.

۸. در نهایت اگر قصد خرید لپ‌تاپی با قیمت ۱.۵ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان دارید، باید به مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی حداکثر ۵۰۰ گیگابایت یا ۱ ترابایت، حافظه‌ی رم ۴ تا ۸ گیگابایت و برخی مدل‌های کور آی ۷ راضی باشید. زیرا در بهترین حالت و بهترین لپ‌تاپ، مشخصاتی بالاتر از مواردی که ذکر شد را مشاهده نخواهید کرد. البته مدل‌های دیگری در بازار وجود دارد که به پردازنده‌های ای‌ام‌دی مجهز شده‌اند و قیمت مناسبی دارند. بنابراین بسته به نیاز خود اقدام به خرید کنید. اگر به پردازنده‌ی قدرتمند‌تر، مقدار حافظه رم و ذخیره‌سازی بیشتر یا وضوح بالاتر نمایشگر نیاز دارید، به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با قیمت بالاتر از ۲.۵ میلیون بروید.

۹. حتما پیش از خرید هر مدل از لپ‌تاپ‌های این مطلب یا دیگر مدل‌هایی که در نظر دارید، سعی کنید به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و دستگاه‌های مورد نظر خود کار کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

Aspire E1-572G ایسر

AcerAspireE5 573 1 01

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i5 4200U 1.6 GHz up to 2.6 GHz
  • حافظه‌ی رم ۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R7 M265 2GB
  • ابعاد ابعاد ۳۳ × ۲۵۴ × ۳۸۱ میلی‌متر
  • وزن ۲.۴ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۶ سلولی
  • دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

ایسر به تولید محصولات ارزان‌ قیمت و در عین حال با مشخصات فنی خوب مشهور بوده و در بین لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز رده پایی از آن دیده می‌شود. Aspire E1-572G لپ‌تاپی از رده محصولات میانی ایسر است. از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه کلید ارگونومیک، تاچ‌پد بزرگ و پورت‌های کامل اشاره کرد؛ همچنین اسپایر ای وان ۵۷۲ جی  یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های این لیست است.

اندازه‌ی نمایشگر این لپ‌تاپ و رزولوشن آن با دیگر رقبا تفاوت چندانی ندارد؛ ولی یکی از مزایای دستگاه ایسر استفاده از روکش مات روی صفحه‌نمایش است. بدنه‌ی آن نیز کاملا از پلاستیک ساخته شده و در این رده قیمتی می‌توانست وزن کمتری داشته باشد. این لپ‌تاپ برای کارمندان، دانشجویان و دانش آموزانی که به دستگاهی نسبتا قوی برای انجام کارهای خود نیاز دارند توصیه می‌شود. اگر تصور می‌کنید قرار است با این لپ‌تاپ کارهای گرافیکی سنگین‌تری انجام دهید و این مدل پاسخگوی شما نیست، باید بگوییم می‌توانید به دنبال مدل‌های قوی‌تر دیگری باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. البته با توجه به مشخصات فنی ۵۷۲ جی ایسر، می‌توانیم بگوییم این لپ‌تاپ یکی از بهترین مدل‌های در این بازه‌ی قیمتی است.

قیمت ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان

K550JX ایسوس

ff0cbb787532250ed374fb5d2b88b536 xl 4439d

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i5 ۴۲۰۰M ۲.۵GHz up to 3.1 GHz
  • حافظه‌ی رم ۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶  اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 950M 4GB
  • ابعاد: ۲۹.۲ × ۲۹۲ × ۳۸۰ میلی‌متر
  • وزن ۲.۴۵ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

محصولات ایسوس در تمامی سری‌ها از تعدادی مشخصه‌ی بارز و یکسان بهره می‌برند که می‌توان به طراحی زیبا، کیفیت ساخت، پشتیبانی مناسب و امکانات انحصاری اشاره کرد که سبب شده محصولات این برند طرفداران زیادی داشته باشند. ایسوس همواره سعی کرده در لپ‌تاپ‌های خود تلفیقی از طراحی جذاب و مشخصات فنی قدرتمند را ارائه کند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. البته همچنان نواقصی چون قیمت بالای محصولات یا باتری ضعیف وجود دارد.

مقاله مرتبط:

  • بررسی لپ‌تاپ K550JX ایسوس

ایسوس با ارائه‌ی K550JX همراه با سخت‌افزاری قدرتمند و ظاهری متفاوت، سعی در جذب کاربران اهل بازی و چندرسانه‌ای دارد. این لپ‌تاپ نه تنها زیبایی خاصی دارد، بلکه به لطف پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی قدرتمند خود یکی از گزینه‌های جذاب برای کاربران خواهد بود. لپ‌تاپ K550JX ایسوس به لطف پردازنده‌ی قدرتمند چهار هسته‌ای اینتل از سری M، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا به همراه چهار گیگابایت حافظه‌ی پردازشی (با امکان افزایش تا ۶ گیگابایت)، نمایشگر Full HD با روکش مات و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم، نیاز‌های کاربران را در اجرای بازی‌های مختلف و نرم‌افزار‌های سنگین بر‌آورده خواهد کرد. یکی از نقاط قوت این لپ‌تاپ ایسوس را باید پردازنده‌ی HQ آن بدانیم که بدون‌شک نسبت به پردازنده‌های کم‌مصرف عملکرد بهتری دارد. از طرف دیگر بدنه‌ی پلاستیکی و باتری نسبتا ضعیف دستگاه می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

قیمت ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

X555LI ایسوس

asusx555lf 04e78

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i7 5500U 2.40GHz up to 3.00 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GT 930M 2GB
  • ابعاد ۲۵.۸ × ۲۵۶ × ۳۸۲ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۲ سلولی
  • دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

محصولات ایسوس در تمامی سری‌ها از تعدادی مشخصه‌ی بارز و یکسان بهره می‌برند که می‌توان به طراحی زیبا، کیفیت ساخت، پشتیبانی مناسب و امکانات انحصاری اشاره کرد. همین امر سبب شده محصولات این برند طرفداران زیادی داشته باشند. ایسوس همواره سعی کرده در لپ‌تاپ‌های خود تلفیقی از طراحی جذاب و مشخصات فنی قدرتمند را ارائه کند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. البته همچنان نواقصی چون قیمت بالای محصولات وجود دارد.

سری X ایسوس از جمله بهترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی به شمار می‌روند که در مشخصات فنی متنوع و قابل قبول روانه بازار شده‌اند. مدل ایکس ۵۵۵ ال‌‌آی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به پردازنده‌ی کور آی۷، رم ۸ گیگابایتی و کارت گرافیک ۲ گیگابایتی خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، ولی همچنان به نظر می‌رسد بهتر بود در مقابل رقبا از باتری ۴ سلولی استفاده می‌شد. ضمن اینکه ایسوس باید تلاش کند محصولات خود را با قیمت رقابتی وارد بازار کند. در مجموع سری ایکس ایسوس شاید در حد و اندازه‌ی سری N نباشد؛ ولی به راحتی از عهده‌ی انجام کارهای مالتی‌مدیا، برنامه‌نویسی، اجرای بازی‌ها و دستورات سنگین دیگر بر می‌آید.

قیمت ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان

Aspire V5-561G ایسر

v55 6f7d4

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i7 4500U 1.8 GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R7 M265
  • ابعاد ۳۸۰ در ۲۵۵ در ۲۵ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳۵ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

ایسر به تولید محصولات ارزان‌قیمت و در عین حال با مشخصات فنی خوب مشهور بوده و در بین لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز رده پایی از آن دیده می‌شود. Aspire E1-572G لپ‌تاپی از رده‌ی محصولات میانی ایسر است. از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه‌کلید ارگونومیک، تاچ‌پد بزرگ و پورت‌های کامل اشاره کرد؛ همچنین اسپایر ای وی ۵۶۱ جی یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های این لیست است که از نمایشگر فول‌اچ‌دی بهره می‌برد.

لپ‌تاپ‌های سری V ایسر جزء محصولات میان‌رده ولی با کیفیت این کمپانی به شمار می‌روند که نسبت به مدل‌های ارزان‌تر ایسر ضخامت کمتری دارند. این لپ‌تاپ طراحی قابل قبولی دارد و با توجه به قیمت خود، مشخصات فنی و امکانات مناسبی را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که قصد دارند با بودجه‌ای در حدود ۲ میلیون تومان یک نوت‌بوک قدرتمند داشته باشند. بهره‌گیری از پردازنده‌ی کور آی ۷، رم ۸ گیگابایتی و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در کنار پردازنده‌ی گرافیکی این اطمینان را به شما می‌دهد که حتی بتوانید کارهای سنگین خود را با لپ‌تاپ ایسر انجام دهید. گرچه به نظر می‌رسد بهتر بود ایسر از یک پردازنده‌ی گرافیکی بهتر استفاده می‌کرد تا ارزش خرید نوت‌بوک وی ۵ این شرکت بیشتر شود.

قیمت ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان

E5080 لنوو

e5080 20d70

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی Intel Core i7 5500U 2.4GHz up to 3 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R5 M330 2GB
  • ابعاد ۳۸۰ در ۲۶۲ در ۲۴.۷ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

لپ‌تاپ‌های سری E لنوو را دستگاه‌هایی مستحکم از سری صنعتی این کمپانی می‌دانند که در عین حفظ مقاومت بالا مشخصات فنی خوبی دارند و بیشتر افرادی که دنبال لپ‌تاپ‌هایی با طول عمر بالا و توانایی کار در شرایط سخت هستند، به دنبال محصولات این سری می‌روند. لپ‌تاپ‌های سری ای در دو سایز ۱۴ و ۱۵ اینچی تولید می‌شوند و معمولا بسته به محدوده‌ی قیمتی خود مشخصات فنی متفاوتی دارند. در نتیجه کاربران هنگام خرید، حق انتخاب متنوعی را پیش روی خود می‌بینند.

لپ‌تاپ ای ۵۰۸۰ نه تنها مشخصات فنی قابل قبولی دارد، بلکه با توجه به کارایی و بازار هدف خود از طراحی مناسبی بهره می‌برد که باعث می‌شود خیلی حس صنعتی یا زمخت بودن آن به شما القاء نشود. این دستگاه با توجه به قیمت و کیفیت ساخت خود قیمت بسیار خوبی دارد؛ ولی خیلی نمی‌توان برای انجام کارهای گرافیکی یا بازی‌های سنگین روی آن حساب کرد. یکی از مزیت‌های این لپ‌تاپ نمایشگر آن با روکش مات است. البته نباید از صفحه کلید و تاچ‌پد بسیار خوب در کنار اسکنر اثر انگشت غافل شد.

قیمت ۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان

 IdeaPad 500 لنوو

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار با قیمت ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی Intel Core i5 6200U 2.3GHz up to 2.8 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R7 M360 ۴GB
  • ابعاد: ۲۴.۶ × ۲۶۵ × ۳۸۴ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

کمپانی لنوو به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا تنها به فکر محصولات رده بالا نیست و می‌توان محدوده‌ی وسیعی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را در سبد خرید این برند پیدا کرد. لنوو تلاش کرده در لپ‌تاپ‌های سری آیدیاپد ۵۰۰ تلفیقی از کیفت، مشخصات فنی خوب و قیمت مناسب را به کاربر ارائه کند که به نظر می‌رسد تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده است. لپ‌تاپ‌ آیدیاپد ۵۰۰ که امروز برای شما انتخاب کردیم در محدوده‌ی قیمتی خود می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

این لپ‌تاپ به یک پردازنده‌ی کم‌مصرف و نسل جدید اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده که این فضای ذخیره‌سازی می‌تواند یکی از امتیازات آیدیاپد ۵۰۰ لنوو باشد. نمایشگر فول‌اچ‌دی با روکش مات و پردازنده‌ی گرافیکی ۴ گیگابایتی اِی‌ام‌دی نیز از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود. لپ‌تاپ لنوو از طراحی و کیفیت ساخت قابل قبولی بهره می‌برد و همچون دیگر لپ‌تاپ‌های این برند می‌توان از کار کردن با کیبورد و تاچ‌پد دستگاه لذت برد.

قیمت ۲,۳۰۰۰,۰۰۰ تومان

Pavilion 15-p249ne اچ‌ پی

cb4627 8f8e3

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 5500U 2.4 GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ  با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 840M 2GB
  • ابعاد ۳۸۴.۵ در ۲۶۰.۲ در ۲۶.۷ میلی‌متر
  • وزن ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

کمپانی اچ پی نیز همچون لنوو در اکثر رده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌های جذابی دارد و سری جدید محصولات انوی در کنار طراحی زیبا از جدیدترین سخت‌افزار موجود نیز بهره می‌برند و یکی از دلایل علاقمندی کاربران به لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را باید سبک طراحی آنها دانست. کاربران نیز می‌توانند این لپ‌تاپ را در رنگ‌بندی مورد علاقه‌ی خود تهیه کنند. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید پاویلیون اچ‌پی ضخامت و وزن کم است که می‌تواند برای یک مدل ۱۵.۶ اینچی مناسب باشد.

اچ‌پی در Pavilion 15-p249ne همانند دیگر محصولات این خانواده یک دستگاه با کیفیت و زیباست. اچ‌پی دستگاه‌های سری پاویلیون را جزو محصولات جذاب خود می‌داند که در کنار طراحی زیبا مشخصات فنی قابل قبولی دارند و می‌توانند مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کنند. لپ‌تاپ امروز ما به یک پردازنده‌ی کم مصرف کور آی۷ اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و کارت گرافیکی ۲ گیگابایتی جی‌فورس ۸۴۰ مجهز شده که نسبت به رقبای شرکت‌های دیگر تفاوت چندانی احساس نمی‌شود و در این محدوده‌ی قیمتی با همین سخت‌افزار روبرو خواهیم شد. شاید باید تنها برتری محصول اچ‌پی را طراحی و وزن مناسب آن بدانیم.

قیمت ۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان

Pavilion 15-p108ne اچ‌ پی

asfas 6d6ac

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i5 4210U 1.7 GHz up to 2.7 GHz
  • حافظه رم ۶ گیگابایت
  • حفاظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 840M 2GB
  • ابعاد ۳۸۴ در ۲۶۰ در ۲۳.۹ میلی‌متر
  • وزن ۲.۲۷ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

کمپانی اچ‌پی نیز همچون لنوو در اکثر رده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌های جذابی دارد و سری جدید محصولات پاویلیون در کنار طراحی زیبا از جدیدترین سخت‌افزار موجود نیز بهره می‌برند و یکی از دلایل علاقمندی کاربران به لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را باید سبک طراحی آنها دانست. کاربران نیز می‌توانند این لپ‌تاپ را در رنگ‌بندی مورد علاقه‌ی خود تهیه کنند. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید پاویلیون اچ‌پی ضخامت و وزن کم است که می‌تواند برای یک مدل ۱۵.۶ اینچی مناسب باشد.

اچ‌پی در Pavilion 15-p108ne برای کاهش مصرف انرژی و قیمت دستگاه به سراغ یک پردازنده‌ی کم مصرف سری U از اینتل رفته است تا همچون دیگر لپ‌تاپ‌های این رده تنها بتوان به انجام بی‌دردسر کارهای عادی و روزانه امید داشت. این لپ‌تاپ نیز همچون دیگر محصول اچ‌پی که در بالا آورده شده از یک طراحی جدید و زیبا در کنار وزن مناسب بهره می‌برد و می‌توان این موضوع را یکی از نقاط قوت آن دانست. بعید است به لطف یک پردازنده‌ی کور آی۵، شش گیگابایت رم،  ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و یک کارت گرافیکی ۲ گیگابایتی برای کارهای خود که نیاز به سخت افزار قوی ندارد، با مشکل روبرو شوید. البته شما برای داشتن این لپ‌تاپ باید قیمت نسبتا بالای آن را متقبل شوید که در مقابل طراحی و کیفیت ساخت این محصول به نظر ارزشمند است.

قیمت ۱,۸۵۰,۰۰۰ تومان

Inspiron 5558 دل

Inspiron15 3000.1

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i5 4210U 1.7 GHz up to 2.7 GHz
  • حافظه رم ۶ گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 820M 2GB
  • ابعاد ۳۸۱ در ۲۶۷ در ۲۵.۶ میلی‌متر
  • وزن ۲.۱۶ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

شاید به اعتقاد خیلی‌ها دیگر دل آن دل سابق نیست و حضور این برند و محصولاتش زیر سایه‌ی سنگین لپ‌تاپ‌های لنوو، ایسوس و اچ‌پی کمرنگ شده باشد ولی هنوز هم می‌توان به این شرکت امیدوار بود. تا همین چند سال پیش بازار لپ‌تاپ‌ها در تسخیر دل، توشیبا و سونی وایو بود که از گزینه‌ی آخر دیگر خبری نیست و دو برند اول همچنان در بازار نفس می‌کشند. گرچه دل به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته‌ای نیست و محصولات سری ایکس‌پی‌اس این شرکت هنوز هم جزو محصولات قدرتمند بازار هستند. اما سری اینسپایرون همیشه جزو لپ‌تاپ‌های جذاب دل به شمار می‌روند که قیمت مناسب در کنار مشخصات فنی قابل از اهداف تولید آنهاست.

اینسپایرون ۵۵۵۸ از جدیدترین محصولات این برند است که تقریبا از همان طراحی ساده یا شاید زمخت دل بهره می‌برد ولی سعی شده در عین سادگی زیبایی هم داشته باشد. بدنه‌ی آن دارای بافت‌های ریزی است که مانع جذب اثر انگشت و گرد و غبار می‌شود. این دستگاه به یک پردازنده‌ی کور آی۵، رم ۶ گیابایتی، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و کارت گرافیک دوگانه جی‌فورس و اینتل مجهز شده تا از هر نظر همراه خوبی برای شما باشد. البته قیمت بالای این دستگاه یکی از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ دارای رنگ‌بندی سیاه، قرمز و آبی است.

قیمت ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

IdeaPad Z5170 لنوو

بهترین لپ‌تاپ‌های بازار با قیمت ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i5 ۵۲۰۰U ۲.۲۰GHz up to 2.70 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌ نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R9 M375 ۴GB
  • ابعاد ۳۸۴ در ۲۶۵ در ۲۴.۶ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

سری Z لنوو جزو بهترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی به شمار می‌رود که در اندازه‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی تولید شده و از مشخصات فنی متنوعی برخوردار است. یکی از مشخصه‌های بارز این سری را باید کیفیت، طراحی و زیبایی آنها بدانیم که باعث می‌شود خیال شما از پرداخت هزینه راحت باشد. لنوو در لپ‌تاپ‌های سری زد ترکیبی از سخت‌افزار قدرتمند را در یک دستگاه فلزی با اسپیکرهای دالبی جای داده است تا بهترین محصولات را برای شما به ارمغان بیاورد.

زد ۵۱۷۰ از لپ‌تاپ‌های جدید لنوو است که از یک پردازنده‌ی نسل جدید اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و باعث می‌شود یکی از بهترین‌ مدل‌های راهنمای خرید ما باشد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی قدرتمند خود می‌تواند به خوبی از عهده‌ی وظایف سنگین برآید و نمایشگر فول‌اچ‌دی آن می‌تواند در مقابل رقبا یک مزیت به شمار برود. ولی بهتر بود از روکش مات برای آن استفاده می‌شد. با توجه به هزینه‌ی پرداختی از محصولی زیبا با کیفیت ساخت بالا برخورد خواهید شد. این لپ‌تاپ دارای مشخصات فنی متفاوتی است که می‌توانید مدل‌های مختلف آن را با قیمت متفاوت در بازار بیابید.

منبع:زومیت|نویسنده:حامی غفاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا