شکار پهپاد با بازوکای ویژه!

موبنا – به نظر می رسد پهپادها در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی هستند و سازمان های دولتی در سراسر جهان اجرای اقدامات متقابل برای کنترل این تهدید را دنبال می کنند. در شرایطی که پلیس ژاپن و هلند در حال آزمایش پهپاد مجهز به تور و تربیت عقاب ها برای شکار پهپادهای …

موبنا – به نظر می رسد پهپادها در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی هستند و سازمان های دولتی در سراسر جهان اجرای اقدامات متقابل برای کنترل این تهدید را دنبال می کنند. در شرایطی که پلیس ژاپن و هلند در حال آزمایش پهپاد مجهز به تور و تربیت عقاب ها برای شکار پهپادهای مزاحم هستند، شرکت بریتانیایی اُپن‌ورکس یک گزینه جایگزین زمین به هوا را معرفی کرده است.

fy5rprhg

به گزارش “گروه علم و فناوری” عصرایران، شلیک مستقیم به پهپادهای مزاحم راه حل منطقی به نظر نمی رسد زیرا می تواند مردم و دارایی ها را در معرض خطر قرار دهد. از این رو، مهندسان اُپن‌ورکس یک سلاح بازوکا مانند به نام سیستم دفاعی پهپاد اسکای‌وال ۱۰۰ را طراحی کرده اند که به جای پرتاب مواد منفجره، یک پرتابه مجهز به تور را شلیک می کند.

78ksztey

این سیستم ضد پهپاد نوآورانه دارای برد مفید ۱۰۰ متری است و از هوای فشرده برای شلیک پرتابه به سوی هدف خود استفاده می کند. این سلاح ضد پهپاد به سیستم نشانه گیری دقیقی مجهز شده تا شکار پهپادهای مزاحم با دقت هرچه تمام‌تر صورت بگیرد. رایانه آنبرد این سیستم هدف گیری مسیر پرواز پهپاد را دنبال می کند و خط سیر مورد نیاز پرتابه برای شکار پهپاد را تعیین می کند. پس از قفل شدن روی هدف یک زنگ هشدار به صدا در می آید و سلاح آماده شلیک است.

5oj64qfc

با کشیدن ماشه، پرتابه هوشمند با اطلاعات کسب شده از سیستم نشانه گیری پیش از آن که از سلاح خارج شود، برنامه ریزی شده است و تور را در بهترین زمان ممکن برای شکار پهپاد رها می کند. پرتابه های مختلفی برای این سلاح در دسترس هستند که یکی از آنها دارای چتر نجات نیز است تا پهپاد شکار شده به آرامی روی زمین قرار بگیرد. این روش اجازه شناسایی مالک و بررسی های دیگر را به مقامات مسئول می دهد.
k1ag7mbu

phzprjfc

منبع:عصرایران|نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا