زورگیری از ١٥ ساله‌ها در پارک‌های شرق پایتخت

موبنا – ششم دی‌ماه بود که مردی به کلانتری ١٢٦ تهرانپارس مراجعه کرد و به ماموران اعلام کرد که پسرش توسط ٣ سرنشین یک موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی‌رنگ و در داخل پارک، مورد زورگیری قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری با سلاح سرد» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای …

موبنا – ششم دی‌ماه بود که مردی به کلانتری ١٢٦ تهرانپارس مراجعه کرد و به ماموران اعلام کرد که پسرش توسط ٣ سرنشین یک موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی‌رنگ و در داخل پارک، مورد زورگیری قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری با سلاح سرد» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده جهت رسیدگی دراختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. شاکی پرونده به همراه پسر ١٣ساله‌اش در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد؛ پسر مالباخته درخصوص نحوه زورگیری گوشی تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: «من به همراه دونفر از دوستان در داخل پارک نشسته بودیم که ناگهان سه پسر ٢٠ساله به ما نزدیک شدند؛ ابتدا از ما آدرس سوال کردند اما ناگهان با تهدید چاقو به سمت هر سه نفر ما حمله‌ور شده و هر سه نفر ما را کتک زدند؛ پس از آن شروع به وارسی لباس‌های هر سه نفرمان کردند و گوشی تلفن همراهم را از جیب درآوردند؛ سپس سوار یک موتورسکیلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی شده و از محل متواری شدند». همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شکایت‌های مشابه دیگری به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمامی آنها سرنشینان جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه آنها کرده بودند.
شکایت‌های مشابه
پسر ١٤ساله‌ای پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٩ ششم دی‌ماه به همراه دوستانم درحال بازی‌کردن درمحدوده اتوبان شهید باقری- نبش خیابان ٢١٠ بودیم که سرنشینان یک موتورسیکلت هوندا ١٢٥ مشکی به ما نزدیک شده و با تهدید و ضرب و شتم، گوشی تلفن همراهم را از جیبم درآورده و متواری شدند». نوجوان دیگری نیز در اظهارات مشابه عنوان کرد که در میدان ٤٧ منطقه نارمک به همین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک موتورسیکلت هوندا ١٢٥ مشکی مورد زورگیری قرار گرفته است.
دستگیری ٣ متهم
با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه توسط سرنشینان یک موتورسیکلت در شرق تهران، تیم‌های نامحسوس ویژه در پایگاه چهارم پلیس آگاهی جهت شناسایی و دستگیری متهمان تشکیل شد.
١٨ بهمن‌ماه بود که کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی درحین گشتزنی نامحسوس درمحدوده تهرانپارس- خیابان ٢١٢ شرقی به دو سرنشین یک موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکی مشکوک، آنها را متوقف و در بازرسی از آنها موفق به کشف چند چاقو شدند.
همزمان با دستگیری دو متهم به نام‌های «علی» (٢٠ساله) و «علی» (١٩ساله)، تعدادی از مالباختگان جهت شناسایی متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند؛ با شناسایی دقیق متهمان، هر دو متهم به‌زورگیری‌های سریالی اعتراف و سرکرده گروه به نام «امیررضا» (١٩ساله) را معرفی کردند.
با شناسایی محل تردد سرکرده گروه در خیابان ١٩٦ شرقی، «امیررضا» نیز دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و پس از مواجهه حضوری با طعمه‌هایش، به زورگیری از نوجوانان ١٦- ١٥ساله اعتراف کرد.
با اعتراف متهمان به سرقت و زورگیری به شیوه مشابه، قرار قانونی ازسوی مقام محترم قضائی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرایم ارتکابی دراختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند؛ به همین خاطر از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد زورگیری، تهدید با سلاح سرد یا ضرب و شتم قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی این گروه تبهکار و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان- خیابان ابوذر غفاری- جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند.

منبع:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا