آقايان ، فيتيله قاضي‌پور را پايين بكشيد!

موبنا – حتي با زيرنويس هم نمي شد تك تك كلمات را دقيق و بي مميزي زير نوشت، حياء اجازه نمي‌داد.بعد از دوستاني كه بيشتر در جريان اين ويدئو بودند صحبت كردم و مطمئن شدم كه اين سخنراني و درفشاني ها، در مقابل چشمان و گوش هاي صدها نفر از اروميه اي ها انجام شده …

موبنا – حتي با زيرنويس هم نمي شد تك تك كلمات را دقيق و بي مميزي زير نوشت، حياء اجازه نمي‌داد.بعد از دوستاني كه بيشتر در جريان اين ويدئو بودند صحبت كردم و مطمئن شدم كه اين سخنراني و درفشاني ها، در مقابل چشمان و گوش هاي صدها نفر از اروميه اي ها انجام شده است.
دو روز پيش وقتي جوابيه آقاي قاضي پور در واكنش به نقدهاي مطروحه به سخنراني اش را در اينستاگرامش خواندم، متعجب شدم! جان كلامش اين بود كه «بيدي نيست كه به اين بادها بلرزد!»
نفهميدم كدام بادها را مي گويد، ولي من به جاي ايشان از اين جواب خجالت كشيدم! يكي از طيف هاي افراطي، از شعارهايشان هميشه اين بود كه «پايداري هميشه جواب مي دهد» و من به شوخي از همان سه سال پيش مي گفتم: «منظورشون از اين شعار اينه كه پر رويي هميشه جواب مي ده! منظورشون اينه كه احمدي نژاد هر كاري كه بكنه، اينا بازم با پر رويي مي گن اين از مابقي رئيس جمهوربهتر بوده.» جوابيه آقاي قاضي پور هم از همين جنس است.
پايين‌كشيدن فيتيله قاضي پور
ياد موضع ايشان در واكنش به اشتباه سهوي عمو فيتيله اي ها افتادم. همان موضعي كه در مجلس فرياد زد «آقاي سرافراز! فيتيله تو مي‌كشم پايين!»نگارنده به دلايل ذيل، بر اين باور است كه نه به خاطر لج و لج بازي، بلكه به دليل مصلحتي لازم الاجرا، بايد نمايندگان مردم در همين مجلس نهم و پيش از اتمام عمرش، فيتيله آقاي قاضي پور را پايين بكشند و يا دست‌كم نمايندگان مجلس دهم، اعتبارنامه وي را تأييد نكنند:
١- پس از پخش شدن اين ويدئوي موهن، بسياري گفتند:«قاضي پور كار بدي كرده! حرفاي ناجوري زده! ولي نامردي كرده هر كي فيلم گرفته و منتشر كرده! خيليا حرف ناجور مي‌زنن!»با نگاهي واقع بينانه و به دور از احساسات، بر كسي پوشيده نيست كه متاسفانه كم نيستند نمايندگاني كه در جلسات شخصي و خصوصي، با ادبياتي در خور شأن و مودبانه صحبت نمي‌كنند؛ ادبياتي كه غيرقابل پخش است و در صورت پخش آن صحبت ها، آبرو و حيثيت آن افراد مشهور، در افكار عمومي مخدوش مي شود. اما اين مصداق، عملا شباهتي به آن مصاديق ندارد، چون آقاي قاضي پور، در مقابل چشمان صدها نفر و در يك جمع عمومي سخنراني كرده كه هر كسي مي‌توانسته با گوشي همراه خود، آن سخنراني را ضبط و ثبت كند. پس عملا حرجي بر ضبط و انتشارش نيست.
يك نماينده چطور توقع دارد كه در ستاد خود و مقابل صدها نفر سخنراني كند و با آن مانند مكالمات يك جلسه خصوصي برخورد شود!؟به طور حتم انتشار و اطلاع‌رساني اين اظهارات اقدامي بجا ومناسب بود.
تكيه براشتباه
٢- «من از حرف‌هایم که باعث آزرده خاطر شدن بانوان ارومیه شد عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که اصلا روی سخنم با بانوان ارومیه نبود. هستند خانم‌هایی که در مجلس شرایط به نفع‌شان نبوده است، ما مذهبی هستیم و با سه چهار تا پیام تلگرام تکان نمی‌خوریم. عده‌ای می‌خواهند مرا تخریب کنند.
« مردم از دورویی‌، نفاق و نامردی خسته شده‌اند. صد و هفتاد هزار شیر مردان آذربایجان، شیعه و سنی به حقیر رای دادند. شما مردم به بنده رای ندادید بلکه به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادید.»
«من منافق نیستم و مواضع خود را عوض نمی‌کنم. برخی من را به خاطر حرف‌ها و موضع‌های ثابتم تخریب می‌کنند.»
ضرورت برخورد
وقتي ايشان هنوز اين قدر روي مواضع هتاكانه اش ثابت قدم است، در نتيجه بهتر است جهت جلوگيري از تكرار اين جنس رفتارها از جانب مسئولان جمهوري اسلامي ايران كه داعيه دار اخلاق اسلامي هستند،جلوگيري شود و نبايد فراموش كرد«الناس علي دين ملوكهم»يعني اين نوع الفاظ و ادبيات، ممنوع است از جانب مسئولان و اگر قاطعانه با چنين رفتارهاي غلطي برخورد نشود، ممكن است اين رذيله هاي اخلاقي مانند بددهاني، در بين مردم ترويج شود.

منبع:قانون| نویسنده: احسان رستگار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا