رامبد به «سه ستاره» آمد

احسان علیخانی در قسمت دوم «سه ستاره» که شب گذشته ۱۶ اسفندماه از شبکه سه پخش شد پس از پخش تیزر معرفی نامزدها در دو حوزه اجرا و گزارشگری به معرفی آثار منتخب تلویزیونی در رشته برنامه‌سازی پرداخت. وی در این قسمت برنامه‌های موفق تلویزیون را در دو حوزه برنامه‌های تخصصی و گروه ورزش و …

احسان علیخانی در قسمت دوم «سه ستاره» که شب گذشته ۱۶ اسفندماه از شبکه سه پخش شد پس از پخش تیزر معرفی نامزدها در دو حوزه اجرا و گزارشگری به معرفی آثار منتخب تلویزیونی در رشته برنامه‌سازی پرداخت. وی در این قسمت برنامه‌های موفق تلویزیون را در دو حوزه برنامه‌های تخصصی و گروه ورزش و سرگرمی در معرض قضاوت و داوری مردم قرار داد.

نامزدهای برنامه‌سازی

در حوزه برنامه‌های تخصصی از میان ۶۷ اثر، برنامه‌های «از لاک جیغ تا خدا»، «مستند ایران»، «پایش»، «ثریا»، «جیوگی»، «چرخ»، «روز آمد»، «سمت خدا» و «هفت» و در حوزه ورزش و سرگرمی برنامه‌های «خندوانه»، «دستپخت»، «ساعت ۲۵»، «فوتبال ۱۲۰»، «قند پهلو»، «محله گل و بلبل»، «مشاعره» و «نود» نامزدهای برگزیده تلویزیون در سال ۹۴ هستند. برنامه «پایش» در لحظات آخر با انصراف مدیر گروه این برنامه از دور رقابت و سامانه نظرسنجی خارج شد.

مهمانان سه ستاره در حوزه برنامه‌های تخصصی

ابتدا امیرحسین خرمشاهی و هیراد حاتمی از طرف برنامه «روز آمد» و محسن مقصودی از طرف برنامه «ثریا» در صحنه «سه ستاره» حاضر شدند. خرمشاهی تصور خود را از دلیل انتخاب «روز آمد» به عنوان برنامه منتخب از سوی هیات داوران این گونه بیان کرد: در «روز آمد» اقتصاد را به روایت خود مردم به تصویر می‌کشیم. «روز آمد» با دو نگاه آکادمیک و مردمی به بحث اقتصاد و جوان‌گرایی در حوزه اجرا و تحقیق و پژوهش توانسته برای مخاطب خود جذابیت ایجاد کند. مقصودی نیز «ثریا» را یک برنامه مسئله محور با شعار دیده‌بانی برای پیشرفت ایران معرفی کرد.

بعد از پخش خبر شبانگاهی بهروز افخمی تهیه کننده و مجری برنامه «هفت» به استودیو آمد و طی سخنانی بیان کرد: یک اثر هنری اگر نتواند در لحظات آغازین خود برای مخاطب جذابیت و کشش ایجاد کند ارزش دیده شدن، ندارد.

برادران صفاریان‌پور دیگر مهمانان این برنامه بودند و سیاوش صفاریان‌پور ویژگی برنامه علمی «چرخ» را در حرکت خلاف مسیر آموزش‌های مدرسه‌ای دانست.

رامبد جوان مهمان احسان علیخانی شد

همچنین در بخش معرفی آثار منتخب در حوزه ورزش و سرگرمی رامبد جوان اولین مهمان حاضر در استودیو بود. وی در آغاز از سختی‌های ساخت یک برنامه تلویزیونی در قیاس با فیلم سینمایی گفت و «خندوانه» را سخت‌ترین پروژه زندگی کاری خود دانست.

جوان در خصوص شکل‌گیری ایده «خندوانه» گفت: از سال ۱۳۷۹ روی ایده «خندوانه» کار کردم. در سال ۱۳۸۲ با دکتر اردکانیان راجع به این ایده گفتگو کردم. بعد از استخراج و بررسی ۲۰۰۰ اثر و مقاله راجع به تأثیرات خنده بر بدن از دانشگاه‌ها و مراکز و محققان معتبر علمی توسط یک تیم تحقیقاتی، ۹۰۰ اثر تحقیقی زیربنای «خندوانه» را تشکیل دادند.

نظر تهیه کننده «قندپهلو» درباره طبقه بندی آثار

امیر قمیشی و رضا رفیع برای برنامه «قندپهلو» از دیگر مهمانان علیخانی در شب گذشته بودند. قمیشی تأکید کرد: «قندپهلو» به خوبی از شبکه آموزش دیده شد و به دلیل پرداخت تخصصی به ادبیات طنز شفاهی و انتقادی باید در حوزه برنامه‌های تخصصی و نه در گروه برنامه‌های ورزش و سرگرمی مورد قضاوت و داوری قرار می‌گرفت تا در کنار آثار پر مخاطبی نظیر «نود» و «خندوانه» مهجور واقع نشود.

همچنین مسلم آقاجانزاده و بهنوش بختیاری تهیه کننده و بازیگر «محله گل و بلبل» مهمانان احسان علیخانی در بخش پایانی برنامه بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا