رهایی محیط‌ بان دنایی از اعدام

موبنا- در این مراسم که با حضور جمع زیادی از معتمدان محلی، مسئولان استانی و دوستداران و فعالان محیط زیست برگزار شد، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح قوانین در حوزه حفاظت از محیط زیست ضروری است. وی با اشاره به اینکه اگر حیوانی و درختی را …

موبنا- در این مراسم که با حضور جمع زیادی از معتمدان محلی، مسئولان استانی و دوستداران و فعالان محیط زیست برگزار شد، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح قوانین در حوزه حفاظت از محیط زیست ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اگر حیوانی و درختی را بی‌اساس از بین ببریم حیات انسان را از بین برده‌ایم، افزود: محیط زیست طبیعی در چرخه حیات انسان نقش‌آفرینی می‌کند و انسان هر موجودی از موجودات طبیعی را نابود کند، چرخه حیات را معیوب کرده است و اولین ضرر کننده چرخه معیوب، انسان است.

آیت‌الله ملک حسینی بیان کرد: باید به شکل طبیعی قانونی وجود داشته باشد که به زیبایی از محیط زیست حفاظت کند و باید به دنبال چنین قانونی بود تا چنین حوادثی رخ ندهد. باید از محیط زیست حفاظت کرد اما این امر را نباید سلیقه من و شما تعیین کند بلکه باید قانون مشخص کند و اگر قانون ضعف دارد باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از خانوده مرحوم رضایی نیک به خاطر گذشت و بخشش قاتل فرزند خود، خاطرنشان کرد: چنین اتفاقات نیکی، در جامعه‌ای فراتر از جامعه متمدن رخ می‌دهد. در این جامعه ریش‌سفیدان، مومنین و معتمدین برای هم آیه می‌خوانند تا کسی ببخشد. به هم توصیه می کنند که برویم و التماس کنیم تا کسی ببخشد. چنین جامعه‌ای را باید قدر دانست و شایسته تقدیر است.

آیت‌الله ملک حسینی جامعه متمدن را جامعه بر پایه اخلاق اسلامی عنوان و تصریح کرد: آفرین بر انسانی که شجاعت بخشش را دارد و چنین انسانی می‌تواند با خداوند بزرگ معامله کند.

وی تاکید کرد: از خدا می‌خواهم چنین حادثه‌هایی در جامعه ما تکرار نشود و اگر حوادثی رخ داد همه برای صلح، عفو و بخشش تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: قصاص مربوط به شرارت‌های انسان‌های شریر است و تلاش برای عفو و بخشش برای حادثه‌ها، اتفاقات و هیجان‌هاست و آقای رضایی نیز گفتند که این اتفاق هیچ پیشینه ای نداشت و شایسته بخشش بود.

به گزارش ایسنا، “اسماعیل رضایی نیک”، ولی دم مرحوم «مجتبی رضایی نیک» نیز در این آیین با اشاره به علاقه خود و خانواده‌اش به محیط زیست گفت: پسر من شکارچی نبود بلکه گردشگری بود که تنها یک دوربین عکاسی به همراه داشت.

وی افزود: در این حادثه به خداوند توکل کردم و قانون را سرلوحه خود قرار دادم تا به حق خود رسیدم. با وجود فشارهای رسانه‌های داخلی و خارجی، مسئولان قضایی مرعوب نشدند و حق من را اثبات کردند.

رضایی بیان کرد: همین مسئولان قضایی که با استقلال تمام حق خانواده مرا اعلام کردند(صدور حکم اعدام محیط بان قاتل)، پس از آن به خانه من آمدند و درخواست عفو و بخشش کردند.

وی عنوان کرد: رسانه‌هایی که در طول این مدت دستگاه قضایی را متهم می‌کردند، باید می‌آمدند و می دیدند که مسئولان قضایی ما بدون آنکه تحت تاثیر قرار بگیرند عدالت را اجراء می‌کنند و خود هم درخواست عفو می‌کنند.

رضایی اضافه کرد: من این خون را به حرمت آیت‌الله ملک حسینی که عزت و افتخار ایل و تبار ما هستند و پدر مرحومشان که بزرگ‌مرد ایل بودند، بخشیدم و همه کسانی را نیز که در این مدت من و خانواده‌ام را با انواع تهمت‌ها و تخریب‌ها رنجاندند، می‌بخشم.

اسماعیل رضایی نیک، ولی دم و بیت‌الله تقی‌زاده، پدر اسعد تقی‌زاده، محیط بان زندانی دنا، در این مراسم همدیگر را در آغوش گرفتند.

با رضایت اولیای دم، اسعد تقی‌زاده، امروز دوشنبه، پس از انجام مراحل اداری از زندان مرکزی یاسوج آزاد خواهد شد.

با وساطت آیت‌الله ملک حسینی، دومین محیط بان محکوم به اعدام دنا نیز طی هفته‌های آینده از زندان آزاد می‌شود.

اولیای دم مرحوم “محمد پایه‌گذار” نیز رضایت شفاهی خود را اعلام کرده‌اند و پس از انجام مقدمات کار، “غلامحسین خالدی” نیز از طناب دار رهایی خواهد یافت.

اولیای دم مرحوم مجتبی رضایی نیک در پایان این مراسم با امضای برگه رضایت، از قصاص قاتل فرزند خود گذشتند تا محیط بان دنایی زندگی دوباره‌ای را تجربه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا