برگزاری کنفرانس موبایل در تهران

موبنا – به گزارش خبرنگار موبنا، حسن پاشایی سرپرست اداره پژوهش و فناوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات با اعلام این خبر، از احیاء روابط این دانشکده با اتحادیه جهانی مخابرات ITU خبر داد. وی با بیان اینکه دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ به عنوان یکی از ۵ …

موبنا – به گزارش خبرنگار موبنا، حسن پاشایی سرپرست اداره پژوهش و فناوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات با اعلام این خبر، از احیاء روابط این دانشکده با اتحادیه جهانی مخابرات ITU خبر داد.
وی با بیان اینکه دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ به عنوان یکی از ۵ مرکز عالی آموزش اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده است ادامه داد: این دانشکده با همکاری ITU بیش از ۱۲ کارگاه و دوره آموزشی حضوری و مجازی، برای مدیران و کارشناسان حوزه ICT کشورهای آسیا و اقیانوسیه برگزار کرده است.
پاشایی ادامه داد:‌ متاسفانه دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در نشستی که در سال ۲۰۱۴ برای انتخاب مراکز عالی به صورت جهانی برگزار شده بود شرکت نکرد، افزود: در نتیجه کشورهای هند و چین جایگزین ایران شدند. اما با توجه به تغییراتی که در سطح مدیریتی دانشکده در ابتدای سال ۹۴ رخ داد، دوباره احیای روابط دانشکده به عنوان بازوی آموزش بین المللی وزارت ارتباطات با اتحادیه جهانی مخابرات در دستور کار قرار گرفت.
ایتنرنت موبایل
وی گفت: با توجه به اینکه انتخاب مراکز عالی آموزش اتحادیه مخابرات به صورت چهار سال یکبار صورت می گیرد و امکان الحاق تا سال ۲۰۱۸ عملا غیر ممکن بود، لذا با رایزنی های صورت گرفته تلاش کردیم به عنوان شریک یکی از مراکز اتحادیه در آسیا و اقیانوسیه تا سال ۲۰۱۸ فعالیت کنیم که این پیشنهاد ایران در جلسه کمیته مدیریتی اتحادیه که در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی در چین تشکیل خواهد شد، تصویب می‌شود.
سرپرست اداره پژوهش و فناوری دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات خاطرنشان کرد:‌ در دومین نشست کمیته تلفیق برنامه های این مراکز که در بهمن ماه سال جاری در بنگلور هند تشکیل شد شرکت کردیم و خوشبختانه پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی منطقه ای در زمینه موبایل باند پهن در ایران توسط این دانشکده و با همکاری ITU مورد تصویب قرار گرفت.
وی ادامه داد: این کارگاه در شهریور سال ۱۳۹۵ با همکاری و حضور مدرسین ITU توسط دانشکده پست و مخابرات در تهران برگزار خواهد شد.
پاشایی به رایزنی با نماینده انجمن مهندسی برق و الکترونیک امریکا (IEEE ) در آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد و افزود: این انجمن دانشکده پست و مخابرات را به عنوان میهمان IEEE ، برای حضور در کنفرانس فناوری اطلاعات و ارتباطات سنگاپور (CommunicAsia) دعوت کرده است که با محورهای آنالیز داده های بزرگ، امنیت فضای سایبری، شهر هوشمند و اینترنت اشیا از ۱۱ تا ۱۴ خرداد در سنگاپور برگزار خواهد شد.
به گفته وی قرار است در این نشست زمینه های همکاری میان دانشکده مخابرات و IEEE شاخه آسیا و اقیانوسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. ه
مچنین با مراکز عالی آموزش اتحادیه مخابرات در آسیا و اقیانوسیه از جمله دانشگاه TOT وابسته به وزارت فناوری اطلاعات تایلند، آکادمی فناوری اطلاعات چین (CAICT) و مرکز آموزش پیشرفته مخابراتی هند (ALTTC)، توسعه همکاری ها در حال پیگیری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا