جریمه ۲ میلیاردی قاچاقچی لباس

در هفته جاری ۲ پرونده بزرگ تعزیراتی پس از رسیدگی در شعب ویژه و تخصصی و صدور حکم به مرحله اجرا در آمد. در یکی از پرونده ها پرونده تخلف یک کارخانه تولید لاستیک در شهرستان قروه به دلیل عرضه خارج از شبکه و قاچاق عرضه ۶۳ هزار کیلوگرم لاستیک مصنوعی براساس گزارش بازرسان سازمان …

در هفته جاری ۲ پرونده بزرگ تعزیراتی پس از رسیدگی در شعب ویژه و تخصصی و صدور حکم به مرحله اجرا در آمد. در یکی از پرونده ها پرونده تخلف یک کارخانه تولید لاستیک در شهرستان قروه به دلیل عرضه خارج از شبکه و قاچاق عرضه ۶۳ هزار کیلوگرم لاستیک مصنوعی براساس گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت که با بررسی های به عمل آمده مشخص شد که مدیرعامل این کارخانه مواد اولیه تولیدات خود را در شبکه قانونی مورد استفاده قرار نداده و به همین دلیل برابر قانون به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

همچنین در پرونده دیگری با کشف محموله ای شامل ۱۲ هزار و ۴۹۱ ثوب انواع البسه از جمله شال و روسری، کت و انواع البسه بچه گانه از یک دستگاه تریلی در زنجان کشف و ضبط شد که با ارجاع پرونده به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان، شعبه مذکور تحقیقات مقدماتی را آغاز کرد.

با استعلام از گمرک استان، ارزش ریالی کالاها بیش از ۲ میلیارد و سیصد میلیون ریال اعلام و به دلیل عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی، قاچاق بودن محموله محرز شد که پس از سیر مراحل قانونی و بر اساس مستندات موجود در پرونده، طبق رأی صادره متهم پرونده علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا