قصاص؛ فرجام قاتل مرد مزاحم

این پرونده سال گذشته زمانی به جریان افتاد که افرادی در تماس با پلیس از وقوع جنایت در خیابان خبر دادند. دقایقی بعد از اعلام این گزارش، کارآگاهان جنایی در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها فهمیدند زمانی که مقتول مقابل یک آرایشگاه ایستاده بود توسط فردی هدف ضربه چاقو قرار …

این پرونده سال گذشته زمانی به جریان افتاد که افرادی در تماس با پلیس از وقوع جنایت در خیابان خبر دادند. دقایقی بعد از اعلام این گزارش، کارآگاهان جنایی در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. آنها فهمیدند زمانی که مقتول مقابل یک آرایشگاه ایستاده بود توسط فردی هدف ضربه چاقو قرار گرفت و ضارب به‌سرعت پا به فرار گذاشت.

نحوه وقوع جنایت تردیدی باقی نمی‌گذاشت که قتل با نقشه قبلی و با انگیزه شخصی به وقوع پیوسته است. کارآگاهان به پرس‌وجو از افراد حاضر در محل جنایت پرداختند و از این طریق به سرنخ‌هایی از قاتل دست یافتند. پس از روشن‌شدن هویت مرد فراری به نام جواد، تیمی از مأموران خانه او را شناسایی کردند و روانه آنجا شدند اما پی بردند این جوان بعد از زمان قتل منزل خود را ترک کرده و به مکانی نامعلوم گریخته است.

فرار جواد احتمال دست‌داشتن او در جنایت را بیشتر کرد و به‌همین‌دلیل تلاش‌ها برای ردیابی و بازداشت او گسترش یافت تا اینکه بالاخره متهم به دام افتاد. او بعد از انکارهای اولیه سرانجام راهی جز بیان واقعیت پیش‌ِروی خود ندید و به کشتن مقتول که محسن نام داشت، اقرار کرد.

او گفت: «از مدتی قبل متوجه رفتارهای مشکوک یکی از زنان فامیل شده بودم تا اینکه با دقت در این موضوع احتمال دادم فردی برای وی مزاحمت ایجاد می‌کند این شک تمام زندگی‌ام را تحت‌الشعاع قرار داده و ذهنم را به‌شدت مشغول کرده بود طوری که نمی‌توانستم آرام بگیرم به‌همین‌دلیل تحقیقات بیشتری انجام دادم تا اینکه فهمیدم محسن مزاحم تلفنی آن زن می‌شود از آن به بعد به چیزی غیر از انتقام فکر نمی‌کردم».

متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «دنبال راهی بودم تا محسن را ادب کنم. این فکر در ذهنم بود تا اینکه روز حادثه، او را به طور اتفاقی دیدم و تعقیبش کردم سپس در فرصتی مناسب با چاقویی که همیشه همراه داشتم یک ضربه به او زدم و فرار کردم البته در آن لحظه نمی‌دانستم محسن کشته شده است. بعد از پی‌بردن به ماجرا خانه‌ام را ترک کردم و قصد داشتم از آن به بعد پنهانی زندگی کنم اما خیلی زود شناسایی و دستگیر شدم».

متهم درادامه به بازسازی صحنه قتل پرداخت و مدارک اولیه در پرونده تکمیل شد به‌این‌ترتیب با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، نام جواد در فهرست انتظار برای محاکمه قرار گرفت تا اینکه او بالاخره در دادگاه کیفری استان فارس در برابر قضات حاضر شد. نماینده دادستان در جلسه دادگاه با توجه به شواهد و مدارک موجود، جرم جواد را محرز خواند و برای او درخواست مجازات قانونی کرد. سپس اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و گفتند خواسته‌ای غیر از قصاص متهم ندارند. پس از آن، هیأت قضات وارد شور شدند و جواد را به اتفاق آرا به مرگ محکوم کردند.

جواد به رأی صادره اعتراض کرد و خواستار بررسی دوباره پرونده شد به‌همین‌دلیل قضات دیوان‌عالی کشور رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه بالاخره چند روز پیش اعلام کردند حکم صادره قانونی است و مانعی برای اجرای آن وجود ندارد. به‌این‌ترتیب جواد در فهرست مرگ قرار گرفت و اگر نتواند رضایت اولیای‌دم محسن را جلب کند، به‌زودی به‌ دار آویخته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا