آمریکا در سوریه پایگاه هوایی ساخت

یک پایگاه خبری کرد امروز یکشنبه به نقل از یک مقام نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد: آمریکا کار ساخت یک پایگاه هوایی در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه را تقریباً به پایان رسانده و عملیات ساخت یک پایگاه هوایی دیگر ۲منظوره برای اهداف نظامی و غیرنظامی را آغاز کرده است. پایگاه خبری …

یک پایگاه خبری کرد امروز یکشنبه به نقل از یک مقام نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد: آمریکا کار ساخت یک پایگاه هوایی در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه را تقریباً به پایان رسانده و عملیات ساخت یک پایگاه هوایی دیگر ۲منظوره برای اهداف نظامی و غیرنظامی را آغاز کرده است.

پایگاه خبری “باس نیوز” مستقر در اربیل عراق به نقل از این منبع آگاه افزود: اکثر کار ساخت این پایگاه هوایی در شهر رمیلان در استان حسکه انجام شده و یک پایگاه هوایی دیگر نیز در شهر کوبانی نزدیک مرز ترکیه در دست ساخت است.

این منبع آگاه تأکید کرد: تعداد زیادی از کارشناسان و تکنسین‌های آمریکایی در این پروژه مشارکت دارند.

مقام‌های کرد سوریه اخیراً اعلام کرده‌اند که پایگاه هوایی رمیلان از سوی بالگردهای نظامی آمریکا برای تدارکات و عرضه اقلام مورد نیاز مورد استفاده قرار گرفته است.

آمریکا سال گذشته ده‌ها نیروی ویژه خود را به شمال سوریه فرستاده است تا به نیروهای مخالف دولت سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش، کمک کند. ماه گذشته، مشاوران آمریکایی که با حملات هوایی حمایت می‌شدند، به شبه‌نظامیان کرد سوری کمک کردند تا شهر “شدادی” را از تروریست‌های داعش بازپس بگیرند.

کردهای سوریه شریک مهمی برای ائتلاف موسوم به ضدداعش به‌رهبری آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه است.

برت مک‌گورک فرستاده آمریکا در ائتلاف بین المللی موسوم به ضدداعش تأکید کرد: تروریست‌های داعش در سوریه و عراق در حال شکست هستند چرا که از چندین مسیر فشار زیادی را احساس می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: داعش در حال احساس فشار از همه مسیرها به‌طور همزمان است و این فشار ادامه خواهد داشت. داعش در حال شکست است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا