«الکعبین» در لحج آزاد شد

«علی الحوثی»، از فرماندهان میدانی وابسته به جنبش «انصار الله» یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، تصریح کرد: نیروهای یمنی حمله گسترده نظامیان اماراتی و عربستانی که از سوی نیروی هوایی عربستان حمایت می‌شد، را در استان مأرب، واقع در شرق استان «صنعا» را دفع کردند. این فرمانده میدانی انصار الله خاطرنشان …

«علی الحوثی»، از فرماندهان میدانی وابسته به جنبش «انصار الله» یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، تصریح کرد: نیروهای یمنی حمله گسترده نظامیان اماراتی و عربستانی که از سوی نیروی هوایی عربستان حمایت می‌شد، را در استان مأرب، واقع در شرق استان «صنعا» را دفع کردند.

این فرمانده میدانی انصار الله خاطرنشان کرد: نظامیان عربستانی و اماراتی در این حمله تلاش داشتند، به سمت غرب استان مأرب پیشروی کنند که توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن ناکام گذاشته شد.

علی الحوثی افزود: درپی ناکامی نظامیان اماراتی و عربستانی در این حمله، جنگنده‌های عربستان مناطق تمرکز کمیته‌های انقلابی یمن در استان مأرب و همچنین مناطق مسکونی این استان را بمباران کردند که کشته شدن ۴ غیرنظامی یمنی را به دنبال داشت.

اعلام خسارات وارد شده به نظامیان متجاوز در جوف

از سوی دیگر، یک منبع میدانی یمنی اعلام کرد: شلیک یک فروند موشک بالستیک قاهر ۱ به پایگاه نظامی «خنجر»، در استان جوف، واقع در شمال شرقی یمن، کشته و زخمی شدن ده‌ها شبه نظامی وابسته به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن و مزدوران وابسته به عربستان را به دنبال داشت.

به گفته این منبع یمنی حمله موشکی نیروهای پس از آن جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه تجمعات نظامیان متجاوز در این پایگاه و تحرکات آنها در منطقه مرزی خنجر انجام شد.

این پنجمین موشک‌ بالستیک شلیک شده توسط نیروهای یمنی علیه مواضع و تجمعات نظامیان متجاوز عربستانی و شبه نظامیان وابسته به هادی در دو استان جوف و مأرب در این هفته است.

آزادسازی منطقه «الکعبین» در استان لحج

از سوی دیگر، از استان «لحج» در جنوب یمن گزارش شده که یگان‌های ارتش یمن با همکاری کمیته‌های مردمی این کشور موفق شدند، مناطق جدیدی را در این استان آزاد کنند.

منابع میدانی یمنی در این خصوص اعلام کردند: نیروهای یمنی موفق شدند، منطقه «الکعبین» در استان لحج را آزاد و آن را از عناصر مسلح و نظامیان متجاوز پاکسازی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا