هدایت کامپیوتر با موبایل

موبنا –  در دنیای امروز، همواره به دنبال یافتن راهکارهای میانبری هستیم که دسترسی و مدیریت دستگاه‌های الکترونیکی را برای ما آسان‌تر سازند. از همین رو مفهوم ریموت دسکتاپ به‌عنوان نرم‌افزار یا قابلیتی ادغام شده در سیستم‌عامل که بتواند امکان مدیریت از راه دور رایانه‌ها را از طریق بهره‌گیری از دستگاه‌های الکترونیکی دیگر مهیا سازد، …

موبنا –  در دنیای امروز، همواره به دنبال یافتن راهکارهای میانبری هستیم که دسترسی و مدیریت دستگاه‌های الکترونیکی را برای ما آسان‌تر سازند. از همین رو مفهوم ریموت دسکتاپ به‌عنوان نرم‌افزار یا قابلیتی ادغام شده در سیستم‌عامل که بتواند امکان مدیریت از راه دور رایانه‌ها را از طریق بهره‌گیری از دستگاه‌های الکترونیکی دیگر مهیا سازد، بیش از پیش مطرح شده است. فرآیند کنترل از راه دور می‌تواند از طریق بهره‌گیری از قابلیت‌های ارتباطی مانند وای‌فای و بلوتوث یا اینکه برپایه بستر اینترنت امکان‌پذیر شود. این در حالی است که با توسعه محاسبات و پردازش‌های ابری، امکان استفاده از سیستم‌عامل‌های متفاوتی مانند اندروید نیز در پیاده‌سازی راهکارهای کنترل از راه دور فراهم شده است. با این توضیح، در ادامه به معرفی پنج نرم‌افزار اندرویدی برتر در حوزه کنترل از راه دور رایانه‌های شخصی خواهیم پرداخت. درنظر داشته باشید که تمامی این برنامه‌ها از پلی‌استور گوگل قابل دریافت هستند.

unified-remote-full-v3-1-4-apk-2014

Unified Remote: این نرم‌افزار به‌طور پیش‌فرض از چیزی در حدود ۹۰ نرم‌افزار مختلف (به ویژه پخش‌کننده‌های موسیقی) ویژه رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، امکان کنترل از راه دور موشواره، صفحه‌کلید، سیستم‌های مدیریت فایل و استفاده از راهکار ارائه محتویات در کنفرانس‌ها یا حتی خاموش و روشن کردن رایانه وجود دارد. از این اپ اندرویدی می‌توانید به‌منظور کنترل رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز، مک و لینوکس بهره ببرید. فرآیند نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزار سریعا انجام شده و امکان شناسایی خودکار سرور به‌منظور تنظیم هرچه سریع و آسان شبکه‌های خانگی نیز در آن منظور شده است. پشتیبانی از فرامین صوتی، ویجت‌های شخصی‌سازی شده و کنترل دستگاه‌های مجهز به Android wear از دیگر مشخصات این نرم‌افزار است. قابلیت مهم دیگر، امکان استفاده از سیستم رمزگذاری ویژه به‌منظور بهبود سطح امنیتی سرور است. این نرم‌افزار از کنترل موشواره به‌صورت لمس تک انگشت یا مالتی تاچ نیز پشتیبانی می‌کند. کنترل گوگل موزیک، یوتیوب و آیتونز نیز برای مشتاقان موسیقی درنظر گرفته شده است.

1445361728remotedesktop

Chrome Remote Desktop: به‌منظور استفاده از نرم‌افزار اندرویدی کروم ریموت دسکتاپ، به افزونه ویژه مرورگر کروم نیاز دارید که البته مدت‌هاست برای رایانه‌های شخصی مجهز به ویندوز یا مک ارائه شده است. با ورود به حساب کاربری از طریق گوشی هوشمند خود می‌توانید از قابلیت‌های ارائه شده توسط این افزونه نهایت استفاده را برده و دسترسی از راه دور و البته کاملی روی رایانه‌ها داشته باشید. از آنجایی که دسکتاپ رایانه شخصی شما در حالت لندسکیپ یا افقی قرار دارد، این برنامه نیز سازگاری کاملی با این حالت نمایش داشته تا استفاده آسان‌تری را رقم بزند. فرآیند نصب و راه‌اندازی اولیه این برنامه ممکن است زمانبر باشد اما مطمئنا پس از شروع به استفاده از آن، از قابلیت‌های ارائه شده لذت خواهید برد.

images

(Remote Link PC Remote): نرم‌افزار اندرویدی ریموت لینک به همراه گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تولیدی شرکت ایسوس ارائه می‌شود اما به‌منظور کنترل از راه دور رایانه‌های شخصی، نیاز به نصب سرور ایسوس ریموت لینک روی رایانه خود خواهید داشت. ریموت لینک از تاچ‌پد به‌عنوان رابط کاربری ویژه برای کنترل از راه دور رایانه استفاده می‌کند تا قابلیت بهره‌گیری از نمایه‌های لمسی چندگانه نیز فراهم شود. این نرم‌افزار سازگاری کاملی هم با سیستم‌عامل Android wear ویژه دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی دارد. بهره‌گیری از رابط کاربری ساده و بی‌آلایش از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار است. برخی کاربران از نمایش تبلیغات آزاردهنده در این نرم‌افزار گلایه دارند اما این موضوع نیز نمی‌تواند از ارزش و اهمیت قابلیت‌هایی که به‌طور رایگان توسط ریموت لینک پیش روی کاربران قرار می‌گیرند بکاهد.

ded34a9158476f8c520d1b2172873878_screen_1024x640

Remote Control Collection: این برنامه اندرویدی در واقع مجموعه‌ای از راهکارهای مفید به‌منظور کنترل بی‌سیم رایانه‌های شخصی و سیستم‌های مجهز به مک را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این برنامه کاملا رایگان بوده و کنترل روی پخش‌کننده‌های محتویات چندرسانه‌ای، نمایش اسلایدی تصاویر، تشخیص گفتار و مدیریت صفحه‌کلید و موشواره را فراهم می‌کند. سرور ریموت کنترل، قابلیتی منبع باز است که امکان کنترل هر دستگاه فعال در شبکه را فراهم می‌کند. درنظر داشته باشید برای دریافت فرامین از ریموت کنترل کلکشن نیاز به نصب سرور آن از آدرس http:/ / remote-control-collection.com/ download/ server/ windows/ خواهید داشت.

teamviewer8-tablet-laptop-connection2

TeamViewer for Remote Control: TeamViewer را باید قابل اعتمادترین و کاربردی‌ترین کنترل از راه دور برای رایانه‌های شخصی به حساب آورد که سال‌هاست کاربران از آن به‌منظور کنترل از راه دور قابلیت‌های مختلف استفاده می‌کنند. این در حالی است که به‌تازگی نسخه ویژه‌ای از این برنامه نیز برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده تا بیشترین تعداد دانلود را در میان برنامه‌های لیست ما به خود اختصاص دهد. همانند آنچه در دیگر برنامه‌های این لیست مشاهده کردیم، امکان کنترل سیستم مدیریت فایل، پخش‌کننده موسیقی، صفحه‌کلید و موشواره نیز از طریق بهره‌گیری از این نرم‌افزار امکان‌پذیر شده است، اما برخلاف نمونه‌های موجود، قابلیت انتقال داده‌ها در هر دو سمت (دریافت و ارسال) نیز با استفاده از این نرم‌افزار امکان‌پذیر خواهد شد. به‌منظور استفاده از این برنامه باید دو نرم‌افزار نصب کرد یکی روی موبایل و یکی روی کامپیوتر. به این ترتیب که ابتدا باید نسخه ویژه رایانه‌های شخصی را (بسته به سیستم‌عامل مورد استفاده) نصب کنید و پس از نصب اپلیکیشن موبایلی آن می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین راهکار موجود برای کنترل از راه دور رایانه‌ها بهره ببرید.

 منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا