خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

موبنا – تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ …

موبنا – تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

در نظر داریم تا طی مجموعه ای ده قسمتی به تاریخ سازترین خودروهای جهان که از زمان تولید تا عمر صنعت خودرو همواره مطرح بوده و جاودانه هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

فورد جی تی او ۴۰ مدل ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹

191361_295

جی تی یکی از افسانه های صنعت خودروی آمریکا به شمار می رود. محصولی که با طراحی جذاب و متفاوت خود طی دوران مختلف میلیون ها هوادار را به سمت خود جلب کرده و مدل های روز آن نیز همچنان به عنوان سوپر اسپرت هایی لوکس دلبری می کنند. البته جی تی او را نمی توان یک آمریکایی تمام عیار دانست زیرا جی تی او ۴۰ در انگلیس طراحی شد و مهندسی موتور آن آمریکایی بود.

فورد مدل تی مدل ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۷

191366_360

مدل تی یکی از مشهورترین خودروهای جهان در تمام دوران محسوب می شود، از این رو حضور آن در لیست تاریخ سازترین خودروها کاملا منطقی به نظر می رسد.

فورد ماستنگ مدل ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۸

191363_172

ماستنگ نیازی به معرفی ندارد. این خودرو یکی از برترین طراحی های تمام دوران صنعت جهانی خودرو را با خود همراه دارد. به عنوان نخستین پونی کار و پس از آن یکی از پرطرفدارترین عضلانی های جهان هیچگاه نمی توان پایانی برای آن متصور شد.

فورد تورس

191364_886

یکی از پیشرو ترین مدل های کمپانی فورد بوده است. فورد با ارائه این محصول نه تنها تغییراتی در طراحی و مهندسی را نوید داد بلکه با فروش خوبی که داشت سود مناسبی را نیز بدست آورد. مدل استاندارد تورس از یک موتور ۶ سیلندر استفاده می کرد البته نمونه ۴ سیلندر هم برای سفارش موجود بود. در فاصله سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ سفارش ۸ سیلندر نیز پذیرفته می شد. تورس یکی از موفق ترین سدان های صنعت خودروی آمریکا به شمار می رود.

فورد تاندربرد مدل ۱۹۵۵ تا ۱۹۹۷ و مدل ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵

191365_438

در سال ۱۹۵۵ تولید این مدل افسانه ای آغاز شد. این مدل از فورد در کلاس لوکس محصولات کمپانی طبقه بندی می شد.

فورد وی-۸ مدل ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۴

191366_360

دیگر محصول کمپانی فورد در لیست امروز ما وی-۸ نام دارد که مدل ۱۸ آن در سال ۱۹۳۲ و مدل ۴۰ آن در سال ۱۹۳۳ و ۱۹۳۴ تولید شد.

هوندا سیویک مذل ۱۹۷۲ تا کنون

191367_153

سیویک یکی از مشهورترین لاین های تولیدی کمپانی ژاپنی هوندا به شمار می رود. محصولات این لاین خودروهایی جمع و جور و بسیار مناسب برای رانندگی در شهر هستند، علاوه بر این محصولات سیویک به شدت مورد توجه جوانان قرار داشته و کوپه های دوست داشتنی را شاهده بوده ایم.

هامر اچ وان

191368_390

در اصل برای مصارف نظامی طراحی شد اما جذابیت های طراحی بکار رفته در آن عاملی بود تا به یکی از خودروهای شهری پرطرفدارو البته گران قیمت مبدل شود. هم اکنون هنگامی که یک هامر را در خیابان مشاهده می کنیم بی اختیار برای لحظاتی جذب آن می شویم. هامر یکی از تاریخ سازترین خودروهای جهان است.

جگوار ایکس کی ۱۲۰ مدل ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۴

191369_334

ایکس کی ۱۲۰ نخستین محصول اسپرت جگوار است که در دهه ۴۰ توجه زیادی را به خود جلب کرد. این مدل در مسابقات مختلفی شرکت کرد و جوایزی را نیز به نام خود ثبت کرد.

جگوار سری ایکس جی مدل ۱۹۶۸ تا کنون

191370_597

یکی از برترین طراحی های خودرو در تمام دوران به شمار می رود. خودرویی خاص و متفاوت که همواره طراحی بی نقص آن عاملی برای متفاوت بودنش محسوب شده است. این سدان لوکس در مدل ۱۹۷۲ با موتوری ۱۲ سیلندر خودرویی استثنایی بوده است.

منبع:پول نیوز| نویسنده: مازیار دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا