فدراسيون دادكان، سياسي‌ترين فدراسيون بود

موبنا – شما يك تيم به من بدهيد كه تشكيل بدهم، به اين زمين ببرم و تيم را تمرين بدهم و ببينيد كه اين زمين چه ايرادي دارد؟ من نمي‌گويم اين زمين نيازي به تعمير ندارد و اتفاقا بايد بعدا زيرسازي هم بشود، اما در شرايط فعلي جوابگوي نيازهاست. ترس از چه؟ مايلي‌كهن تصريح كرد: …

موبنا
شما يك تيم به من بدهيد كه تشكيل بدهم، به اين زمين ببرم و تيم را تمرين بدهم و ببينيد كه اين زمين چه ايرادي دارد؟ من نمي‌گويم اين زمين نيازي به تعمير ندارد و اتفاقا بايد بعدا زيرسازي هم بشود، اما در شرايط فعلي جوابگوي نيازهاست.

ترس از چه؟

مايلي‌كهن تصريح كرد: حسيني (مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال) بيانيه صادر كرده كه با مايلي‌كهن برخورد مي‌كنيم و او را به دادگاه مي‌كشانيم. من را از چه چيزي مي‌ترسانيد؟ يك دفعه به زندان رفته‌ام و باز هم مي‌روم. من اهل سياه‌بازي نيستم و براي مملكت جانم را هم مي‌دهم. همه مرا مي‌شناسند.

رياست فدراسيون

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي رياست فدراسيون فوتبال كانديدا مي‌شويد، به تسنیم گفت: امثال من چطور كانديدا شوند؟ مايلي‌كهن درباره اينكه دادكان نقدهايي را به فدراسيون فوتبال و كفاشيان وارد كرده، گفت: همه نقد مي‌كنند. مگر او نمي‌گفت كه صفايي فراهاني به خوانساري، لارودي، كوثري و زندي ماهي ۴۰۰ هزار تومان پول مي‌دهد، پس چطور شد كه خودش ۳۰۰ نفر را اعزام كرد؟ اصلا دادكان چطور به فدراسيون فوتبال آمد؟ مگر غير از اين است كه مسئول برگزاري جشن ازدواج دانشجويي در دانشگاه شهيد بهشتي در زمان رياست جمهوري رئيس دولت اصلاحات بود؟ هر كجا كه دروغ مي‌گويم دوباره مرا دادگاهي كرده و روانه زندان كنند. وي اضافه كرد: از زماني كه پس از برگزاري جشن‌هاي دانشجويي، رئيس دولت اصلاحات از او تشكر كرد دادكان خطاب به وي گفت كارم اين نيست و من بايد در فدراسيون فوتبال حضور داشته باشم كه پس از آن سر از فدراسيون فوتبالي در آورد كه رئيسش صفايي فراهاني بود. بعدش چه شد؟ صفايي فراهاني رفت.

حمايت از احمدي‌نژاد

مديرفني پيشين تيم اميد گفت: من وابسته به هيچ دسته و باندي نيستم، اگر مي‌گويم احمدي‌نژاد را دوست داشته و دارم براي اينكه به اين موضوع اعتقاد دارم و اين به آن معني نيست كه در باند احمدي‌نژاد باشم. به اعتقاد من يكي از بهترين روساي فدراسيون فوتبال ايران صفايي فراهاني بود. صفايي كه با احمدي‌نژاد نبود بلكه علي‌آبادي رئيس سازمان تربيت بدني بود كه رئيس‌جمهورش احمدي‌نژاد بود و من هم كارمند او محسوب مي‌شدم اما در آن زمان اظهارنظر كردم كه اگر علي‌آبادي استعفا دهد در تاريخ ماندگار مي‌شود چون او اين كاره نيست و از ورزش سررشته‌اي ندارد. شما به جنوب شرق آسيا نگاه كنيد كه پس از اشتباه و يا ناكامي مسئولان آنها «هاراگيري» مي‌كنند. مايلي‌كهن ادامه داد: من آدم كسي نبوده‌ام و نيستم اما چه شد كه در زمان صفايي فراهاني به فوتبال آمدم؟ رئيس دولت اصلاحات دست‌خطي به صفايي فراهاني داد كه از حضور ايشان در فدراسيون فوتبال استفاده شود. زماني هم كه در تيم ملي بودم بارها گفتند كه وقت بگيريد تا صحبت كنيم اما هيچ‌وقت اين كار را انجام ندادم. از سوي هاشمي‌طبا دستور داده شد كه سرپرست جوانان يا نوجوانان شوم بعد از آنكه آمدند و صفايي فراهاني هم رفته بود پيش او رفتم و به صفايي گفتم اگر همچنان رئيس فدراسيون بودي نمي‌آمدم و اكنون به اين دليل آمده‌ام كه ديگر رئيس نيستي.

سرمربي پيشين تيم ملي خاطرنشان كرد: مي‌دانيد صفايي فراهاني به من در آن جلسه چه چيزي گفت؟ او گفت همين رئيس فدراسيوني كه ۳۰۰ نفر را اعزام كرده است، رفته در اسناد رياست من گشته، دور زده و يك سند پيدا كرده و آن هم اين است كه يك خبرنگاري كه زمان ما به عربستان سفر كرده بود – دقت كنيد به عربستان سفر كرده بود- ۷ يا ۱۵ دلار كه دقيقا يادم نيست در ميني‌بار فاكتور دارد. او اين سند را رو كرده بود كه يك خبرنگار در ميني‌بار چيزي خورده اما مگر خلاف كرده است؟ خود من هم نزديك به ۱۵۰ كشور رفته‌ام و از ميني‌بار چيزي خورده‌ام. مگر در ميني‌بار چه چيزي هست؟ بيسكويت، شكلات، آب، نوشابه‌ هست. مگر بايد فقط چيزهاي غيرمجاز در ميني‌بار خورده شود؟ چون اسم ميني‌بار آمده بود آقايان فكر كردند كه انگار چيز غيرمجازي خورده است. شايد آنها علم غيب داشته‌اند. اتفاقا اسم اين خبرنگار را هم مي‌دانم كه نزد من محفوظ است.

فوتبال سياسي

مايلي‌كهن درباره اينكه فوتبال سياسي شده گفت: قبلا هم گفتم كه فوتبال بايد سياسي باشد. فدراسيون زمان دادكان مگر سياسي نبود؟ غير از اين بود كه سياسي‌ترين فدراسيون فوتبال را در زمان دادكان داشتيم؟ يعقوبي قائم مقام نيروي انتظامي، آصفي معاون و سخنگوي وزارت امور خارجه، سازگارا نماينده مردم شيراز، شجاعي برهان معاون وزير بازرگاني و پسر رفيق‌‌دوست در فدراسيون بودند. همان زمان تيم ملي در اينجا از اردن شكست خورد اين آقايان كه مي‌گفتند ما شاهرخي را كنار نمي‌گذاريم اما چه شد؟ چرا برانكو آمد؟ چه شد كه خداداد عزيزي و وحيد هاشميان را به تيم ملي اضافه كردند؟ مي‌دانيد چه شد؟ مهرعليزاده كه رئيس وقت سازمان تربيت‌بدني بود و هيچ چيز هم از ورزش و فوتبال نمي‌دانست اين دستور را داد. در كشور ما هيچ چيز سرجاي خودش نيست مثل اين مي‌ماند كه من ورزشي بيايم خبرنگار شوم و شما بياييد جاي من كار كنيد. وي عنوان كرد: اضافه شدن خداداد و هاشميان هم به دستور مهرعليزاده بود او از المپيك آتن تماس گرفت و به دادكان دستور داد كه هاشميان و خداداد را حتما به تيم ملي بياورد. اين اتفاق افتاد كه تيم ملي در قطر با گل وحيد پيروز شد و بالا آمد. خيلي از ماها ادعا داريم اما بيشتر دنبال منافع خودمان هستيم. بايد دلمان به حال اين جامعه و جوان‌ها بسوزد. اگر من داد مي‌زنم به خاطر اين جوان‌هاست. خيلي‌ها در خيابان من را مي‌شناسند و با من صحبت كرده و فكر مي‌كنند من وزير كار هستم. جوان‌ها مي‌آيند و از من كار مي‌خواهند. اگر با پتك به سر من بزنند بهتر از اين است، چون وقتي اين صحنه‌ها را مي‌بينم اشكم در مي‌آيد.

استعفاي كي روش

وي درباره استعفاي كارلوس كي‌روش گفت: فكر مي‌كنيد بحث استعفا جديد است؟ ۱۱ ارديبهشت‌ماه مي‌خواهند بروند و از حالا استعفا داده‌اند؟ (در اين لحظه مايلي‌كهن، كليپي از كي‌روش پخش كرد) . شما نوع برخورد او را از كساني كه در باشگاه ايرانيان بودند بپرسيد كه چطور برخورد مي‌كرد. به اعتقاد من اينكه مي‌گويند او محبوب است دليلش اين است كه محبوبيت را برايش مي‌سازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا