جنجال مقابل‌چشمان دبير امنيتي يوفا

موبنا – در نخستين ديدار روز گذشته تيم ذوب آهن مهمان نفت تهران بود. نيمه نخست با برتري نفت آغاز شد و اين تيم مي‌رفت كه در دقيقه سه به گل برسد اما شوت وحيد اميري با برخورد به شانه مدافع ذوب‌آهن به بيرون رفت. در ادامه ۲ تيم حملاتي روي دروازه يكديگر ترتيب دادند …

موبنا – در نخستين ديدار روز گذشته تيم ذوب آهن مهمان نفت تهران بود. نيمه نخست با برتري نفت آغاز شد و اين تيم مي‌رفت كه در دقيقه سه به گل برسد اما شوت وحيد اميري با برخورد به شانه مدافع ذوب‌آهن به بيرون رفت. در ادامه ۲ تيم حملاتي روي دروازه يكديگر ترتيب دادند تا اينكه ذوب‌آهن در دقيقه ۳۶ صاحب يك ضربه آزاد شد. مهدي رجب‌زاده پشت اين توپ قرار گرفت و ارسال او با ضربه سر كاوه رضايي همراه شد اما ضربه او به تير دروازه برخورد كرد و در برگشت اين احمد اميركامدار بود كه اين توپ را تبديل به گل كرد و ذوب‌آهن نيمه نخست را با برتري يك بر صفر پشت سر گذاشت. شاگردان عليرضا منصوريان در ادامه مسابقه نتوانستند دروازه تيم مهمان خود را باز كنند تا اين مسابقه با برتري يك بر صفر شاگردان گل محمدي به پايان برسد. تيم ذوب‌آهن با پيروزي خارج از خانه برابر نفت تهران، طلسم تساوي‌هاي هفته‌هاي اخير خود را شكست.

توقف سرخ ها در آزادي

در حساس ترين مسابقه هفته بيست و دوم تيم هاي پرسپوليس و تراكتورسازي در ورزشگاه آزادي به ميدان رفتند. در اين مسابقه ابتدا قرمزهاي تهراني بودند كه از حريف خود پيش افتادند. در دقيقه ۱۳ فرشاد احمدزاده در محوطه جريمه تراكتورسازي با يك حركت بدن و دريبل مدافع مستقيم خود چهار بازيكن سفيدپوش تيم تبريزي را محو كرد و با يك پاس در عرض موقعيت بسيار مناسبي را در اختيار رامين رضاييان قرار داد، اين بازيكن هم ضربه‌اش را با دقت وارد دروازه محمدرضا اخباري كرد. سه دقيقه بعد ارسال خوبي كه روي دروازه تراكتورسازي شد، نزديك بود به گل دوم پرسپوليس تبديل شود، اما محمدرضا اخباري توپ را راهي كرنر كرد. اين كرنر توسط مسلمان روي تير دوم ارسال شد كه ضربه سر محسن بنگر از كنار دروازه به بيرون رفت. شاگردان قلعه نويي اما كار را در همان نيمه اول به تساوي كشاندند. در دقيقه ۳۸ ضربه ايستگاهي از موقعيتي بسيار مناسب براي تراكتورسازي توسط بختيار رحماني به خوبي نواخته شد كه دفع ناقص سوشا مكاني را به همراه داشت تا توپ برگشتي را محمد ايران‌پوريان به زير طاق دروازه پرسپوليس بكوبد و گل تساوي به ثمر برسد. در نيمه دوم هم تلاش بازيكنان ثمري نداشت ضمن اينكه تراكتورسازي در دقيقه ۹۰ موقعيت خوبي را از دست داد. در اين دقيقه بختيار رحماني از پشت محوطه جريمه با سوشا مكاني تك به تك شد كه قصد داشت با ضربه چپ دروازه اين دروازه‌بان را باز كند كه سوشا موفق بود. در برگشت توپ به ايوب كلانتري رسيد كه اين بازيكن مي‌توانست دروازه بدون دروازه‌بان پرسپوليس را باز كند، اما رضاييان در آستانه باز شدن دروازه توپ را دور كرد. در نهايت مسابقه با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. با اين تساوي پرسپوليس ۳۶ امتيازي شد تا فاصله‌اش با استقلال صدرنشين به ۶ امتياز برسد و تراكتورسازي هم به امتياز ۳۲ رسيد. اين امتيازات باعث شد اين دو تيم در هفته‌هاي رو به پايان ليگ فاصله‌شان با صدر جدول زياد شده و مسلما شانس‌شان براي قهرماني كمتر شد.

جنجال پيش چشمان نماينده امنيتي يوفا

در اوايل نيمه دوم اين بازي، تكل شديد و خشن بنگر بر روي پاي ايران پوريان گلزن تراكتورسازي با واكنش سينا عشوري همراه بود و اين موضوع باعث شد تا دو تيم با يكديگر درگير شوند. اين درگيري به نحوي بود كه برانكو ايوانكوويچ سريعا وارد معركه و زمين شد تا بازيكنان را از هم جدا كند اما چندان ثمر بخش نبود. در اين حين هواداران پرسپوليس يك نارنجك دستي پشت نيمكت ذخيره‌هاي تراكتور زدند كه باعث شد تا قلعه نويي و ساير نيمكت نشينان تراكتور به درون زمين بيايند و به داور بگويند كه امنيت ندارند. نيمكت‌نشينان تراكتورسازي دقايقي به صورت ايستاده بازي را تماشا كردند و گفتند چون امنيت ندارند روي نيمكت نمي‌نشينند. ذوالفقاري سرپرست تراكتورسازي به ناظر فدارسيون، داوري و هيات تهران گفت: روي نيمكت نمي‌نشيند به همين دليل نيروهاي پليس پشت دروازه تراكتورسازي تجمع كردند تا امنيت برقرار شود. اين در شرايطي است كه دبير امنيتي يوفا كه به عنوان ميهمان در ورزشگاه حضور داشت تمام اين صحنه‌ها را در كنار مهدي تاج رئيس سازمان ليگ از نزديك ديد. هواداران پرسپوليس عليه قلعه‌نويي به‌شدت شعار دادند و هواداران تراكتور هم اين‌كار را با پرسپوليسي‌ها كردند.

توقف سپاهان

همچنین دیروز ديدار دو تيم سپاهان و صباي قم در ورزشگاه فولاد شهربرگزار شد كه نيمه اول اين ديدار با نتيجه ۲ بر يك به سود سپاهان به پايان رسيد. نيمه دوم اين ديدار در حالي پيگيري شد كه فريد بهزادي كريمي بازيكن تيم صباي قم در دقيقه ۵۸ با باز كردن دروازه سپاهان بازي را به تساوي كشاند. اين ديدار با نتيجه تساوي ۲ بر ۲ به پايان رسيد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا