آیت الله جنتی درحال باغبانی

اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان: آیت‌الله جنتی با شرکت در سنت درختکاری گفت: از بهترین کارها؛ کشاورزی، زراعت، باغ داری و درختکاری است، در اسلام به زراعت و درختکاری سفارش م‍‍ؤکد شده چرا که مایه برکت و خیر است و ثمرات آن ماندگار است. وي افزود: كسي كه درخت مي‌كارد بالاخره از دنيا مي‌رود، …

اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان: آیت‌الله جنتی با شرکت در سنت درختکاری گفت: از بهترین کارها؛ کشاورزی، زراعت، باغ داری و درختکاری است، در اسلام به زراعت و درختکاری سفارش م‍‍ؤکد شده چرا که مایه برکت و خیر است و ثمرات آن ماندگار است.

وي افزود: كسي كه درخت مي‌كارد بالاخره از دنيا مي‌رود، ولي ثمرات و بركات درختي كه كاشته، باقي مي‌ماند.

آيت الله جنتي، با اشاره به برخي روايات توجه به امور معنوي را موجب آباداي سراي آخرت دانست و گفت: حضرت رسول (ص)؛ مي‌فرمايند: شبي كه مرا به معراج بردند، خدمت حضرت ابراهيم (ع) رسيدم. حضرت فرمودند كه به امت خود سفارش كن؛ در بهشت درختكاري كنند. چرا كه آنجا آب فراوان و زمين بسيار پاك و وسيعي دارد. سؤال كردم درخت آنجا چيست؟ فرمود؛ ذكر «لا حول و لا قوه الا بالله» كه اگر آن را بگويند ملائكه براي آنها درخت مي‌كارند.

آیت الله جنتی درحال باغبانی

دبير شوراي نگهبان با بيان حديث ديگري از پيامبر اسلام (ص)، گفت: برخي از اصحاب حضرت رسول (ص) گفتند. ما به اذكار مداومت داريم، پس بايد در بهشت داراي درختان زيادي داشته باشيم. ايشان فرمودند: بله خيلي درخت داريد به شرطي كه آتشي نفرستيد كه همه آنها را آتش بزند. يعني مواظب باشيد با گناهان خود اعمال‌تان را حبط و ضايع نكنيد.

جنتي با يادآوري اين نكته كه هر درختي كه مي‌كاريم مدتي سرسبز است و بعد كم كم دوران پيري آن مي‌رسد و خشك مي‌شود؛ گفت: دنيا نيز همينطور است. عمرها، كوتاه است و همه رو به نيستي مي‌روند؛ انسان، حيوان، گياه و درختان نيز همه پاياني دارند ولي آن هستي اصلي كه آخر و پيري ندارد، سراي آخرت است كه جاوداني است و بايد به فكر آبادي آنجا نيز باشيم.

دبير شوراي نگهبان انجام كار نيك را موجب افزايش نزول بركات الهي در دنيا و آبادي آخرت دانست و افزود: باران از مصاديق رحمت الهي است. اگر گناه نكنيم، باران زياد مي‌بارد. آن چيزي كه مانع بارش باران مي‌شود گناهان بندگان است.

وي در پايان ضمن آرزوي توفيق براي كشاورزان، و باغداران كشورمان ابراز اميدواري كرد؛ خداوند به حق محمد و آل محمد (ص) به ما توفيق بدهد تا كاري كنيم كه زندگي بعد از مرگ ما؛ تحت لواي حضرت علي و اولاد معصومين‌شان (ع) اول راحتي و آرامش ما باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا