وال استریت ژورنال: اینتل درصدد تولید هدست واقعیت افزوده خود است

موبنا- حال گزارش شده که اینتل نیز درصدد توسعه‌ی یک هدست واقعیت افزوده برای رقابت با هولولنز مایکروسافت است. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را باید دو حوزه‌ای خواند که در سال‌های اخیر نظر بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری را به خود جلب کرده است. پس از معرفی هدست واقعیت مجازی آکیولس و …

موبنا- حال گزارش شده که اینتل نیز درصدد توسعه‌ی یک هدست واقعیت افزوده برای رقابت با هولولنز مایکروسافت است.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را باید دو حوزه‌ای خواند که در سال‌های اخیر نظر بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری را به خود جلب کرده است. پس از معرفی هدست واقعیت مجازی آکیولس و تصاحب این کمپانی توسط فیس‌بوک، بسیار از کمپانی‌ها در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و محصولاتی را نیز روانه‌ی بازار کرده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به هدست وایو اچتی‌سی، آکیولس‌ریفت فیس‌بوک، گیر وی آر سامسونگ و هولولنز مایکروسافت اشاره کرد. حال وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که براساس آن غول تولید تراشه نیز درصدد ورود به این حوزه با تولید یک هدست واقعیت افزوده نظیر هولولنز مایکروسافت است. گزارش وال استریت ژورنال حکایت از این دارد که با استفاده از هدست اینتل می‌توان اطلاعاتی را در رابطه با اشیا و محیط پیرامون، در پیوند با هر آنچه که می بینیم، روی اشیا بصورت مجازی مشاهده کنیم.

براساس اطلاعات ارائه شده اینتل در نظر دارد تا با استفاده از داشته‌های فنی خود به توسعه‌ی هدست واقعیت افزوده بپردازد؛ بطوریکه در این هدست واقعیت افزوده از فناوری‌هایی نظیر RealSense سه‌بعدی به منظور درک محیط پیرامون کاربر با عمق مناسب بهره گرفته خواهد شد. همچنین اینتل از فناوری‌های دیگری نیز در هدست واقعیت مجازی خود استفاده می‌کند که تقریبا همگی شامل تکنولوژی‌های منتقل شده از طریق تصاحب سایر کمپانی‌ها است.

انتظار نمی‌رود اینتل هدست واقعیت مجازی خود را بصورت محصول مستقلی تولید و روانه‌ی بازار کند؛ چراکه سیاست اینتل بیشتر روی ارائه‌ی طراحی‌های مرجع به منظور استفاده توسط سایر تولیدکنندگان استوار است. در واقع اینتل با ارائه‌ی طراحی مرجع برای هدست واقعیت افزوده‌ی خویش، امکان استفاده از آن توسط سایر کمپانی‌ها را با ظاهر و امکانات متفاوت فراهم خواهد کرد. برایان مولینز، مدیر عالم کمپانی Daqri که یکی از شرکای اصلی اینتل در حوزه‌ی واقعیت افزوده است، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

اینتل به این نتیجه رسیده که تقریبا نقش چندان پررنگی در دنیای گوشی‌های هوشمند ندارد و این تجربه باعث شده تا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌ها، پیش از آنکه بسیار دیر شود، وارد حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی و واقعیت مجازی و افزوده شود؛ چراکه ترند بعدی در دنیای فناوری این تکنولوژی‌های فعلا نوپا خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که اینتل را از سایر کمپانی‌ها نظیر آکیولس و اچ‌تی‌سی متمایز می‌کند، رویکرد تجاری اینتل در قبال هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. اچ‌تی‌سی و آکیولس بیشتر رویکردی مبتنی بر انجام بازی‌های رایانه‌ای را در هدست‌های واقعیت مجازی‌شان در نظر دارند. باید دید که اینتل چگونه و با چه امکاناتی در نظر دارد تا کاربران و علاقمندان به این حوزه را به سوی خود جلب کند.

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا