با هنر استفاده از شکلک ها آشنا شوید

موبنا – روزانه در تمام دنیا کارشناسان رسانه‌ها و فضاهای مجازی به دنبال پیدا کردن راه‌‌های تازه برای ارتباط راحت‌تر در این فضاها هستند، از همین رو روزانه گزینه‌های جدیدی پیش روی مخاطبین این فضاها قرار می‌گیرد تا هرچه راحت‌تر و آسان‌تر حرف بزنند و احساست خودشان را بیان کنند، با این حال یکی از …

موبنا – روزانه در تمام دنیا کارشناسان رسانه‌ها و فضاهای مجازی به دنبال پیدا کردن راه‌‌های تازه برای ارتباط راحت‌تر در این فضاها هستند، از همین رو روزانه گزینه‌های جدیدی پیش روی مخاطبین این فضاها قرار می‌گیرد تا هرچه راحت‌تر و آسان‌تر حرف بزنند و احساست خودشان را بیان کنند، با این حال یکی از بهترین این ابزارها ایموجی‌ها، اسمایلی‌ها یا همان شکلک‌های زرد و آشنای قدیمی هستند.

یک اسمایلی با ارزش هزاران کلمه

ایموجی‌ها ابزارهای فوق‌العاده قدرتمندی هستند، چون آن‌ها این امکان را به ما می‌دهد که خیلی بیشتر از چیزی که با کلمات می‌توان بیان کرد، صحبت کنیم. بیشتر مردم تمایلی ندارند به پیا‌م‌های احساسی با کلام جواب بدهند و استفاده از شکلک‌ها بهترین راه برای نشان دادن احساسات است.

نکته ای که درباره استفاده از این اسمایلی‌ها وجود دارد، به این برمی‌گردد که مردم در طول روز توسط اخبار و ایمیل‌‌های زیادی محاصره شدند و تقریبا با کلمات محاصره شده‌اند، به همین دلیل شکلک‌ها راه مناسبی برای برقراری ارتباط در فضاهای مجازی است.

دومین ویژگی این شکلک ها این است که ذهن انسان تصاویر را ۶۰ هزار برابر سریع‌تر از کلمه و جمله پردازش می‌کند، از همین رو اسمایلی می‌تواند راه سریع برای رساندن مفاهیم مختلف در یک ارتباط مجازی باشد.

شکلک‌های زیادی وجود دارد که هر کدام می‌تواند در جای مشخصی از بحث و حرف‌ها استفاده شود که البته باید حواستان باشد هرکدام کجا کاربرد دارند و شکلک‌ها می‌توانند احساس‌هایی فراتر از خنده و گریه را نشان بدهند.

برای مثال اگر درباره غذا و شیرینی صحبت می‌کنید، اسمایلی‌هایی که غذاها و شیرینی‌ها را نشان می‌دهد، می‌تواند بهترین کاربرد در این زمان باشد، یا اگر درباره رویدادی در یک کشور دیگر حرف می‌زنید، احتمالا پرچم همان کشور می‌تواند تصویر مناسبی برای رساندن منظور باشد.

به دلیل استفاده زیاد از این شکلک‌ها شرکت اپل هم در آخرین آپدیت خود چندین اسمایل تازه اضافه کرده و که در میان آن‌ها حتی می‌توان اسب شاخدار هم پیدا کرد!

خیلی از پست‌هایی که روزانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، حتما اسمایلی دارد و به نظر می‌رسد اگر شکلکی نباشد، اصلا آن پست کامل نیست. در این میان حتی کسانی هستند که تنها با استفاده از این شکلک‌ها منظور خودشان را می‌رسانند و از هیچ کلمه‌ای بهره نمی‌گیرند.

از طرفی تصور کنید اگر قرار بود روزانه با دیگران ارتباط برقرار کنیم و این کار بدون در و بدل کردن هیچ احساسی باشد، خیلی زندگی عجیبی می‌شد! پس بهتر است با این شکلک‌ها بیشتر آشنا شوید و بیشتر هم استفاده کنید؛ برای ارتباط بهتر و سریع‌تر!

2018488

 منبع: مجله مهر  | نویسنده: شراره داودی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا