گلکسی‌ S7 خود را خیس شارژ نکنید

موبنا – تک‌ریدر که وب سایت تخصصی فناوری است،‌ با شرکت گوگل درباره این ویژگی صحبت کرده و اینکه چطور سامسونگ، گلکسی‌های S7 و S7 Edge خود را بدون داشتن پوششی برای درگاهی شارژ، همان‌طور که شرکت سونی برای ضدآب کردن گوشی‌ و جلوگیری از چنین مشکلی این راه‌حل را اندیشیده، ارائه کرده است. کایل …

موبنا – تک‌ریدر که وب سایت تخصصی فناوری است،‌ با شرکت گوگل درباره این ویژگی صحبت کرده و اینکه چطور سامسونگ، گلکسی‌های S7 و S7 Edge خود را بدون داشتن پوششی برای درگاهی شارژ، همان‌طور که شرکت سونی برای ضدآب کردن گوشی‌ و جلوگیری از چنین مشکلی این راه‌حل را اندیشیده، ارائه کرده است.

کایل براون -سرپرست فناوری،‌ محتوا و مدیریت راه‌اندازی شرکت سامسونگ- می‌گوید: ساخت یک گوشی مقاوم در برابر آب، از قابلیت‌های مهم و اساسی است، اما موضوعات مهمی در خصوص ساخت یک واحد غیرقابل نفوذ وجود دارد.

او می‌گوید: ما داخل این مدل از گوشی را نسبت به بیرون آن پوشاندیم و غیرقابل نفوذ کردیم و به همین خاطر است که این گوشی‌ها توانایی شارژ شدن را دارند، بدون اینکه دیگر نیازی به نگرانی درباره خیس بودن آن وجود داشته باشد.

مساله‌ واضحی که در گوشی‌هایی با درگاه‌های مقاوم در برابر آب وجود دارد این است که این آب می‌تواند مدتی پس از فرو رفتن در گوشی باقی بماند و اگر شما الکتریسیته را به این مخلوط بیفزایید، می‌تواند منجر به برقراری اتصال کوتاه برق شود،‌ بنابراین باید تا زمان خشک شدن کامل گوشی از شارژ آن خودداری شود.

براون می‌گوید: این دستگاه‌ها از خودشان محافظت می‌کنند، بنابراین اگر حین اجرا، مشکلی را تشخیص دهند شارژ نخواهند شد و به شما اخطار می‌دهند. مقاومت گوشی‌ها در برابر آب یک چالش مهندسی گسترده بود و انجام دادن این کار بدون سرپوشی در انتهای آن، دستاورد بزرگ دیگری است.

شرکت سونی با تک‌ریدر درباره مسائل مربوط به مقاوم کردن گوشی‌ها در برابر آب صحبت کرده و می‌گوید مهم‌ترین ریسک‌ این موضوع، استفاده نادرست مردم از این گوشی‌های ضدآب است و اینکه امکان دارد سرپوشی که برای گوشی‌های سونی اکسپریا استفاده می‌شود را هنگام مواجهه با آب برداشته که این موضوع می‌تواند موجب از بین رفتن گوشی شود.

گوشی‌هایی که واقعا قابل انطباق با شرایط هستند، مکانیزمی ایمن ارائه می‌دهند که شما را در برابر عادت‌های روزانه در برخورد با گوشی‌ها محافظت می‌کند. بنابراین اگرچه ناراحت‌کننده است که مجبور باشید برای شارژ کردن گوشی همراه خود منتظر بمانید، اما این خیلی بهتر است از اینکه طوری گوشی خود را شارژ کنید که موجب آسیب رساندن به گوشی هوشمند گرانتان شود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا