حق استفاده از« حذف لینک اطلاعات افراد» به تمام دامنه‌های گوگل گسترش یافت

موبنا – به گزارش بیدنس تک، این تحول از هفته آینده رخ خواهد داد تا آن دسته از شهروندان اروپایی که خواستار حذف شدن لینکی در مورد خود از جستجوگر گوگل هستند شاهد حذف شدن لینک‌های مربوطه از همه دامنه های گوگل و به خصوص دامنه اصلی آن یعنی دات کام باشند. اتحادیه اروپایی دو …

موبنا – به گزارش بیدنس تک، این تحول از هفته آینده رخ خواهد داد تا آن دسته از شهروندان اروپایی که خواستار حذف شدن لینکی در مورد خود از جستجوگر گوگل هستند شاهد حذف شدن لینک‌های مربوطه از همه دامنه های گوگل و به خصوص دامنه اصلی آن یعنی دات کام باشند.

اتحادیه اروپایی دو سال قبل با صدور حکمی گوگل را ملزم به بررسی درخواست های شهروندان عضو اتحادیه اروپا در مورد حذف لینک های مربوط به خود از جستجوگر این شرکت کرد. بسیاری از اروپایی ها که معتقدند لینک دادن جستجوگر گوگل به برخی اخبار و اطلاعات در مورد آنها شهرت و اعتبارشان را به خطر می اندازد تا به حال از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و اطلاعات غیردقیق را حذف کرده اند.

البته برخی کارشناسان و صاحب نظران معتقدند استفاده از این روش توسط برخی افراد سودجو ممکن است به حذف سوابق نامناسب و خطرناک این افراد از اینترنت منجر شود و لذا حق فراموش شدن باید با نهایت دقت و درستی اعمال شود.

اتحادیه اروپا از توسعه حق فراموش شدن از دامنه های صرفا اروپایی گوگل مانند de، fr، co.uk و .. به دامنه اصلی آن یعنی .com اظهار خرسندی کرده است. گوگل نیز در وبلاگ رسمی خود این تغییر را تایید کرده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا