نرخ سود سپرده های روز شمار

موبنا- ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درخصوص در خصوص تخلف برخی بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: به دلیل تشدید شدن کنترل‌ و نظارتها در طی چند روز گذشته گزارش تخلفات کاهش پیدا کرده و این امر بیانگر پایبندی بانک‌ها به تعهداتشان است. وی درباره نرخ سود روز شمار نیز گفت: نرخ سود …

موبنا- ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درخصوص در خصوص تخلف برخی بانک‌ها برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: به دلیل تشدید شدن کنترل‌ و نظارتها در طی چند روز گذشته گزارش تخلفات کاهش پیدا کرده و این امر بیانگر پایبندی بانک‌ها به تعهداتشان است.

وی درباره نرخ سود روز شمار نیز گفت: نرخ سود روزشمار یکی از انواع سپرده‌ها است که در آن بحث ۱۰ درصدی مطرح شده و بانک‌ها به تدریج وضعیت موجود را به آن تطبیق می‌دهند.

رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد: این مباحث با جدیت پیگیری خواهند شد و اجازه نمی‌دهیم با حرکت‌های غیرهماهنگ اختلالی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت:گاهی اوقات این سوء‌تفاهم پیش می‌آید که آیا شورای پول و اعتبار می‌تواند مانع از پرداخت سود بانکی بالا به سپرده‌گذارشود و مبلغ پایین‌تری را تکلیف کند؛ افرادی که چنین نگرشی دارند به عمق مطلب و به مفهوم سود علی‌الحساب توجهی نکرده‌اند.

وی  تصریح کرد: تنها تأکید ما به بانک‌ها این است که نرخی را به عنوان علی‌الحساب تعیین کنند که در پایان سال آن را حاصل کند زیرا اگر از آن بیشتر باشد دیگر پولی در اختیار نخواهد داشت و می‌بایست آن را از سهامدار بگیرند که موجب عدم تعادل بین ذی نفعان می‌شود.

وی افزود: رقم سود سهم سپرده‌گذار قابل محاسبه در پایان سال است و هیچ کس مجاز نیست آن را تغییر دهد زیرا حق طبیعی سپرده‌گذار می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا