قصور ۳۰۰۰ نفر مرگ ۱۴ هزار ایرانی را رقم زد

موبنا- رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۴ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، افزود: ۷۳ درصد این تلفات در جاده‌های کشور رخ داده و مابقی در شهرها به وقوع پیوسته‌اند و از این میان ۲۲ درصد فوت شدگان سوانح ترافیکی را عابرین …

موبنا- رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۴ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، افزود: ۷۳ درصد این تلفات در جاده‌های کشور رخ داده و مابقی در شهرها به وقوع پیوسته‌اند و از این میان ۲۲ درصد فوت شدگان سوانح ترافیکی را عابرین پیاده، ۲۳ درصد موتورسیکلت‌سواران و مابقی این افراد را سرنشینان وسایل نقلیه تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به کاهش ۳.۱ درصدی تلفات در ۱۰ ماهه امسال گفت: با توجه به اینکه در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴۷ نفر کمتر کشته شده‌اند ولی این میزان تلفات به هیچ‌وجه زیبنده کشور ما نیست و باید تلاش مضاعفی برای کاهش این تلفات انجام داد.

سردار مهری با تاکید بر اینکه ۵۱ درصد از فوت شدگان سوانح ترافیکی در صحنه تصادف و ۴۹ درصد در مرحله پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی جان خود را از دست داده‌اند، به نقش پررنگ تعداد معدودی راننده متخلف در بروز این سوانح اشاره کرد و گفت: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد در سال جاری کمتر از ۶ هزار تصادف فوتی به وقوع پیوسته و از این میان ۵۰ درصد از رانندگان مقصران بروز این سوانح بوده‌اند که به عبارت دیگر می‌توان گفت ۳ هزار راننده در مرگ ۱۴ هزار تن از شهروندان ما مقصر بوده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر لزوم افزایش محرومیت‌های اجتماعی برای متخلفان ترافیکی افزود: در سال جاری و به منظور کاهش تلفات در ایام نوروز ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌ساز در جاده‌های کشور شناسایی شدند که با اقدامات سازمان راهداری تلاش برای اصلاح آشکارسازی این نقاط آغاز شده است.

وی همچنین گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱.۵ میلیون نفر گواهینامه دریافت کردند و یک میلیون و ۲۵۰ هزار وسیله نقلیه جدید نیز شماره‌گذاری شده و به ناوگان خودروی کشور اضافه شده است و از این رو برآورد می‌شود که در نوروز ۹۵ حجم ترددها در جاده‌های کشور افزایش یابد.

سردار مهری ادامه داد: همچنین آمارهای موجود نشان می‌دهد بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده تا پایان سال جاری می‌بایست از رده خارج شوند که نکته حائز اهمیت سهم زیاد خودروهای حمل و نقل عمومی در میان این خودروهای فرسوده است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه سوانح ترافیکی، به نامه پلیس به رئیس‌جمهور برای ایجاد سازوکار مدیریت یکپارچه سوانح ترافیکی اشاره کرد و از نوبخت معاون رئیس‌جمهور خواست تا در برنامه ششم توسعه توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا