چند میلیون زوج ایرانی نابارور هستند؟

موبنا- سید محمد کاظمینی، رییس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص اجرای برنامه حمایت از زوج‌های نابارور اظهار کرد: شیوع ناباروری در کشور حدود ۱۹-۱۱ درصد برآورد شده است این درحالیست که بیشترین میزان ناباروری در گروه سنی ۳۹-۲۰ سال بوده و حدود ۱.۷ میلیون زوج سابقه ناباروری اولیه و ثانویه دارند. …

موبنا- سید محمد کاظمینی، رییس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص اجرای برنامه حمایت از زوج‌های نابارور اظهار کرد: شیوع ناباروری در کشور حدود ۱۹-۱۱ درصد برآورد شده است این درحالیست که بیشترین میزان ناباروری در گروه سنی ۳۹-۲۰ سال بوده و حدود ۱.۷ میلیون زوج سابقه ناباروری اولیه و ثانویه دارند.

وی با اشاره به افزایش سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد یادآور شد: این امر برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان را برای حمایت مالی از زوج‌های نابارور و تجهیز مراکز ناباروری دولتی می‌طلبد بر همین اساس برنامه حمایت مالی از زوجین نابارور و توسعه و مدیریت خدمات درمان ناباروری در دستور کار معاونت درمان وزارت بهداشت قرار گرفت و در اواخر دی ماه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ۳۵ درصد از زوج‌های نابارور به روش‌های کمک باروری نیاز پیدا می‌کنند این در حالیست که ۱۸ درصد از سیکل‌های کمک باروری توسط بخش دولتی و ۸۲ درصد آن توسط بخش خصوصی ارائه می شود. با توجه به شرایط موجود و با توجه به اینکه یکی از موانع اصلی ازدیاد جمعیت، مسائل و مشکلات مالی است، این برنامه تلاش دارد تا با حمایت مالی از زوجین نابارور و نیز توسعه خدمات ناباروری، قدم‌های جدی در راستای ارتقا و افزایش جمعیت بردارد.

کاظمینی گفت: هدف از اجرای این برنامه برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمانی ناباروری، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان ناباروری، افزایش نرخ رشد جمعیت و بهبود کیفیت ارائه خدمت است. در راستای اجرای این برنامه هفت مرکز جدید درمان ناباروری سطح سه در دانشگاه‌های فاقد هرگونه مرکز درمانی دولتی و خصوصی تجهیز شده و ۱۰ مرکز درمانی دولتی در حال ساخت و ۱۵ مرکز درمانی دولتی موجود در حال ارتقاء تجهیزات و نوسازی است که در گام اول اجرای برنامه، زوج‌های نابارور کم‌بضاعت، تحت حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا