گلکسی A7 2016 سامسونگ؛ یک گوشی میان رده لوکس

موبنا – بدنه Galaxy A7 2016 سامسونگ از ترکیب شیشه و فلز تشکیل شده و به واسطه ویژگی های پیشرفته ای همچون پردازنده ۸ هسته ای، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۵/۵ اینچی Super AMOLED جزو گوشی های خوب امسال تلقی می شود. طراحی سامسونگ برخلاف سایر گوشی های میان رده که از پلاستیک …

موبنا – بدنه Galaxy A7 2016 سامسونگ از ترکیب شیشه و فلز تشکیل شده و به واسطه ویژگی های پیشرفته ای همچون پردازنده ۸ هسته ای، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و صفحه نمایش ۵/۵ اینچی Super AMOLED جزو گوشی های خوب امسال تلقی می شود.
طراحی

galaxy-a7 (2)
سامسونگ برخلاف سایر گوشی های میان رده که از پلاستیک در ساخت بدنه استفاده می کرد، در گوشی گلکسی A7 2016 از ترکیب فلز و شیشه بهره برده است. پوشش هر دو بخش پشت و جلوی گوشی از نوع گوریلا گلس ۴ است تا مقاومت زیادی در برابر خط و خش های احتمالی داشته باشد.
در سمت راست گوشی کلید Power و سمت چپ، کلیدهای تنظیم صدا قرار دارد. بلندگو و جک صوتی ۵۳ میلی متری و نیز درگاه microUSB در بخش پایینی گوشی قرار گرفته است. در بخش بالایی گوشی نیز شکاف ورودی سیم کارت و میکروفون حذف نویز قرار دارد.
دوربین هم به در بخش پشتی بدنه بیرون زده است.
این گوشی هم از حسگر اثر انگشت بهره می برد که با دکمه فیزیکی Home یکپارچه شده است و برای شناسایی اثر انگشت لازم است کاربر انگشت خود را روی کلید Home قرار دهد تا اثر انگشت اسکن شود. غیر از باز کردن قفل گوشی، می توان از این حسگر برای ورود به سایت های مختلف استفاده کرد، بنابراین بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور می توان فقط با لمس کلید به سایت مورد نظر دست یافت.
صفحه نمایش

galaxy-a7 (4)
سامسونگ در گوشی گلکسی A7 از نمایشگر Full HD استفاده کرده است.صفحه نمایش این گوشی ۵/۵ اینچی است، عمق رنگ مشکی در آن رضایت بخش است و رنگ ها اشباع شده اند. یکی از نقاط قوت گوشی خوانایی نمایشگر زیر نور خورشید است.
بلندگو

galaxy-a7 (7)
سامسونگ بلندگو را در این گوشی در لبه پایینی دستگاه قرار داده است. کیفیت بلندگو رضایت بخش است و حجم صدای متوسطی دارد.
دوربین

galaxy-a7 (3)
گوشی گلکسی A7 از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره می برد. دوربین ثانویه این گوشی ۵ مگاپیکسلی است.
دوربین A7 به راحتی و با دو بار فشردن کلید Home فعال می شود. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین گلکسی A7 در محیط هایی با نور مناسب خوب است و رنگ ها را به صورت طبیعی نشان می دهد.
سرعت ثبت تصاویر و جزییات آن با کم شدن نور محیط، کم می شود. دوربین ثانویه یا سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسلی است و کیفیت خوبی دارد. در گلکسی A7 امکان فیلم برداری با کیفیت ۴K وجود ندارد، بنابراین کاربران فقط می توانند با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کنند. با این حال کیفیت ویدیو های ثبت شده با این دوربین رضایت بخش است.
سیستم عامل و پردازنده

galaxy-a7 (5)
سامسونگ گوشی A7 را با سیستم عامل آندرویید نسخه ۵.۱.۱ ارایه کرده، این در حالی است که انتظار می رفت روی این گوشی نسخه ۶ مارشمالو قرار گیرد.
یکی از مهم ترین ویژگی های نرم افزاری که در گلکسی A7 ارایه شده، امکان غیرفعال کردن اپلیکیشن های پیش فرض است، اما پاک کردن این اپلیکیشن ها امکان ندارد.
سامسونگ در نسل جدید گلکسی A7 از پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ استفاده کرده است. این پردازنده از یک سال پیش ارایه شده، اما همچنان در گوشی های میان رده مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس نباید انتظار اجرای برنامه های سنگین را از گلکسی A7 داشت.
باتری

galaxy-a7 (6)
گلکسی A7 از باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که با وجود نمایشگر Full HD می توان انتظار شارژدهی خوبی از گوشی داشت.
باتری این گوشی قادر است به مدت ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در حالت وبگردی و حدود ۱۳ ساعت در حال پخش ویدیو شارژ نگه دارد.بنابراین می توان انتظار داشت یک روز کاری سنگین باتری دستگاه دوام بیاورد.
نقاط ضعف
شاید یکی از نقاظ ضعفی که گلکسی A7 دارد، ارایه نشدن آندرویید نسخه ۶ مارشمالو است. همچنین بلندگوهای گوشی خیلی قوی نیستند. از سوی دیگر استفاده از اسنپدراگون ۶۵۰ یکی از نقاط ضعف گوشی به شمار می رود که ممکن است در اجرای اپلیکیشن های سنگین عملکرد خوبی نداشته باشد.
یکی دیگر از ضعف های گوشی A7 این است که روی بدنه گوشی جای اثر انگشت باقی می ماند.
کلام آخر

galaxy-a7 (1)
به جرات می توان گلکسی A7 را یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار نامید. کیفیت ساخت، دوربین، طراحی عالی از ویژگی های این گوشی به شمار می رود و در دست گرفتن آن حسی از یک گوشی میان رده را القا نمی کند.
این گوشی هم اکنون با قیمت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار ایران موجود است.

 منبع: فناوران  | نویسنده: ساحره چمنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا