نماد اسلام هراسی در سال ۲۰۱۵

به نوشته نشریه تایم، این جایزه کنایی همه ساله به افرادی اعطا می‌شود که بیشترین نقش را در گسترش اسلام هراسی ایفا کرده‌اند. ترامپ در سال گذشته میلادی با بیان اینکه مسلمانان باید از ورود به آمریکا منع شوند، از سوی بسیاری از گروه‌های حقوق بشری و همچنین کشورهای مسلمان، مورد انتقاد قرار گرفت. «مسعود …

به نوشته نشریه تایم، این جایزه کنایی همه ساله به افرادی اعطا می‌شود که بیشترین نقش را در گسترش اسلام هراسی ایفا کرده‌اند.

ترامپ در سال گذشته میلادی با بیان اینکه مسلمانان باید از ورود به آمریکا منع شوند، از سوی بسیاری از گروه‌های حقوق بشری و همچنین کشورهای مسلمان، مورد انتقاد قرار گرفت.

«مسعود شجره» رئیس این سازمان در این رابطه گفته است: «همین که فردی چنین اظهارات قلدرمابانه، متعصبانه و تنفرانگیزی بیان کند، به خودی خود امر مزمومی است، اما فکر می‌کنم واقعیت ترسناک‌تر این است که چنین رقم بزرگی از رأی دهندگان در کشوری که قدرتمندترین کشور جهان نامیده می‌شود، از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند.»

این سازمان سال گذشته این نشان را به نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه به انتشار تصاویر موهن به پیامبر اسلام (ص) اقدام کرده بود، اعطا کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا