پزشكيان: حذف كردن راه به جايی نمی برد

مسعود پزشكيان با اشاره به برگزاري دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ۷ اسفندماه در مسير پيشرفت كشور اظهار داشت: پيام مهم اين دو انتخابات اين بود هنگامي كه بر اساس قانون عمل كنيم، مشكلي پيش نمي‌آيد و هنگامي كه برخلاف قانون عمل مي‌كنیم، عكس‌العمل‌هاي نامناسبي از سيستم مي‌گيريم كه به نفع مملكت نيست. او تاكيد …

مسعود پزشكيان با اشاره به برگزاري دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ۷ اسفندماه در مسير پيشرفت كشور اظهار داشت: پيام مهم اين دو انتخابات اين بود هنگامي كه بر اساس قانون عمل كنيم، مشكلي پيش نمي‌آيد و هنگامي كه برخلاف قانون عمل مي‌كنیم، عكس‌العمل‌هاي نامناسبي از سيستم مي‌گيريم كه به نفع مملكت نيست.

او تاكيد كرد: اگر در رابطه با آن‌چه در قانون اساسي به عنوان حق جامعه آمده درست برخورد كنيم، نبايد با مشكلي روبرو شويم اما اگر سليقه‌اي برخورد كنيم، طبيعتا به مشكل برمي‌خوريم و انعكاس آن را به گونه‌اي متفاوت در جامعه خواهيم ديد. وي با بيان اينكه پيام اصلي انتخابات تمكين از قانون بود، گفت: نمي‌توانیم برخي از قوانين را بپذيريم و بعضي از قوانين را منافي مصالح بدانيم.

نمي‌توانیم با عده‌اي به دليل تخلف از قانون برخورد كنيم و با عده‌اي ديگر به اين بهانه كه اقدامشان خودجوش بوده، با تساهل برخورد كنيم. قانون خودجودش و غيرخودجوش نمي‌شناسد و هيچ‌كس حق ندارد خودجوش يا غيرخودجوش برخلاف قانون عمل كند.

او در توضيح علت پيروزي تمامي ليست اصلاح‌طلبان در تهران و دليل ليستي راي دادن، يادآور شد: اقدام يكپارچه مردم تهران در راي دادن به ليست اصلاح‌طلبان را مي‌توان به عنوان واكنشي به بي‌قانوني‌ها ارزيابي كرد. در واقع مردم تهران در اعتراض به روند موجود به صورت يكپارچه به ليست اصلاح‌طلبان راي دادند.

پزشكيان ادامه داد: هنگامي كه فردي همچون آقاي ابوترابي‌فرد كه فرد مثبت و منصفي است، در اين سيستم راي نمي‌آورد، يعني بخشي از كار ايراد دارد اما حتي راي‌نياوردن ابوترابي‌فرد نيز واكنشي است به رفتارهاي همين سيستم و مردم طبيعتا اينگونه پاسخ مي‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا