عیدی سالار عقیلی به مردم ایران

در این مراسم که به رونمایی از جدید‌ترین همکاری «پیمان سلطانی» و «سالار عقیلی» اختصاص داشت علاوه بر علاقه‌مندان به موسیقی، تعدادی از چهره‌های شناخته شده عرصه فرهنگ هم حضور داشتند. علیرضا پورامید پژوهشگر موسیقی در آیین رونمایی از آلبوم عاشق می‌شویم گفت: یکی از اشکالات ما این است که موزیسین ما فلسفه نمی‌داند، فیلسوف …

در این مراسم که به رونمایی از جدید‌ترین همکاری «پیمان سلطانی» و «سالار عقیلی» اختصاص داشت علاوه بر علاقه‌مندان به موسیقی، تعدادی از چهره‌های شناخته شده عرصه فرهنگ هم حضور داشتند.

علیرضا پورامید پژوهشگر موسیقی در آیین رونمایی از آلبوم عاشق می‌شویم گفت: یکی از اشکالات ما این است که موزیسین ما فلسفه نمی‌داند، فیلسوف ما شعر نمی‌داند، شاعر ما تاریخ نمی‌داند، این هر سه فقه نمی‌دانند و این هر چهار نفر ریاضیات ضعیفی دارند. با این وجود اما در بین ما هستند هنرمندانی که فقط در حوزه تخصصی خودشان فرا‌تر می‌روند.

او در پایان سخنانش «عاشق می‌شویم» را نوید بخش آینده بهتری برای موسیقی ایرانی دانست و گفت: این کار نوید آینده بهتری برای تنگناهای موسیقی ماست. این کار‌ها دامنه موسیقی ایران را باز‌تر می‌کند در آن چهارچوب همیشگی حرکت کردن فایده‌ای ندارد.

در ادامه دکتر اردشیر صالح‌پور هم توضیحاتی درباره تحولات شعر و موسیقی سخن گفت و بعد از آن از پیمان سلطانی دعوت کرد تا توضیحاتی در مورد آلبوم ارائه دهد.

پیمان سلطانی پس از خوش آمدگویی به حاضرین در مورد آلبوم عاشق می‌شویم گفت: در مورد عاشق می‌شویم مبحث اصلی که وجود دارد این است که من نگاه خودم را به روی عشق معاصر متمرکز کرده‌ام. در واقع عشق آندلسی، هندی و فارسی که به عشق وجود دارد و غالبا عشق فراواقع و زمینی است را ندارم. معمولا در مورد هر عشق کهن این اتفاق می‌افتد که یا فراغ و هجران وجود دارد یا وصال. در عشق معاصر اما این وصال صورت نمی‌گیرد. بنابراین ما در یک بی‌ارتباطی مطلق به سر می‌بریم و نگاه به آینده داریم. آینده پیش می‌رود و ما مدام در پی آن می‌دویم و نهایتا آن وصال صورت نمی‌گیرد. اتفاقی که در عاشق می‌شویم افتاده این است که در دو تصنیف عاشق و معشوق موتیف‌ها در هم حل نمی‌شود و مدام در پی هم یکدیگر ر ا‌‌ رها می‌کنند. بنابراین هم آمیزی و درون روندگی در مجموعه کار‌ها ایجاد نمی‌-شود.

آهنگساز سرود ملی- میهنی ایران جوان افزود: این مجموعه شامل دو سی دی است که امروز سی دی اول آن تحت عنوان عاشق می‌شویم منتشر شده و به زودی سی دی دوم که شامل کارهای ملی-میهنی است با صدای آقای عقیلی در سال ۹۵ منتشر خواهد شد.

در ادامه سالار عقیلی گفت: خوشحالم بعد از سال‌ها کار مشترکی با آقای پیمان سلطانی انجام دادیم. شاید این کار باید زود‌تر اتفاق می‌افتاد چون اگر اشتباه نکنم ما ۱۲ سال پیش اولین کنسرتمان را با آقای سلطانی و با ارکستر ملل به روی صحنه بردیم. من در آنجا برای اولین بار در تالار وزارت کشور و تالار وحدت «ایران جوان» را خواندم.

این خواننده شناخته شده کشورمان ادامه داد: «عاشق می‌شویم» هدیه‌ای است از جانب ما به مردم عزیز. عیدی از طرف ما که امیدوارم در سال جدید که به مسافرت می‌روید این آلبوم را بشنوید و به یاد ما هم بیافتید.

غلامرضا سلیمانی در بخشی از مراسم رونمایی آلبوم «عاشق می‌شویم» گفت: زمانی که ملودی کار «عاشق» توسط آقای سلطانی به من داده شد، متوجه شدم این ملودی با وجود زیبایی و روانی دارای پیچش‌هایی است که نوشتن ترانه را سخت می‌کند. من تمام تلاشم را کردم و ایشان هم به کارم مهر تایید زدند.

ضیالدین ناظم‌پور نفر بعدی بود که چند کلامی در این مراسم رونمایی صحبت کرد. این ترانه‌سرا با عرض تبریک به پیمان سلطانی گفت: من موسیقی پیمان سلطانی را دوست دارم چون فکر می‌کنم موسیقی ارائه شده توسط او مثل خودش صاف است. البته که پیچیدگی‌هایی در کار‌هایش وجود دارد با این وجود اما اولین ویژگی که در کارش ذهن را در بر می‌گیرد صمیمت است. به عنوان یک منتقد احساس می‌کنم شعری که در این کار از من ارائه شده، کار بدی نشده و چفت و بست‌هایش هم برقرار است.

در ادامه باز هم نماهنگ دیگری اجرا شد و در ادامه علیرضا دریایی که در آلبوم «عاشق می‌شویم» به عنوان نوازنده حضور داشت، به تکنوازی کمانچه پرداخت تا این آیین رونمایی به پایان برسد.

آلبوم «عاشق می‌شویم» از سوی موسسه جامه‌دران و با حمایت معنوی کمیته ملی ایکوم ایران منتشر شده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا