ظریف تهران را ترک کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی قبل به منظور انجام سفر به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه و در اولین مقصد سفرش تهران را به مقصد جاکارتا پایتخت اندونزی ترک کرد. حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ضمن دیدار …

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی قبل به منظور انجام سفر به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه و در اولین مقصد سفرش تهران را به مقصد جاکارتا پایتخت اندونزی ترک کرد.

حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ضمن دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور در پنجمین نشست فوق‌العاده مقامات ارشد و وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره موضوع فلسطین و قدس شریف شرکت خواهد کرد.

وزیر خارجه ایران پس از اندونزی به سنگاپور و از آنجا به بروئنی سفر خواهد کرد و پس از آن به منظور شرکت در چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به تایلند سفر خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از آن به نیوزیلند و از آنجا هم راهی استرالیا خواهد شد.

حسین‌ جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه پیش از این از سفر ظریف به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه پس از اجرایی شدن برجام خبر داد و گفت: وزیر خارجه از ۱۵ اسفند ماه به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه سفر می‌کند. این سفر به ۶ کشور از جاکارتا پایتخت اندونزی و برای شرکت به نمایندگی از جمهوری اسلامی در اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که به درخواست فلسطین و در جهت حمایت از قدس و مسجدالاقصی برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.

جابری‌انصاری ادامه داد: وزیر خارجه در ادامه همچنین به کشورهای تایلند،‌ برونئی، نیوزیلند و استرالیا سفر و یک هیأت بزرگ اقتصادی نیز وزیر خارجه را در این سفر همراهی خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: این سفر جزئی از مجموعه برنامه‌های مبتنی بر تحرک جمهوری اسلامی در دوران پسابرجام و برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آزاد شده برای کشور در مرحله جدید است و سفرهای متقابلی نیز از سوی کشورهای آسیایی و کشورهای دیگر جهان در حال انجام می‌باشد.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اساسی در این سفرها مسائل اساسی ۲ کشور و دیگر تفاهم‌نامه‌های اقتصادی با هر یک از این کشورها و رایزنی در جهت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی است.

ظریف در اواسط اسفند ماه ۱۳۹۲ به دعوت همتای اندونزیایی خود به جاکارتا سفر کرده بود.

رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی در سال جاری دو بار به تهران سفر کرد و ظریف اواخر مهر ماه و همچنین اواخر دی ماه سال جاری میزبان همتای اندونزیایی خود بود. دومین سفر وزیر خارجه اندونزی در پی تنش ایجاد شده بین ریاض و تهران انجام شد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا