عرضه آیفون ۴ اینچی SE مشکل بزرگ آیفون های اپل را حل می‌کند

موبنا- آموزش EMC با تجهیزات واقعی vnx5200 البته این موضوع را به خوبی می‌دانیم که برخی از افرادی که هنوز آیفون ۶ یا آیفون ۶ پلاس نخریده‌اند به دلایل مالی و قیمت بالای این دستگاه‌ها است و همه حاضر نیستند پول زیادی را برای ارتقای گوشی هوشمند خود هزینه کنند. با این‌حال بسیاری هستند که …

موبنا- آموزش EMC با تجهیزات واقعی vnx5200 البته این موضوع را به خوبی می‌دانیم که برخی از افرادی که هنوز آیفون ۶ یا آیفون ۶ پلاس نخریده‌اند به دلایل مالی و قیمت بالای این دستگاه‌ها است و همه حاضر نیستند پول زیادی را برای ارتقای گوشی هوشمند خود هزینه کنند.

با این‌حال بسیاری هستند که حتی با شنیدن شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره آیفون ۴ اینچی جدید اپل، به تب و تاب خرید این دستگاه افتاده‌اند تا بعد از آیفون ۵s، ۵ یا حتی ۴s خود دوباره دستگاهی خوش دست و ۴ اینچی را به دست بگیرند.

iphone-se

آیفون ۶ و برادر بزرگترش، اواخر ۲۰۱۴ به بازار‌های فروش گوشی هوشمند عرضه شدند و البته مشتریان زیادی هم پیدا کردند. اپل با آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس رکورد‌های فروش زیادی را شکست اما هنوز خلاء بزرگی بین طراحی خوش دست و زیبای آیفون ۵s و قدرت زیاد و نمایشگر بزرگ آیفون ۶ و ۶s وجود دارد که احتمالا آیفون SE این خلاء را از بین خواهد برد.

بسیاری از ما ممکن است از خود سوال کرده باشیم که چرا یک گوشی هوشمند جدید پرچم‌دار حتما باید نمایشگر بزرگتری نسبت به نسل قبل خود داشته باشد؟ اپل خیلی دیر به بازار گوشی‌های بزرگ اندام آمد، اما شرکت‌های اندرویدی پیش از این راه حل عرضه‌ی دستگاه‌های خوش دست و مشابه پرچم‌داران خود را پیدا کرده‌اند؛ نسخه‌های «مینی» پرچم‌دار‌ها. حتما اچ‌تی‌سی وان مینی ۲ که نسخه کوچک شده One M8 بود یا گلکسی اس ۵ مینی، نسخه کوچک شده گلکسی اس ۵ را به خاطر دارید که البته هیچکدام نتوانستند موفقیت نسخه‌های بزرگ‌تر خود را تکرار کنند.

iphone-se

اپل ساخت دستگاه‌های میان رده را قبلا با آیفون ۵c امتحان کرده تا کاربرانی که دوست دارند یک دستگاه آیفون اما نه چندان گران داشته باشند، بتوانند آن را تهیه کنند. اما آیفون ۵c که خواهر آیفون ۵S بود با توجه به اینکه بدنه‌ای پلاستیکی داشت، موفقیت چشمگیری بدست نیاورد.
اپل قرار است همان آیفون ۶ را با نمایشگر ۴ اینچی عرضه کند.

اما سامسونگ و اچ‌تی‌سی با گوشی‌های سری «مینی» علاوه بر کوچک‌تر کردن نمایشگر، قدرت سخت‌افزاری دستگاه را کاهش می‌دادند، بدنه‌ای بی‌کیفیت روی دستگاه قرار می‌دادند و تقریبا همه چیز دیگر را قربانی نام «مینی» می‌کردند. اما اپل متوجه شده که اگر شخصی دستگاهی با نمایشگر کوچک‌تر از پرچم‌دار‌ها نیاز دارد، به این معنی نیست که حاضرند همه مشخصات خوب آن پرچم‌دار را در این دستگاه قربانی کنند. همانطور که آیفون SE نیز قرار است پردازنده A9، حسگر تاچ آیدی و اپل پی را دریافت کند. اپل تنها ویژگی ۳D Touch را به این دستگاه اضافه نمی‌کند.

به عبارت دیگر، اپل قرار است آیفون ۶ با نمایشگر ۴ اینچی را معرفی و عرضه کند.

iphone-se

آیفون SE البته قیمت پایین‌تری از آیفون‌های پرچم‌دار اپل دارد اما قطعا بدنه‌ای فلزی خواهد داشت و از مشخصات سخت‌افزاری رده بالایی نیز برخوردار می‌شود. اپل با داشتن سه نوع آیفون با اندازه نمایشگر‌های ۴، ۴.۷ و ۵.۵ اینچی می‌تواند طیف کاربرانی که قصد خرید آیفون دارند را بیشتر کند و فروش بیشتری بدست آورد.

منبع:زومیت|نویسنده:امین فیض پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا