سهم‌خواهی از جام

موبنا – با تمهید جدید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، شعار معروف «استادیوم خالیه…» جای خود را به عبارت کنایه‌آمیز «به شهر ترک‌نشین تهران خوش آمدی پرسپولیس!» داده تا طرفداران تراکتورسازی در فاصله آن شعار تا این شعار جدید حتی دقیقه‌ای از تب‌وتاب حمایت تیمشان در تهران نیفتند. رقابت ساعت ٣٠: ١٧ امروز ورزشگاه آزادی …

موبنا – با تمهید جدید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، شعار معروف «استادیوم خالیه…» جای خود را به عبارت کنایه‌آمیز «به شهر ترک‌نشین تهران خوش آمدی پرسپولیس!» داده تا طرفداران تراکتورسازی در فاصله آن شعار تا این شعار جدید حتی دقیقه‌ای از تب‌وتاب حمایت تیمشان در تهران نیفتند. رقابت ساعت ٣٠: ١٧ امروز ورزشگاه آزادی بین پرسپولیس و تراکتورسازی در روز چهارم هفته بیست‌ودوم لیگ‌برتر به شکل خاصی در جدول تاثیرگذار است. تراکتورسازی با امیر قلعه‌نوعی اوج گرفته و علاوه بر نتایج مناسب در لیگ، تنها تیم ٦ امتیازی ایران در لیگ‌قهرمانان نام دارد. در سوی مقابل پرسپولیس با سبک دلربای ایوانکوویچ، کماکان یکی از مدعیان قهرمانی شناخته می‌شود.
محرومیت تراکتور
دراین شرایط هواداران تراکتورسازی پس از پایان بازی امروز باید به مدت یک هفته با تیمشان وداع کنند، چون فحاشی و سنگ‌پراکنی آنها به عوامل بازی مقابل سپاهان، جریمه ٢٠‌میلیون ریالی و محرومیت تراکتورسازی از یک بازی خانگی را رقم زد. در این بین پس از اعلام افزایش سهمیه هواداران تراکتورسازی به ٢٥درصد، جنگ بالا گرفته است. مهدی تاج رئیس سازمان لیگ حرف‌های جالبی زد: «قرار شده ٢٥‌درصد ورزشگاه دراختیار تراکتورسازان قرار گیرد. دبیرکل امنیتی فیفا به عنوان میهمان به ورزشگاه آزادی خواهد آمد و امیدوارم هواداران رعایت کنند تا اتفاق بدی رخ ندهد.»
نحوه حضور تراکتوری‌ها
در نشست هماهنگی پیش از بازی پرسپولیس- تراکتورسازی به باشگاه اعلام شد؛ ٢٥‌درصد ظرفیت مجموعه ورزشی آزادی به هواداران تراکتورسازی اختصاص می‌یابد، مگر این‌که هواداران پرسپولیس زودتر سکوهای مربوط به خود را پر کنند. به این ترتیب پرسپولیس درصورتی می‌تواند از ٩٠‌درصد سهمیه قانونی خود استفاده کند که هواداران پرسپولیس زودتر در ورزشگاه حاضر شوند. سکوهای ٨ الی ١٧ طبقات اول و دوم به هواداران تیم تبریزی تعلق پیدا می‌کند و سکوهای ٧ و ١٨ که میان هواداران دو تیم است، خالی می‌ماند.
شروع کری قرمز و آبی
هرچند این رقابت، یک دربی نیست اما پس از اعلام نماینده کانون هواداران استقلال مبنی بر حمایت استقلالی‌ها از تراکتورسازی به خاطر شرایط جدول و حضور شخص قلعه‌نوعی روی نیمکت تیم تبریزی، تیم قرمزپوش وارد یک جنگ اساسی با رقیبش شده است. نماینده کانون هواداران پرسپولیس در پاسخ به حمایت استقلالی‌ها گفته هوادار تیمی که تا قبل از حرف رایگان‌شدن بلیت ورزشگاه‌ها، ‌هزارنفر هم برای دیدن بازی‌هایش به ورزشگاه نمی‌رفتند، چطور می‌تواند از هوادارانش دعوت کند برای بازی یک تیم دیگر به ورزشگاه بروند.
حاضران و غایبان
فارغ از بحث‌های حاشیه‌ای، پرسپولیس در این بازی، خالقی‌فر و کامیابی‌نیا را دراختیار ندارد و درسوی مقابل تراکتورسازی از تمام بازیکنانش استفاده خواهد کرد. حالا می‌ماند جریان یک رقابت داغ که با حضور بازیکنان اطراف بنرهای بزرگ یادبود همایون بهزادی، سرطلایی پرسپولیس شروع می‌شود. شاید بمب اصلی، هنگام رقم خوردن نتیجه نهایی منفجر شود.
سایر بازی‌ها
در سایر بازی‌های امروز، سپاهان در خانه مقابل صبا می‌ایستد و نفت در تهران به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. در تنها بازی دیروز، گسترش فولاد درخانه با ٤ گل از سد استقلال اهواز گذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا