بررسی فنی Acer Iconia Tab 7 (+عکس)

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گزارش خبرنگار موبنا، تبلت Iconia Tab 7 A1-713 HD یکی از میان رده های هفت اینچی است که با تقاضای مناسب مشتریان روبرو شده است. رزولوشن نمایشگر این تبلت (A1-713 HD) نسبت به مدل A1-713 بیشتر است. دوربین اصلی این تبلت هم ۵ مگاپیکسل است و حداقل از لحاظ مگاپیکسل …

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گزارش خبرنگار موبنا، تبلت Iconia Tab 7 A1-713 HD یکی از میان رده های هفت اینچی است که با تقاضای مناسب مشتریان روبرو شده است.
رزولوشن نمایشگر این تبلت (A1-713 HD) نسبت به مدل A1-713 بیشتر است.
دوربین اصلی این تبلت هم ۵ مگاپیکسل است و حداقل از لحاظ مگاپیکسل نسبت به مدل A1-713 برتری دارد. در واقع این تبلت، نسخه گرانتر و کاملتر مدل A1-713 است.
این تبلت از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با ۷ اینچی‌های میان رده بازار ندارد. بخش عمده ای از بدنه تبلت پلاستیکی است.
با این وجود، شرکت ایسر با افتخار از ظاهر فلزی بخش پشتی سخن به میان آورده است. کیفیت ساخت تبلت در مجموع خوب است و در مقایسه با بسیاری از ۷ اینچی‌های چینی در رتبه بالاتری قرار دارد.
این تبلت ابعادی معادل ۸.۹ × ۱۱۶ × ۱۹۳ میلی‌متر و وزنی برابر با ۲۹۸ گرم دارد. این مشخصات ظاهری برای تبلتی ۷ اینچی در این رده قیمتی بسیار عالی به حساب می‌آید.
عرض این تبلت از فونپد ۷ بیشتر است. اما از لحاظ ضخامت در وضعیت بهتری نسبت به آن قرار دارد. در یک کلام باید بگوییم که در مورد مناسب بودن ابعاد و وزن این تبلت شکی به خود راه ندهید.
با نگاهی به نمای روبرویی تبلت، دوربین جلویی، اسپیکر مخصوص مکالمه، حسگرها و چراغ نوتیفیکیشن را در بالای صفحه نمایش خواهیم دید.
دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا بر روی لبه سمت راست قرار گرفته‌اند. لبه پایینی هم میزبان میکروفون و درگاه micro-USB است.
اسپیکر تبلت کمی آن طرف تر و در پایین دستگاه قرار گرفته است. دوربین نیز در بالای این بخش تعبیه شده. لنز دوربین کمی از بدنه فاصله دارد و به شکل برآمده بر روی تبلت جا خوش کرده است.
درگاه‌های سیمکارت و microSD نیز زیر یک درپوش پلاستیکی در بالای تبلت قرار دارند. این درپوش پلاستیکی کمی حساس و شکننده است و می‌بایست در باز و بسته کردن آن نهایت دقت را به خرج داد.
tab7
صفحه نمایش
این محصول شرکت ایسر نمایشگری ۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل دارد که تراکم پیکسلی ۲۱۶ppi را برای آن به ارمغان می‌آورد.
این رقم از تراکم پیکسلی مدل A1-713 یعنی مدل ارزان تر همین تبلت و فونپد ۷ مدل FE170CG بیشتر است، ولی با فونپد ۷ مدل FE375CG برابری می کند.
زاویه دید نمایشگر هم نسبتا خوب است، با این حال انعکاس نور در صفحه نمایش ممکن است برخی اوقات آزاردهنده باشد.
دوربین
همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این تبلت به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه مجهز است. کیفیت تصاویر گرفته شده و ویدیوها هم نسبتا مناسب است.
در مجموع دوربین اصلی این تبلت به نیازهای فوری شما پاسخ می‌دهد، اما انتظار عکس‌ها یا فیلم‌های بدون نقص را از آن نداشته باشید. دوربین جلویی (وبکم) نیز ۰.۳ مگاپیکسلی است و در مکالمات ویدیویی نیاز شما را برطرف می‌کند.
سخت افزار و نرم افزار
این تبلت به یک پردازشگر چهار هسته ای با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز مجهز شده است.
این پردازشگر بر روی چیپ‌ست مدیاتک (MT8382V) قرار گرفته و در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-400 و ۱ گیگابایت رم وظایف مربوط اجرای سیستم عامل، اپلیکیشن ها و بازی‌های مختلف را بر عهده دارد.
Acer-Iconia-Tab-7-hands-on
سخت افزار این تبلت از اندروید نسخه ۴.۲ میزبانی می‌کند. گرچه امکان ارتقای سیستم عامل به نسخه ۴.۴.۲ وجود دارد.
همچون بسیاری از تبلت های اندرویدی خوش قیمت بازار، هر از چند گاهی با مکث‌هایی در اجرای برنامه های مختلف مواجه خواهید شد. با این وجود و با در نظر گرفتن قیمت، کاربری بدون دردسری در انتظار شما خواهد بود.
این تبلت ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. البته شما می‌توانید توسط کارت‌های microSD نسبت به افزایش حافظه دستگاه خود اقدام کنید.
همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، این تبلت به شیار سیمکارت مجهز است. توسط این سیمکارت شما قادر خواهید بود علاوه بر شبکه های مخابراتی ۲G و ۳G، از امکان برقراری تماس‌های تلفنی هم استفاده کنید.
این تبلت به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۲.۹ وات-ساعت مجهز شده است. تست‌های مختلف حکایت از این دارد که باتری این تبلت در پخش مداوم ویدیو می‌تواند نزدیک به ۷ ساعت دوام بیاورد. این رقم برای تبلت های ۷ اینچی میان رده کاملا طبیعی است.
Acer-Iconia-Tab-7
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا