مرد خیرخواه، کلاهبردار بود

موبنا – ٢٧ آبان‌ماه بود که یک پرونده کلاهبرداری پیش روی ماموران کلانتری گشوده شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مردی به بهانه «کمک کردن جهت انجام عملیات بانکی» از پیرمردی تنها کلاهبرداری کرده بود. پیرمرد پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «قصد انتقال مبلغ ٣‌میلیون تومان به …

موبنا – ٢٧ آبان‌ماه بود که یک پرونده کلاهبرداری پیش روی ماموران کلانتری گشوده شد. بررسی‌ها نشان می‌داد مردی به بهانه «کمک کردن جهت انجام عملیات بانکی» از پیرمردی تنها کلاهبرداری کرده بود.
پیرمرد پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «قصد انتقال مبلغ ٣‌میلیون تومان به حساب یکی از اعضای خانواده خود را داشتم. هنگام انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز، فردی میانسال به بهانه کمک به من، پیشنهاد کرد تا او مبلغ ٣‌میلیون را به حساب مورد نظرم واریز کند. پس از انجام عملیات بانکی و انتقال وجه، این مرد کارت عابربانکم و همچنین رسید انجام تراکنش بانکی را بازپس داد و مدعی شد که انتقال وجه با موفقیت انجام شده و از محل دور شد». مالباخته در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: «در تماس تلفنی با اعضای خانواده به آنها اطلاع دادم که مبلغ ٣میلیون تومان به حسابشان واریز شده اما آنها در تماس مجدد عنوان کردند که تنها مبلغ ٣٠٠‌هزار تومان به حسابشان واریز شده است. بلافاصله به بررسی رسید دستگاه پرداختم و آن زمان بود که متوجه شدم مبلغ انتقال به حساب ٣٠٠‌هزار تومان بوده درحالی‌که ٣‌میلیون تومان از حسابم برداشت شده بود. بلافاصله به دستگاه خودپرداز مراجعه کردم و در بررسی تراکنش مالی حساب خود متوجه شدم که در دو عملیات همزمان بانکی، ابتدا مبلغ ٢‌میلیون و ٧٠٠‌هزار تومان از حسابم به حساب ناشناسی واریز و سپس مبلغ ٣٠٠‌هزار تومان به حساب اعضای خانواده‌ام واریز شده است و من نیز دقتی در مبلغ واریزی به حساب نکرده بودم و تصور کردم که مبلغ ٣‌میلیون تومان به حساب اعضای خانواده‌ام منتقل شده است». در بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که مبلغ ٢میلیون و ٧٠٠‌هزار تومان مورد نظر به حساب زنی ساکن شهرک مشیریه واریز شده است. این زن در تحقیقات پلیسی عنوان کرد که کارت عابربانک حسابش را در اختیار دامادشان به نام «رضا» (متولد ١٣٤٢) قرار داده است.
با شناسایی «رضا» به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار با ١٢بار سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، استفاده از اسناد جعلی، کلاهبرداری، صدور چک‌های بلامحل و…، شناسایی تصویر «رضا» توسط مالباخته، مطابقت تصویر وی با تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی و دستگیری رضا در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت. ٢٧ بهمن‌ماه مخفیگاه «رضا» در منطقه شوش تحت محاصره قرار گرفت و متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. متهم در تحقیقات نخست به کلاهبرداری از افراد دارای سنین بالا و برداشت پول از حساب آنها به همین شیوه و شگرد اعتراف کرد.
با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین سایر مالباختگان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر – خیابان ١٢ فروردین مراجعه کنند.

منبع:

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا