دزدی‌های مرد تبهکار به علت شباهت به بازیگر تلویزیون

موبنا – طعمه‌های این مرد به خاطر چنین شباهتی، حواس‌شان پرت می‌شد و همین یک لحظه حواس‌پرتی کافی بود تا قربانی یک سرقت شوند. روز ١٣ آبان امسال زن جوانی به کلانتری ١٠٦ نامجو مراجعه کرد و به ماموران اعلام کرد که توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مورد سرقت به شیوه کیف‌قاپی …

موبنا – طعمه‌های این مرد به خاطر چنین شباهتی، حواس‌شان پرت می‌شد و همین یک لحظه حواس‌پرتی کافی بود تا قربانی یک سرقت شوند. روز ١٣ آبان امسال زن جوانی به کلانتری ١٠٦ نامجو مراجعه کرد و به ماموران اعلام کرد که توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مورد سرقت به شیوه کیف‌قاپی قرار گرفته است. با اعلام این شکایت پرونده‌ای با موضوع کیف‌قاپی تشکیل شد و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران درباره جزییات این سرقت به کارآگاهان گفت: «در خیابان پالیزی پیاده در حال تردد بودم که ناگهان سرنشین یک موتورسیکلت قدیمی هوندا ١٢٥ به من نزدیک شد و در یک لحظه کیف‌دستی حاوی گوشی تلفن‌همراه، کارت عابربانک حاوی رمز من را سرقت کرد.» مالباخته در ادامه اظهاراتش درخصوص مشخصات ظاهری سارق کیف خود به کارآگاهان گفت: «هنگام نزدیک شدن سارق به سمت من، شباهت زیاد این مرد به یکی از بازیگران سریال پایتخت باعث شد تا ذهن من به سمت این موضوع کشیده شود که ناگهان وی اقدام به قاپیدن کیف من کرد و بلافاصله در مسیر خلاف حرکت خودروها از محل متواری شد.»
تحقیقات پلیسی
با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر امکان شناسایی تصویر متهم و انجام چهره‌نگاری، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی یکی از تبهکاران سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به نام «مصطفی» ٤٣ساله را شناسایی کردند. بررسی سوابق مصطفی حکایت از آن داشت که وی آخرین‌بار نیز به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود؛ اما پس از آزادی در آبان ‌ماه ‌سال‌جاری مجددا سرقت‌های خود را از سر گرفته است. همزمان با انجام چهره‌نگاری و شناسایی تصویر متهم، کارآگاهان در بررسی تراکنش مالی عابربانک مالباخته نیز موفق به شناسایی چندین نفر از شهروندان شدند که پس از تاریخ سرقت عابربانک مالباخته، پول از حساب مالباخته به حساب آنها واریز شده بود. این افراد پس از شناسایی و حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که مردی حدودا ٤٠ الی ٤٥ساله در زمان مراجعه آنها به دستگاه‌های ATM، تحت عنوان این موضوع که وی مبلغ ٢٠٠‌هزار تومان از حساب خود برداشت کرده و دیگر امکان برداشت پول از حساب خود را ندارد، از آنها درخواست می‌کرد تا معادل این مبلغ یعنی ٢٠٠‌هزار تومان را به او به صورت نقدی پرداخت کرده و در عوض همین مبلغ از طریق کارت به کارت به حساب آنها بازگردانیده شود. با توجه به اظهارات این افراد، زمانی که تصویر متهم، مصطفی به رؤیت آنها رسید، همگی وی را مورد شناسایی قرار دادند.
دستگیری متهم و اعتراف به ده‌ها سرقت
با شناسایی دقیق مصطفی به‌عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در خیابان ١٧ شهریور شده، وی را دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند. متهم پس از دستگیری به کیف‌قاپی‌های سریالی به شیوه تک‌سرنشین در مناطق مرکزی سطح شهر تهران به‌ویژه در خیابان ولیعصر، میدان شهدای هفتم تیر، سهروردی، ونک، میدان پالیزی و… با استفاده از یک موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ اعتراف کرد. با توجه به اعتراف متهم به کیف‌قاپی و شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است. بنابراین از همه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا