چه ماشین ظرفشویی برای شما مناسب است

موبنا – ماشین‌های ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره، به نام ماشین‌های رومیزی در بازار موجود است. این ماشین‌ها بیشتر به درد کسانی می‌خورد که زیاد اهل میهمانی دادن نیستند و یک خانواده کوچک ۳ یا ۴ نفره دارند. ۶ تا ۸ نفره، مخصوص خانواده‌های کوچک خوبی این ماشین‌های ظرفشویی کوچک این است که خیلی سریع …

موبنا – ماشین‌های ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره، به نام ماشین‌های رومیزی در بازار موجود است. این ماشین‌ها بیشتر به درد کسانی می‌خورد که زیاد اهل میهمانی دادن نیستند و یک خانواده کوچک ۳ یا ۴ نفره دارند.
۶ تا ۸ نفره، مخصوص خانواده‌های کوچک
خوبی این ماشین‌های ظرفشویی کوچک این است که خیلی سریع پر می‌شوند و قیمتشان هم از انواع ایستاده، ارزان‌تر است. معمولا ۷۲ تا ۱۰۸ پارچه ظرف در ماشین‌های ۶ تا ۸ نفره، جا می‌گیرد. برخی ماشین‌های ۸ نفره، ۸ به علاوه ۱ هستند و کمی بیشتر از انواع ۸ نفره جا دارند. هنگام خرید این ماشین‌ها، حواستان باشد که سیستم شست‌وشوی آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید قدرت شستن ظرف‌های خیلی چرب و خشک را هم داشته باشند.
۱۲ نفره، پرطرفدارترین
ماشین‌های ۱۲ نفره، پرطرفدارترین انواع ظرفشویی در بازار هستند. معمولا حدود ۱۴۴ پارچه ظرف داخل این ماشین‌ها جا می‌شود. ظرفشویی‌های ۱۲ نفره، بیشتر به درد خانواده‌های پررفت‌وآمد یا آنهایی که ترجیح می‌دهند ظرف‌های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و فقط یک‌بار در طول روز آن را روشن کنند، می‌خورد. برخی از انواع ماشین‌های ۱۲ نفره هم، ۱۲ به علاوه ۱ هستند و گنجایش ظرف بیشتری دارند. هنگام خرید این ماشین‌ها، آنهایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد و گزینه‌ای برای زمان شروع کار دارند و دارای قدرت نیم‌شور هم هستند. یعنی با پر کردن نصف ظرفیت ماشین هم می‌توانند ظرف‌ها را با مصرف آب و شوینده کمتری بشویند.
۱۴ نفره، حساس‌تر و کم‌مصرف‌تر
ماشین‌های ظرفشویی ۱۴ نفره، پرحجم‌ترین و بزرگترین انواع ماشین‌های موجود در بازار هستند که ظرفیت شست‌وشوی حدود ۱۶۰ پارچه ظرف را دارند. این ماشین‌ها بیشتر به درد خانواده‌های پرجمعیت، شلوغ و پررفت‌وآمد می‌خورد. البته بیشتر این ماشین‌ها سیستم‌های شست‌وشوی مختلف برای شستن ظرف‌های خیلی چرب، ظرف‌های کمتر از ظرفیت ماشین و ظرف‌های نه چندان کثیف را دارند. می‌توانید در صورت تمایل، انواعی که قابلیت تشخیص خودکار میزان کثیفی ظرف را دارند، بخرید. این ماشین‌ها نسبت به انواع عادی، آب و شوینده کمتری مصرف می‌کنند.
ماشین‌های بخارشوی، لکه‌بری خوب
خیلی از افرادی که ماشین‌های ظرفشویی قدیمی دارند، از این‌که باید ظرف‌ها را پیش از قرار دادن داخل ماشین، آبکشی کنند، راضی نیستند. این روزها، انواع جدیدی از ماشین‌های ظرفشویی به بازار آمده که به جای آب، با بخار آب، ظرف‌های کثیف و حتی خشک را می‌شوید و مصرف آب و انرژی‌شان هم بسیار پایین است. این ماشین‌ها با قدرت بخار بالا و لکه‌بری خوبی که دارند، می‌توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که به‌تازگی قصد خرید ظرفشویی کرده‌اند یا می‌خواهند مدل‌های قدیمی‌تر ماشین ظرفشویی‌شان را ارتقا دهند.
باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی حواستان باشد که برخی نکات رعایت شود. در ادامه این موارد را به صورت خلاصه می‌خوانید:
– دارای سیستم شست‌وشوی ظرف‌های خیلی چرب باشد.
– سیستم شست‌وشوی متوسط خودکار برای شستن ظرف‌های نه‌چندان کثیف را داشته باشد.
– سیستم شست‌وشوی ظرف‌های کم‌چرب یا با چربی متوسط هم داشته باشد.
– سیستم شست‌وشوی سریع روزانه برای شستن ظرف‌هایی که اصلا چرب نیست؛ مانند ظرف میوه یا استکان‌ چای را داشته باشد.
– سیستم شست‌وشوی ظرف‌های ظریف را داشته باشد.
– سیستم شست‌وشوی بدون پاک‌کننده و شوینده یا سیستم شست‌وشوی میوه هم داشته باشد.
– ارتفاع سبد آن قابل تنظیم باشد.
– قابلیت براق کردن ظروف را داشته باشد.
– گارانتی داشته باشد.
– سیستم خشک‌کن مناسب داشته باشد.
– سیستم آب‌پاشی و سبد مخصوص قاشق و چنگال داشته باشد.
– فیلتر مخصوص بزرگ و میکروسکوپی برای جمع‌آوری باقیمانده‌های غذای موجود در ظرف‌ها را داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا