نقشه تبهکارانه داماد و دو برادرزن برای سرقت خودروهای لوکس

موبنا – این مرد که به‌عنوان خریدار به سراغ طعمه‌هایش می‌رفت، پس از قولنامه، در یک زورگیری مسلحانه خودروهای فروشی را سرقت می‌کرد و آنها را به فروش می‌رساند. شانزدهم دی‌ ماه امسال به ماموران کلانتری ١٦٩ مشیریه خبر یک زورگیری و سرقت خودرو اطلاع داده شد. کارآگاهان موضوع را در دستورکار خود قرار دادند …

موبنا
این مرد که به‌عنوان خریدار به سراغ طعمه‌هایش می‌رفت، پس از قولنامه، در یک زورگیری مسلحانه خودروهای فروشی را سرقت می‌کرد و آنها را به فروش می‌رساند.
شانزدهم دی‌ ماه امسال به ماموران کلانتری ١٦٩ مشیریه خبر یک زورگیری و سرقت خودرو اطلاع داده شد. کارآگاهان موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و برای بررسی ماجرا راهی محل حادثه شدند. با حضور ماموران کلانتری در میدان آقانور مرد جوانی به آنها اعلام کرد که سرنشینان یک موتورسیکلت آپاچی سفید‌رنگ با تهدید چاقو به وی حمله‌ور شده و اقدام به سرقت مبلغ ٢٠ میلیون تومان پول ودیعه دریافتی در معامله فروش خودرو، کیف دستی حاوی قولنامه تنظیمی فروش خودرو، مدارک و سوئیچ خودرو از او کرده‌اند.
با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان به محل پارکینگ مراجعه و در تحقیقات از کارکنان آن اطلاع پیدا کردند که خودرو زانتیای مالباخته نیز از پارکینگ خارج شده است. با اعلام این شکایت پرونده‌ای با موضوع زورگیری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ١٤ تهران برای رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش خودرو زانتیای خود را از طریق روزنامه برای فروش آگهی کرده بودم که مرد ناشناسی با من تماس گرفت. او خودش را به‌عنوان مشتری معرفی کرد. پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو، برای بازدید خودرو با یکدیگر قرار ملاقات گذاشتیم. روز حادثه بود که جوانی به نام رضا با یک خودرو آزرا به محل قرار آمد. پس از بازدید خودرو توسط او و با توافق اولیه بر سر قیمت خودرو، این مرد ٢٠‌میلیون تومان پول نقد به من داد. در ادامه قولنامه فروش خودرو بین ما دو نفر تنظیم شد و قرار شد تا روز انتقال سند خودرو و تسویه کامل پول، خودرو برای چند روز در پارکینگ بماند. به همین علت دو نفری خودرو زانتیا را به پارکینگ بردیم و رسید پارکینگ در اختیار خریدار و سوئیچ خودرو در اختیار من باقی ماند تا روز محضر و تسویه کامل توسط خریدار، سوئیچ و سایر مدارک خودرو به او تحویل داده شود.»
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «پس از گذاشتن خودرو در داخل پارکینگ و درحالی‌که مبلغ ٢٠‌میلیون تومان پول نقد از خریدار گرفته بودم، با هم از آنجا خارج شده و سوار خودرو خریدار شدیم. پس از طی مسافتی کوتاه، من از خودرو پیاده شدم. هنوز مسافت زیادی از محل پیاده شدن من از خودرو نگذشته بود که ناگهان سرنشینان یک موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ به من حمله‌ور شدند و با تهدید چاقو و ضرب‌وشتم اقدام به سرقت کیف دستی حاوی ٢٠‌میلیون پول نقد، قولنامه فروش خودرو، سوئیچ و مدارک شناسایی خودرو کرده و به سرعت از محل متواری شدند.»
با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی محل سکونت متهم اصلی پرونده به نام «رضا» را در منطقه افسریه- شهرک رضوی شناسایی کرده و این مرد را در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. «رضا» در اظهارات نخست خود منکر هرگونه اطلاع یا مشارکت در زورگیری از مالباخته شد و ادعا کرد که خودرو زانتیای شاکی پرونده را در یک معامله قانونی خریداری و همه پول خرید خودرو را نیز برابر قولنامه تنظیمی به فروشنده پرداخت کرده است. در ادامه تحقیقات و با شناسایی دو برادرزن رضا به نام‌های «فرشید» ٣٠ساله و «وحید» ٣٢ساله به‌عنوان مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف کیف‌قاپی و زورگیری، تصاویر این دو برادر توسط مالباخته شناسایی شد. با شناسایی مخفیگاه فرشید و وحید در منطقه مشیریه – ٢٠ متری امام‌خمینی(ره) در یک عملیات هر دو نفر دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. فرشید و وحید نیز مثل رضا منکر هرگونه ارتکاب سرقت از مالباخته شدند؛ اما با کشف قسمتی از اسناد و مدارک متعلق به افراد غیر در مخفیگاه‌شان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به زورگیری و سرقت اموال شاکی پرونده و همچنین انجام سرقت‌های مشابه اعتراف کردند.
با اعتراف فرشید و وحید به انجام سرقت و زورگیری با موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ و معرفی رضا به‌عنوان سرکرده گروه، رضا نیز به ناچار لب به اعتراف گشود. وی در اعترافاتش گفت که با این شیوه و شگرد اقدام به خرید و سرقت از چندین خودرو سواری ازجمله BMW مدل ٥٣٠، اسپورتیج و MVM در قالب قولنامه کرده و دو برادرزنش با موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ اقدام به سرقت سوئیچ خودرو، اسناد و مدارک خودرو و پول پرداختی به فروشنده خودرو از سوی رضا در پوشش خریدار کرده و نهایتا خودروها نیز پس از خارج شدن از پارکینگ توسط وی و به‌عنوان مالک خودرو به فروش رسیده است. سرهنگ رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: «از همه مالباختگانی که با این شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا