باب دیلن ترانه هایش را فروخت

  این مجموعه در دسترس دانش‌پژوهان این دانشگاه قرار داده می‌شود و در عین حال برای عموم مردم نیز نمایش داده خواهد شد. در این مجموعه در حدود ۶۰۰ شی از ۵۵ سال فعالیت حرفه‌ای باب دیلن وجود دارد، که بسیاری از آن‌ها پیش از این دیده نشده‌اند. هر چند دانشگاه تالسا اعلام نکرده که …

باب دیلن ترانه هایش را فروخت 

این مجموعه در دسترس دانش‌پژوهان این دانشگاه قرار داده می‌شود و در عین حال برای عموم مردم نیز نمایش داده خواهد شد. در این مجموعه در حدود ۶۰۰ شی از ۵۵ سال فعالیت حرفه‌ای باب دیلن وجود دارد، که بسیاری از آن‌ها پیش از این دیده نشده‌اند.

هر چند دانشگاه تالسا اعلام نکرده که چه مبلغی برای خرید این مجموعه باارزش پرداخت کرده ، اما براساس برآورد نیویورک تایمز مبلغ پرداختی چیز بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار بوده است.

دیلن در این باره گفت : «خیلی خوشحالم برای آرشیوی که در طول سالیان دراز جمع‌آوری کرده‌ام، خانه‌ای یافتم، مخصوصا که قرار است این آثار در کنار کارهای وودی گاتری قرار گیرند. این برای من افتخار بزرگی است و معنای بسیاری دارد.»

وودی گاتری یکی از هنرمندان مورد علاقه باب دیلن است که موزه‌ او نیز در دانشگاه تالسای اکلاهاما قرار دارد.

دیلن ۷۴ ساله یکی از خواننده‌های سرشناس و تاثیرگذار دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی محسوب می‌شود، و از این روی اشیا متعلق به او از ارزش زیادی برخوردارند. برای نمونه نسخه دست‌نویس ترانه «Like a Rolling Stone» سال ۲۰۱۴ در یک حراجی به مبلغ ۲ میلیون دلار به فروش رسید، سال قبل از آن نیز گیتاری که این خواننده سال ۱۹۶۵ با آن در یک فستیوال نواخته بود، به مبلغ ۱ میلیون دلار فروخته شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا