برد پیت «دکتر کیو» را می سازد

برد پیت «دکتر کیو» را می سازد مت لوپز نویسنده امریکایی نگارش سناریوی این فیلم را با اقتباس از داستان زندگی آلفردو کینیونسی نوخوسا پزشک، مولف و پژوهشکر مکزیکی‌الاصل بر عهده دارد. برد پیت به نمایندگی از کمپانی «پلان بی» پیش‌تولید این پروژه را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده است کینیونسی معروف به «دکتر کیو» …

برد پیت «دکتر کیو» را می سازد

مت لوپز نویسنده امریکایی نگارش سناریوی این فیلم را با اقتباس از داستان زندگی آلفردو کینیونسی نوخوسا پزشک، مولف و پژوهشکر مکزیکی‌الاصل بر عهده دارد. برد پیت به نمایندگی از کمپانی «پلان بی» پیش‌تولید این پروژه را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده است

کینیونسی معروف به «دکتر کیو» در اواخر دهه ۱۹۸۰ و در سن ۱۹ سالگی از مکزیک وارد خاک ایالات متحده شد. او ابتدا به عنوان کارگر در مزارع کالیفرنیا مشغول به کار شد و مدتی بعد با تحصیل در دانشگاه به مدارج علمی بالا دست یافت. کینیونسی در نهایت از دانشکده پزشکی هاروارد به عنوان پزشک فارغ التحصیل و تبدیل به شهروند رسمی ایالات متحده شد.

او هم اکنون به عنوان استاد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان جانز هاپکینز مشغول به کار است و ریاست بخش جراحی تومور مغز را به عهده دارد.

استودیوی دیزنی هم قرار است در ساخت این پروژه با برد پیت و کمپانی پلان بی مشارکت کند.

دو سال پیش بود که پیت به همراه جرمی کلاینر و ده‌ده گاردنر (دیگر صاحبان کمپانی پلان بی) جایزه اسکار بهترین فیلم را برای «۱۲ سال بردگی» از آن خود کردند و امسال نیز برای «کمبود بزرگ» نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

مت لوپز فیلمنامه‌نویس «دکتر کیو» پیش از این در تیم نویسندگی سریال موفق «اتاق خبر» که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شد، فعالیت داشته است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا