مذاکره خودروسازان با سامورایی ها

آن طور که خبر می رسد، ایران خودرویی ها قصد دارند با «داتسون» به عنوان زیرمجموعه نیسان موتورز مذاکره و در صورتی که به توافق نهایی برسند، این برند به عنوان شریک ششم بزرگترین خودروساز ایران انتخاب خواهد شد. ایران خودرو تا به امروز شراکت خود با سوزوکی موتورز، بنز و پژو را قطعی کرده …

آن طور که خبر می رسد، ایران خودرویی ها قصد دارند با «داتسون» به عنوان زیرمجموعه نیسان موتورز مذاکره و در صورتی که به توافق نهایی برسند، این برند به عنوان شریک ششم بزرگترین خودروساز ایران انتخاب خواهد شد.

ایران خودرو تا به امروز شراکت خود با سوزوکی موتورز، بنز و پژو را قطعی کرده و رنو و فیات نیز به احتمال زیاد شرکای چهارم و پنجم این شرکت خواهند بود و داتسون نیز احتمالا ششمین آنها.

برند تجاری داتسون که تولد آن به حدود ۸۵ سال قبل برمی گردد، در سال ۱۹۸۶ به خارج از مرزها راه یافت و همان سال نیسان موتورز تصمیم گرفت فعالیت آن را متوقف کند. این در شرایطی بود که بعدها در سال ۲۰۱۳ که داتسون در حال فراموش شدن کامل بود، نیسان موتورز تصمیم گرفت دوباره آن را احیا کند. داتسون به نوعی برند ارزان ساز نیسان موتورز به شمار می رود و از همین رو شرکت ژاپنی قصد دارد این زیرمجموعه خود را روانه بازار تشنه کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، کند.

اتفاقا ایران خودرو نیز با در نظر گرفتن توانایی داتسون در ساخت خودروهای ارزان قیمت به سراغ این شرکت رفته و قصد دارد نقطه ضعف خود (تولید محصولات با کیفیت و در عین حال دارای قیمت پایین) را برطرف کند. به گفته کارشناسان، داتسون توانایی تولید محصولاتی در محدوده قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان را دارد و با این حساب اگر این برند با ایران خودرو به توافق نهایی برسد، آبی های جاده مخصوص می توانند برای محصولاتی مانند پژو ۴۰۵ جایگزین مناسبی پیدا کنند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا