انصراف یک جمهوری خواه از انتخابات آمریکا

این متخصص مغز و اعصاب بازنشسته، که تنها آمریکایی-آفریقایی‌تبار رقابت‌های مقدماتی انتخابات بود گفت: افراد زیادی هستند که من را دوست دارند، اما به من رای نمی‌دهند. کارسون در هفته‌های نخست این رقابت‌ها برای مدت کوتاهی حتی از دونالد ترامپ هم محبوب‌تر شد و در صدر جدول جمهوری‌خواهان قرار گرفت اما سپس به علت ضعیف …

این متخصص مغز و اعصاب بازنشسته، که تنها آمریکایی-آفریقایی‌تبار رقابت‌های مقدماتی انتخابات بود گفت: افراد زیادی هستند که من را دوست دارند، اما به من رای نمی‌دهند.

کارسون در هفته‌های نخست این رقابت‌ها برای مدت کوتاهی حتی از دونالد ترامپ هم محبوب‌تر شد و در صدر جدول جمهوری‌خواهان قرار گرفت اما سپس به علت ضعیف ظاهر شدن در مناظره‌های انتخاباتی، کم‌کم محبوبیتش را از دست داد.

انصراف یک جمهوری خواه از انتخابات آمریکا

نقاط ضعف او در این مناظره‌های بیشتر به پاسخ‌هایش درباره سیاست خارجی آمریکا و سوابق شخصی خودش مرتبط بود.

کارسون که روز جمعه در واشنگتن دی‌.سی کناره گیری خود از این رقابت‌ها را رسما اعلام کرد، مشخص نکرد در اردوی جمهوری‌خواهان از کدام یک از نامزدهای باقی‌مانده حمایت می‌کند.

با کناره‌گیری بن کارسون و کریس کریستی، اکنون نگاه‌ها بیشتر متوجه سه جلودار رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان است؛ دونالد ترامپ، تد کروز و مارکو روبیو.

اگر چه فاصله دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی اهل نیویورک با دو نامزد دیگر زیاد است اما مارکو روبیو و تد کروز می‌توانند امیدوار باشند که هواداران اندک آقای کارسن، اکنون آرای خود را به نفع این دو به صندوق بیندازند.

انتظاری که دو هفته پیش، با کنار کشیدن کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی هم به وجود آمد اما او خیلی زود اعلام کرد که از دونالد ترامپ در ادامه رقابت‌های جمهوی‌خواهان حمایت می‌کند.

جمهوری‌خواهان که در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری، رقابت را به باراک اوباما، از حزب دموکرات باخته‌اند، باید تابستان امسال نامزد اصلی خود برای حضور در انتخابات هشتم نوامبر را معرفی کنند.

در حزب دموکرات هم هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق با برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت رقابت می‌کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا