زورگيري خودرو در پوشش‌خريدار

موبنا – ۱۶ دي‌ماه و از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ وقوع يك فقره زورگيري و سرقت خودرو به كلانتري ۱۶۹ مشيريه اعلام شد. با حضور ماموران كلانتري در محل، فردي با مراجعه به ماموران اعلام كرد كه سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت آپاچي سفيد رنگ، با تهديد چاقو به وي حمله ور شده و اقدام …

موبنا – ۱۶ دي‌ماه و از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ وقوع يك فقره زورگيري و سرقت خودرو به كلانتري ۱۶۹ مشيريه اعلام شد. با حضور ماموران كلانتري در محل، فردي با مراجعه به ماموران اعلام كرد كه سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت آپاچي سفيد رنگ، با تهديد چاقو به وي حمله ور شده و اقدام به سرقت مبلغ ۲۰ میليون تومان پولِ وديعه دريافتي در معامله فروش خودرو و كيف دستي حاوي قولنامه تنظيمي فروش خودرو، مدارك و سوئيچ خودرو از وي كرده اند. با توجه به اظهارات مالباخته، كارآگاهان به محل پاركينگ مراجعه و در تحقيقات از كاركنان آن اطلاع پيدا كردند كه خودرو زانتياي مالباخته نيز از پاركينگ خارج شده است. با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع زورگيري و به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه ۱۴ تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: چند روز پيش خودروی زانتيای خود را از طريق آگهي روزنامه… براي فروش آگهي كرده بودم كه فرد ناشناسي با من تماس گرفت و خودش را به عنوان مشتري معرفي كرد؛ پس از توافق اوليه بر سر قميت خودرو، براي بازديد خودرو با يكديگر قرار ملاقات گذاشتيم. ۱۶ دي‌ماه جواني بنام رضا. الف با يك دستگاه خودروی سواری آزرا (Azera) به محل قرار آمد؛ پس از بازديد خودرو توسط او و برابر توافق اوليه برسر قيمت خودرو، ايشان مبلغ ۲۰ ميليون تومان پول نقد به من تحويل داد و در ادامه قولنامه فروش خودرو مابين ما دو نفر تنظيم شد. قرار شد تا روز انتقال سند خودرو و تسويه كامل پول، خودرو براي چند روز در پاركينگ بماند؛ به همين علت، دو نفري ماشين زانتيا را به پاركينگ برديم و رسيد پاركينگ در اختيار خريدار و سوئيچ ماشين در اختيار من باقي ماند تا در روز محضر و تسويه كامل توسط خريدار، سوئيچ و ساير مدارك خودرو به ايشان تحويل داده شود. مالباخته در ادامه اظهاراتش به كارآگاهان گفت: پس از گذاشتن ماشين در داخل پاركينگ و در حالي كه مبلغ ۲۰ ميليون تومان پول نقد از خريدار گرفته بودم، دو نفري از پاركينگ خارج و سوار ماشين خريدار شديم. پس از طي مسافتي كوتاه، من از ماشين پياده شدم؛ هنوز مسافت زيادي از محل پياده شدن من از ماشين نگذشته بود كه ناگهان سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت آپاچي سفيدرنگ به من حمله ور شده و با تهديد چاقو و ضرب و شتم اقدام به سرقت كيف دستي حاوي ۲۰ ميليون وجه نقد، قولنامه فروش خودرو، سوئيچ و مدارك شناسايي خودرو كرده و به سرعت از محل متواري شدند.

دستگيري متهمان

با توجه به اظهارات مالباخته، كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي اقدام به شناسايي محل سكونت رضا. الف در منطقه افسريه- شهرك رضوي كرده و اين شخص را دستگير و به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند. رضا. الف در اظهارات اوليه منكر هرگونه اطلاع و يا مشاركت در زورگيري از مالباخته شد و مدعي شد كه خودروی زانتياي شاكي پرونده را طي يك معامله قانوني خريداري و تمامي پول خريد خودرو را نيز برابر قولنامه تنظيمي به فروشنده (شاكي) پرداخت كرده است. در ادامه تحقيقات و با شناسايي دو برادر خانم رضا بنام‌هاي فرشيد (۳۰ ساله) و وحيد (۳۲ ساله) به‌عنوان مجرمان سابقه‌دار در زمينه ارتكاب جرائم مختلف كيف قاپي و زورگيري، تصاوير اين دو برادر توسط مالباخته مورد شناسايي قرار گرفت؛ با شناسايي مخفيگاه فرشيد و وحيد در منطقه مشيريه – ۲۰ متري امام خميني (ره)، طي يك عمليات هر دو نفر دستگير و به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.

اعتراف به سرقت‌هاي مشابه

فرشيد و وحيد، همانند رضا منكر هرگونه ارتكاب سرقت از مالباخته شده اما با كشف قسمتي از اسناد و مدارك متعلق به افراد غير در مخفيگاهشان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به زورگيري و سرقت اموال شاكي پرونده و همچنين انجام سرقت‌هاي مشابه اعتراف كردند. با اعتراف فرشيد و وحيد به انجام سرقت و زورگيري با موتورسيكلت آپاچي سفيدرنگ و معرفي رضا. الف به عنوان سركرده گروه، رضا نيز به ناچار لب به اعتراف گشود. وي در اعترافاتش عنوان داشت كه بدين شيوه و شگرد، اقدام به خريد سرقت چندين دستگاه خودرو سواري از جمله BMW مدل ۵۳۰، اسپورتيج و MVM در قالب قولنامه كرده و دو برادر خانمش با موتورسيكلت آپاچي سفيدرنگ اقدام به سرقت سوئيچ خودرو، اسناد و مدارك خودرو، پول پرداختي به فروشنده خودرو از سوي رضا در پوشش خريدار كرده و نهايتا خودروها نيز پس از خارج شدن از پاركينگ توسط وي و به‌عنوان مالك خودرو به فروش رسيده است. سرهنگ كارآگاه رضا اميدي رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر به خبرنگار مهر گفت: از تمامي شكات و مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت و كلاهبرداري قرار گرفتند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان نبرد شمالي – ميدان نبرد – انتهاي خيابان شهيد بيدچي مراجعه كنند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا