کمک سارق مهربان، به مشتریان عابربانک!

وی که با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای منیریه تهران در برابر پایگاه ۸ پلیس آگاهی تهران ایستاده بود به افسر تحقیق گفت: «روز ۲۷ آبان ماه قصد انتقال ۳ میلیون تومان به حساب یکی از اعضای خانواده خود را داشتم. هنگام انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز، مردی به بهانه کمک کردن و …

وی که با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای منیریه تهران در برابر پایگاه ۸ پلیس آگاهی تهران ایستاده بود به افسر تحقیق گفت: «روز ۲۷ آبان ماه قصد انتقال ۳ میلیون تومان به حساب یکی از اعضای خانواده خود را داشتم. هنگام انجام عملیات بانکی از طریق دستگاه خودپرداز، مردی به بهانه کمک کردن و احتمال انجام اشتباه از سوی من پیشنهاد کرد تا وی ۳ میلیون تومان را جابه‌جا کند؛ پس از انجام عملیات بانکی، وی کارت عابربانک من و همچنین رسید انجام تراکنش بانکی را بازپس داد و بعد رفت.»

وی افزود: «در تماس تلفنی‌ای که داشتم فهمیدم تنها ۳۰۰ هزار تومان به حساب واریز شده است. بلافاصله به بررسی رسید دستگاه پرداخته و آن زمان بود که متوجه شدم مبلغ انتقال پول به حساب ۳۰۰ هزار تومان بوده درحالی که ۳ میلیون تومان از حسابم برداشت شده بود؛ بلافاصله به دستگاه خودپرداز مراجعه کردم  و در بررسی تراکنش مالی حساب خود متوجه شدم که در دو عملیات همزمان بانکی، ابتدا مبلغ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از حسابم به حساب ناشناسی و سپس ۳۰۰ هزار تومان به حساب اعضای خانواده‌ام واریز شده است و من نیز به خاطر دقت نکردن متوجه رسید بانکی که ۳۰۰ هزار تومان بود نشده و تصور کرده بودم که ۳ میلیون تومان جابه‌جا شده است.»

تیم پلیسی تحت سرپرستی سرهنگ علیزاده رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران در نخستین اقدام به بررسی تراکنش مالی حساب این مرد سالخورده پرداخته و پی برد که دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حساب زنی در شهرک مشیریه واریز شده است که با شناسایی وی فاش شد کارت عابربانک حسابش در اختیار دامادشان به نام «رضا» ۵۲ ساله قرار دارد.

تجسس‌ها نشان داد «رضا» یکی از مجرمان قدیمی بوده که ۱۲ بار به خاطر سرقت، استفاده از اسناد جعلی، کلاهبرداری و صدور چک‌های بلامحل به زندان افتاده است. وقتی مالباخته با دیدن عکس رضا وی را شناسایی کرد و دوربین‌های مداربسته بانکی، نیز نشان داد مرد دلسوز همان رضا است. وی روز ۲۷ بهمن در شوش تهران دستگیر شد.

رضا که چاره‌ای جز اقرار نداشت گفت: در برابر عابر بانک‌ها اگر مردان یا زنان سالخورده را می‌دیدم به بهانه دلسوزی پیشنهاد می‌دادم کمک‌شان کنم و همزمان پول را به حساب کارت مادرزنم واریز می‌کردم. می‌دانستم که خیلی از ما در زمینه ریال و تومان و تعداد صفرهایش مشکل داریم و زود متوجه اشتباهمان نمی‌شویم و از همین مورد  سوءاستفاده می‌کردم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا