بزرگترین ساعت دو موتوره کشور به کار افتاد

مسئله گو سازنده بزگترین ساعت دو موتور کشور با اشاره به اینکه این ساعت ۱۰ سال قبل ساخته شده بود، افزود: ساعت در حاشیه اتوبان همت و در محوطه بوستان آب و آتش کنونی جانمایی شد که بعد از مدتی به دلیل برخی مشکلات ناشی از پیمانکار به طور کل از کار افتاد. وی ادامه …

مسئله گو سازنده بزگترین ساعت دو موتور کشور با اشاره به اینکه این ساعت ۱۰ سال قبل ساخته شده بود، افزود: ساعت در حاشیه اتوبان همت و در محوطه بوستان آب و آتش کنونی جانمایی شد که بعد از مدتی به دلیل برخی مشکلات ناشی از پیمانکار به طور کل از کار افتاد.

بزرگترین ساعت دو موتوره کشور به کار افتاد

وی ادامه داد: این ساعت در قطر ۱۵ متر و با مکانیزم گلودوبل کنترل مجددا تعمیر شد که در تعمیرات جدید، عقربه ها از روشنایی برخوردار بود و با توجه به نحوه ساخت در شب نیز به خوبی دیده می شود.

مسئله گو با تاکید بر اینکه در طراحی این ساعت هرکدام از عقربه ها به صورت جداگانه با یک موتور کار کرده و در نهایت به صورت هوشمند به هم مرتبط می شوند، گفت: طول عقربه بزرگ ۹ متر و طول عقربه کوچک ۷ متر است، وزن عقربه بزرگ ۲۵۰ و وزن عقربه کوچک ۱۵۰ کیلوگرم است و در نهایت دو موتور برروی هم ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد از مشخصه های موتور می تواند به استفاده از ۶ گریبکس و ۲ الکتروموتور در آن اشاره کرده که همه اینها در مجموع کمک می کند این ساعت زمان را به کسانی که از مقابل آن عبور میکنند به خوبی به شهروندان بگوید.

وی با بیان اینکه هرکدام از عقربه های این ساعت با یک موتور کار می کند، گفت: تمام قطعات به کار رفته در «ساعت گل» ساخت داخل و ایرانی است.

به گفته این مخترع، تست اولیه موتورها در کارگاه انجام شده است، با این وجود ساعت به مدت یک هفته به صورت آزمایشی به کار افتاده تا در صورت بروز مشکل یا اختلال همه موارد بررسی و بهره برداری نهایی از آن صورت گیرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا