مدیرعامل فیات همکاری با یک خودروساز را به اپل توصیه کرده است

موبنا- حالا مدیر عامل فیات کرایسلر به اپل توصیه کرده است تا برای ورود به این حوزه با خودروسازان بزرگ شریک شود. با وجود عدم تایید رسمی این موضوع توسط اپل، بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی خودرو و فناوری در پیش گرفتن این سیاست توسط اپل را بزرگ‌ترین قمار اپل در تاریخ خود می‌دانند. حال مدیرعامل …

موبنا- حالا مدیر عامل فیات کرایسلر به اپل توصیه کرده است تا برای ورود به این حوزه با خودروسازان بزرگ شریک شود.

با وجود عدم تایید رسمی این موضوع توسط اپل، بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی خودرو و فناوری در پیش گرفتن این سیاست توسط اپل را بزرگ‌ترین قمار اپل در تاریخ خود می‌دانند. حال مدیرعامل گروه فیات کرایسلر به اپل پیشنهاد کرده تا برای ورود به این حوزه، با یکی از کمپانی‌های خودروسازی شریک شود.

یکی از اخبار و به بیان بهتر شایعاتی که در سال گذشته‌ی میلادی نظر بسیاری را در دنیای فناوری به خود جلب کرد، حضور اپل در حوزه‌ی خودروسازی بود. بنابر شایعات و تصاویر منتشر شده از خودروهای مجهز به انواع سنسور‌های این کمپانی، اپلدر پی آن است تا شانس خود را در حوزه‌ی دیگری محک زده و در صورت موفقیت همچنان به پیش بتازد. بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران دنیای خودروسازی و فناوری در قبال این موضوع واکنش نشان داده و ورود به این حوزه را بزرگ‌ترین قمار تاریخ کمپانی خوانده‌اند. البته اپل پیش از این نیز ورود به حوزه‌های جدید را تجربه کرده، اما تمام موارد پیشین در حوزه‌ی فناوری بوده و بنابر اظهار نظرهای انجام شده در عرصه‌ی خودروسازی، چالش‌های بزرگی در انتظار اپل است.

حتی شماری از شایعات به گوش رسیده نشان از این دارند که جانی آیو نیز از وضعیت کنونی و پیشرفت‌های صورت گرفته در مورد پروژ‌ه‌ی تولید خودرو رضایت نداشته و از این‌رو مدیر فنی تیم توسعه‌ی خودروی اپل این کمپانی را ترک کرده است. البته وی دلیل ترک اپل را دلایل شخصی خوانده است، هرچند شایعات ماجرای دیگری نقل می‌کنند. به نظر می‌رسد اپل با تمام قوا در حال پیشبرد طرح خویش برای تولید خودروی الکتریکی هوشمند است. در کنار استخدام متخصصین کمپانی‌های دیگر، آخرین اخبار نشان از این دارند که کاپرتینویی‌ها اخیرا یک مرکز ۹٫۰۰۰ متر مربعی را مال خود کرده است. مکان این مرکز بزرگ در نزدیکی جایی است که اپل تیم تحقیقاتی خود در حوزه‌ی خودروسازی را متمرکز کرده است.

بسیاری از طرفداران کمپانی اپل از ورود شرکت مورد علاقه‌ی خود به حوزه‌ی خودروسازی ابراز خوشحالی کرده‌اند، اما صاحب نظران عرصه‌ی خودرو توصیه‌های متفاوتی را برای اپل داشته و شانس میراث داران استیو جابز را برای موفقیت در این عرصه بسیار کم می‌پندارند.

برای مثال می‌توان به سرجیو مارکیونه، مدیرعامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر اشاره کرد. وی در جریان نمایشگاه خودروی ژنو به این موضوع اشاره کرده و در توصیه‌ای به اپل همکاری با یک خودروساز را پیشنهاد کرده است. به نظر مارکیونه، در صورتی که اپل در نظر داشته باشد تا بصورت جدی وارد حوزه‌ی خودروسازی شود، بهتر است با یک کمپانی فعال در عرصه‌ی خودروسازی همکاری کند.

به نظر مارکیونه همکاری با یک خودروساز می‌تواند به صورت خودکار چالش‌های بسیاری را برای اپل حذف کند، چراکه کسب و کار در این حوزه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا