کافه بازار دومین دوره ۵شنبه‌بازار را برگزار می‌کند؛ نسخه هفتم نقل محفل ۵شنبه‌بازار

موبنا- کافه‌بازار اردیبهشت‌ماه سال آینده ۵شنبه‌بازار را با حضور بیش از ۷۰۰ طراح، توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس برنامه‌های اندرویدی برگزار می‌کند. در این نشست دو روزه قرار است ضمن تبادل تجربه و تلاش برای  ارتقای کیفیت نرم‌افزارهای موبایل، فروشگاه کافه‌بازار کسب‌و‌کارهای بخش اپلیکیشن اندروید در کشور را برای ورود بازیگران بین‌المللی و رقابت در عرصه جهانی مهیا کند. حسام …

موبنا- کافه‌بازار اردیبهشت‌ماه سال آینده ۵شنبه‌بازار را با حضور بیش از ۷۰۰ طراح، توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس برنامه‌های اندرویدی برگزار می‌کند. در این نشست دو روزه قرار است ضمن تبادل تجربه و تلاش برای  ارتقای کیفیت نرم‌افزارهای موبایل، فروشگاه کافه‌بازار کسب‌و‌کارهای بخش اپلیکیشن اندروید در کشور را برای ورود بازیگران بین‌المللی و رقابت در عرصه جهانی مهیا کند.

حسام آرمندهی، مدیرعامل و یکی از موسسان کافه‌بازار، عصر پنجشنبه درنشست خبری این رویداد، هدف از راه‌اندازی ۵شنبه‌بازار را تبادل تجربه میان این مجموعه و جامعه‌ای بیش از ۱۵ هزار توسعه‌دهنده‌اش دانست و اعلام کرد که در قدم اول در زمستان سال گذشته که رویداد نخست ۵‌شنبه‌بازار برگزار شد احساس می‌کردیم باید خودمان و توسعه‌دهندگانی که عضو خانواده بزرگ ما هستند به تعامل بهتری برسیم و از نزدیک با یکدیگر بیشتر آشنا شویم.

حسام آرمندهی مدیرعامل کافه بازار

به گفته مدیرعامل کافه‌بازار هرچند هدف از برگزاری مراسم ابتدایی تقویت ارتباطات بین توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران و تقویت توانایی تیم‌سازی بود، ولی در رویداد آینده که در هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه ۹۵ برگزار خواهد شد، با توجه به فضای اقتصادی پیش‌رو، هدف ارتقای کیفیت نرم‌افزارهای ایرانی در حوزه موبایل و نزدیک کردن آنها به تولیدات و رقابت جهانی در این حوزه است.

مدیرعامل کافه‌بازار از نصب این فروشگاه اپلیکیشن روی بیش از ۲۸ میلیون دستگاه موبایل و تبلت و همچنین رشد ۱۲۰ درصدی درآمدهای آن در سال ۹۴ خبر داد.

کافه بازار نشست ۵ شنبه بازار

آرمندهی افزود که استفاده گسترده و مناسب از داده‌ها برای بهبود تجربه کاربران و توسعه‌دهندگان مهمترین دستور کار  کافه‌بازار در سال ۹۵ خواهد بود. در این رویکرد ما زمینه‌هایی همچون تحلیل داده‌ها، فروش و پرداخت اینترنتی و توسعه تجارت الکترونیکی را گسترش خواهیم داد و نسخه هفتم  نرم‌افزار کافه‌بازار هم قدمی در همین جهت است.

حسام آرمندهی از ورود فعالان خارجی حوزه اپلیکیشن موبایل به خصوص در زمینه اندروید به بازار نرم‌افزارهای موبایل ایران استقبال کرد و گفت:«با بهره‌گیری از این رقابت جدید نه تنها محصولات متنوع‌تری را به کاربران ایرانی عرضه کند بلکه توسعه‌دهندگان ایرانی هم تجربیات و استانداردهای بالاتری را برای حضور در بازاری بین‌المللی کسب کنند.»

نسخه هفتم کافه‌بازار رسماً رونمایی شد

امین امیرشریفی ، مدیر بازاریابی کافه‌بازار،  در این مراسم از نسخه هفتم کافه‌بازار رونمایی کرد و در مورد قابلیت‌ها و مشخصات جدید این نسخه توضیح داد.

امیرشریفی اعلام کرد:«این نسخه جدید کافه‌بازار از حیث رابط کاربری تغییرات زیادی داشته که روی امکان نمایش و دسترسی به تعداد بیشتری از برنامه و مجموعه‌ها تاثیر محسوسی گذاشته و کارآیی و دسترسی به امکانات مختلف برنامه را به طرز قابل توجهی بهبود داده‌ است. برای ارتقای تجربه کاربری کافه‌بازار این بار پیش و در حین روند طراحی، مطالعات و نیازسنجی و رفتارشناسی فراوانی روی کاربران انجام دادیم تا مطمئن شویم توسعه این محصول به دستاوردهایی واقعی برای کاربران منجر خواهد شد. بسیاری از این تغییرات در حرف قابل بازگو کردن نیستند و باید در عمل تجربه شود. مثلا فهرست‌ها و دسته‌بندی‌های جدید و جذابی برای کاربران کافه‌بازار ایجاد شده است که به لحاظ بصری هم چشم‌نواز باشند یا نحوه چینش و نمایش برنامه‌ها را به سمت ایجاد تنوع و تجربه بهتر پیش بردیم».

کافه بازار نشست ۵ شنبه بازار

در میان لیست انبوه قابلیت‌های جدیدی که توسط مدیر بازاریابی کافه‌بازار رونمایی شد، می‌توان به امکان ساخت حساب‌ کاربری با استفاده از گوگل و شماره تلفن و امکان ورود به حساب با استفاده از رمز یک‌بار مصرف اشاره کرد که اغلب در جهت ارتقای سهولت و امنیت برای کاربران کافه‌بازار ارائه شده‌اند.

هدیه میر‌ی‌مقدم، مدیر برندینگ کافه‌بازار، در مورد جزئیات دومین مراسم ۵‌شنبه بازار گفت:«تمرکز این رویداد حتی بیشتر از سال گذشته بر حضور جدی‌تر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار موبایل در سراسر کشور است و از همین رو برای جامعه بزرگ توسعه‌دهندگان کافه‌بازار تسهیلات خاصی در زمینه ثبت‌نام و حضور قائل شده‌ایم».

به گفته مدیر برندینگ کافه‌بازار، این مراسم که مطابق اشاره حسام آرمندهی در ۸ و ۹ اردیبهشت‌ماه در  مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد با محوریت دورهمی تجربه‌ها، می‌کوشد ارتباط میان کارشناسان و مربیان فنی داخلی و خارجی، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، سرمایه‌گذاران و مدیران کافه‌بازار را با چند صد توسعه‌دهنده‌ی این حوزه تقویت کند.

کافه بازار نشست ۵ شنبه بازار

میری‌مقدم از سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی در زمینه‌‌های فنی، کسب‌وکار و آخرین روندها‌ و فرصت‌های بازار اپلیکیشن ایران با حضور چهره‌های برجسته‌ی داخل و خارج از کشور اطلاع داد و افزود عبارت تکرار شونده در پنجشنبه‌بازار امسال «باز بینی» است که در مفهومی ایهام‌آمیز مخاطبان را تشویق به بازبینی در مفاهیم طراحی، فنی، ارتباطی و کسب و کارشان می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط میری‌مقدم، در زمینه بازی‌سازی، راه‌های جذب سرمایه و بومی‌سازی نشست‌هایی در ۵شنبه‌بازار  سال ۹۵ برگزار خواهد شد که بحث‌های داغی میان فعالان مختلف بخش اپلیکیشن موبایل را در پی خواهد داشت.

مدیر برندینگ کافه‌بازار از علاقه‌مندان دعوت کرد از طریق آدرس اختصاصی ۵‌شنبه‌بازار برای حضور و ثبت‌نام اقدام کرده و یا اطلاع کسب کنند. علاقه‌مندان به این مراسم می‌توانند رویدادها و خبرهای ۵شنبه‌بازار را با #۵شنبه_بازار  هشتگ رسمی این رویداد در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

منبع:زومیت|نویسنده:حامد قاسمی نراقی

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا