نهاوندیان راهی لندن می شود

نشریه «فایننشال تایمز» هفته آینده نشستی را با موضوع ایران و فرصت‌ها و چالش‌های همکاری اقتصادی با این کشور برگزار می‌کند. این نشریه در مورد این نشست نوشته است: «اجلاس فایننشال تایمز با موضوع ایران، سران سیاسی و اقتصادی ایران و سرمایه‌گذاران بزرگ بین‌المللی، بنگاه‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی را گردهم آورده و پتانسیل ایران …

نشریه «فایننشال تایمز» هفته آینده نشستی را با موضوع ایران و فرصت‌ها و چالش‌های همکاری اقتصادی با این کشور برگزار می‌کند.

این نشریه در مورد این نشست نوشته است: «اجلاس فایننشال تایمز با موضوع ایران، سران سیاسی و اقتصادی ایران و سرمایه‌گذاران بزرگ بین‌المللی، بنگاه‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی را گردهم آورده و پتانسیل ایران به عنوان یک قوه محرک اقتصادی و همچنین نیروهای سیاسی، ژئوپلیتیکی و فرهنگی‌ای را که آینده این کشور را شکل می‌دهد، بررسی خواهد کرد.»

بنا بر اعلام فایننشال تایمز، قرار است در این نشست «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهور ایران شرکت داشته باشد. در آگهی مربوط به این نشست در نسخه مکتوب روزنامه از «ولی الله سیف» رئیس بانک مرکزی ایران هم به عنوان یکی از مدعوین یاد شده، اما نام او هنوز روی سایت فایننشال تایمز درج نشده و به جای وی نام «پیمان قربانی عقیل آبادی» معاون امور اقتصادی بانک مرکزی به عنوان مهمان، ذکر شده است.

در این نشست که روز ۹ مارس (۱۹ اسفند) در هتل «لند مارک» لندن برگزار می‌شود، «سجاد جاوید» عضو پارلمان انگلیس و رئیس هیئت تجارت و معاون وزیر کشور انگلیس در امور تجاری نیز شرکت خواهد داشت.

«پرویز عقیلی» معاون بانک خاورمیانه و «حسن قالیباف اصل» مدیر عامل بورس تهران از دیگر ایرانی‌های حاضر در این نشست یک روزه هستند که با مشارکت بانک «فوربس اند منهتن» برگزار می‌شود.

در بیانیه فایننشال تایمز ضمن اشاره به ذخایر عظیم منابع طبیعی و فرهنگ غنی ایران، به فرصت‌های بزرگی که برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، اشاره شده، اما آمده است: «با وجود توافق هسته‌ای که بین قدرت‌های بزرگ و ایران به دست آمد، اما این کشور همچنان محلی پرچالش برای تجارت شرکت‌های بین‌المللی است، آن هم به واسطه میزان بالای کنترل دولتی، بوروکراسی و عدم شفافیت. با رفع تحریم‌ها و ارتقا وضعیت اقتصادی، سرمایه‌گذاران باید چه گام‌هایی در مسیر چشم‌انداز تجاری در حال تغییر باید بردارند؟»

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا