جزئیاتی از نسل دوم عینک‌های هوشمند گوگل

موبنا – در آن زمان تصور می‌شد گوگل پروژه عینک‌های هوشمند را رها کرده است، اما این شرکت اعلام کرد قصد ندارد از این پروژه عقب بکشد؛ بلکه بعد از تکمیل نسخه ارتقا‌یافته، این بار با یک محصول پرقدرت‌تر به بازارهای جهانی وارد خواهد شد. نسل دوم عینک‌های هوشمند گوگل به لحاظ پیکربندی، مقاوم‌تر از …

موبنا – در آن زمان تصور می‌شد گوگل پروژه عینک‌های هوشمند را رها کرده است، اما این شرکت اعلام کرد قصد ندارد از این پروژه عقب بکشد؛ بلکه بعد از تکمیل نسخه ارتقا‌یافته، این بار با یک محصول پرقدرت‌تر به بازارهای جهانی وارد خواهد شد.

Google-Glass

نسل دوم عینک‌های هوشمند گوگل به لحاظ پیکربندی، مقاوم‌تر از عینک‌های سری اول خواهد بود و تا حد زیادی در برابر ضربات سنگین آسیب‌ناپذیر است. گفته می‌شود این عینک‌ها از پردازنده‌ای پرقدرت برخوردار است که موجب افزایش سرعت محصول و ارتقای عملکرد آن می‌شود.

meta-spaceglasses-2

این محصول ساختاری ضد‌آب دارد و به تعدادی قطعه داخلی جدید نیز مجهز شده که در نسخه قبلی وجود نداشته است. دیگر این که در نسل دوم عینک‌های گوگل، طول عمر باتری افزایش و مدت زمان شارژ کاهش یافته است. بعلاوه، حمل این عینک‌ها جاگیر نبوده و براحتی با توجه به بدنه انعطاف‌پذیر در ناحیه دسته‌ها، قابل حمل در جیب و جعبه‌های مخصوص عینک است.

Vuzix-

در سری جدید عینک‌های هوشمند گوگل یک چراغ نیز تعبیه شده که در حین ذخیره سازی عکس یا فیلم از محیط پیرامون روشن می‌شود تا به این ترتیب کاربر نتواند به صورت مخفیانه حریم خصوصی دیگران را نقض کند. استفاده از این عینک به کاربر امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر را بدون دخالت دست از طریق فرمان‌های صوتی جلو چشم ظاهر کند. با توجه به این که صفحه نمایش عینک در نسخه جدید بزرگ‌تر است، کاربر برای مشاهده جزئیات بیشتر، فضای کافی در اختیار خواهد داشت. این اطلاعات که چندی پیش در سامانه اینترنتی کمیسیون اطلاعاتی فدرال آمریکا منتشر شد، تائید می‌کند پرونده عینک‌های هوشمند گوگل بسته نشده است. گوگل پس از شکست در پروژه قبلی عینک‌های هوشمند اعلام کرد این بار قصد ندارد محصول جدید خود را در معرض فروش عموم قرار دهد. بلکه جامعه هدف نسل دوم عینک‌های گوگل فقط کارکنان مشاغل خاص گزارش شده‌ است. این که کدام مشاغل در اولویت مصرف قرار دارند هنوز مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود پزشکان و طراحان از جمله مصرف‌کنندگان عمده این محصول باشند.

Evena-Smart-Glasses1

منبع: جام‌جم  |  نویسنده: صدف دژآلود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا