پیروزی کلیدی اپل در نبرد با اف بی آی در دادگاه نیویورک

موبنا – به گزارش وی تری، بر اساس حکم قاضی دادگاه نیویورک اف بی آی نمی تواند و نباید اپل را به ایجاد اشکال عمدی در گوشی های آیفون خود به منظور تسهیل رمزگشایی آنها توسط پلیس مجبور کند. صدور این حکم می تواند رویه ای قضایی به نفع اپل ایجاد کند تا از فشارهای …

موبنا – به گزارش وی تری، بر اساس حکم قاضی دادگاه نیویورک اف بی آی نمی تواند و نباید اپل را به ایجاد اشکال عمدی در گوشی های آیفون خود به منظور تسهیل رمزگشایی آنها توسط پلیس مجبور کند.

صدور این حکم می تواند رویه ای قضایی به نفع اپل ایجاد کند تا از فشارهای اف بی آی در زمینه رمزگشایی از داده های ذخیره شده بر روی دیگر گوشی های آیفون بکاهد و در برابر این درخواست ها مقاومت کند. جزییات این پرونده شباهت های مهمی با پرونده درگیری دو طرف بر سر موضوع افشای اطلاعات عامل حملات تروریستی سن برناردینوی کالیفرنیا در سال گذشته میلادی دارد.

در عین حال مقامات پلیس کماکان در تلاش هستند تا با ایجاد backdoor یا آسیب پذیری عمدی در گوشی های آیفون نفوذ خود را به آن تسهیل کنند. اپل هنوز با این درخواست موافقت نکرده و می گوید این روش به نفع دیگرهکرها و تروریست ها خواهد بود.

در پرونده مربوط به درگیری پلیس با اپل در اف بی آی موضوع به یک قاچاقچی مواد مخدر بازمی گردد. قاضی پرونده می گوید پلیس حق ندارد اپل را مجبور به رمزگشایی آیفون این فرد کند که به دست پلیس افتاده است و این کار خلاف قانون است.

وزارت دادگستری آمریکا این حکم را ناامیدکننده توصیف کرده و می گوید امیدوار است از روش های دیگری بتواند اپل را وادار به تغییر در تصمیم خود کند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا